– Ne samo što je to praksa u zemljama Evropske unije, nego je i stav same pedagoške struke da djeca u ranoj dobi imaju najveći potencijal za učenje, kao i da imaju višestruke koristi od rane socijalizacije u grupi vršnjaka – pojasnila je
Ministrica obrazovanja i nauke Federacije Bosne i Hercegovine Elvira Dilberović kazala je da se u BiH u posljednje dvije decenije provode korjenite reforme obrazovnog sistema, a među najznačajnijim su uvođenje obaveznog predškolskog odgoja i obrazovanja.
Federalna ministrica je u intervju za Faktor govorila o reformi obrazovnog sistema, značaju devetogodišnjeg obrazovanja, neprilagođenosti obrazovanja kadrova s potrebama tržišta rada te se osvrnula na preopterećenost učenika gradivom.
Govoreći o reformama u obrazovnom sektoru, podsjetila je na uvođenje devetogodišnjeg osnovnog obrazovanja, reformu srednjeg stručnog obrazovanja i obuke i uvođenje modularnih planova i programa, ali i reformu visokog obrazovanja te razvoj strateškog i zakonskog okvira u oblasti obrazovanja odraslih.
– Jedna od reformi koja obuhvata sve nivoe obrazovanja jeste izrada Kvalifikacijskog okvira u BiH, koja treba doprinijeti jasnijem, transparentnijem i kvalitetnijem obrazovanju i kvalifikacijama koje će biti uporedive s onim u drugim evropskim državama – istaknula je Dilberović.
Naglasila je da je Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke upoznato s kritičkim opservacijama vezanima za devetogodišnje osnovno obrazovanje, ali je podvukla da relevantne obrazovne vlasti ozbiljno ne razmišljaju o vraćanju na osmogodišnje obrazovanje.
– Ne samo što je to praksa u zemljama Evropske unije, nego je i stav same pedagoške struke da djeca u ranoj dobi imaju najveći potencijal za učenje, kao i da imaju višestruke koristi od rane socijalizacije u grupi vršnjaka – pojasnila je.
Istaknula je da Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke posljednjih godina radi na koncipiranju dokumenata koji bi pomogli razvoju djelatnosti karijerne orijentacije jer bi afirmiranje savremenog pristupa razvoju karijerne orijentacije doprinijelo odgovornijim i kvalitetnijim odlukama mladih u vezi s izborom srednje škole te fakulteta, odnosno buduće profesije.
– Kroz karijernu orijentaciju ojačale bi se njihove kompetencije za donošenje informiranih, osviještenih i na činjenicama zasnovanih odluka o izboru budućeg zanimanja te upravljanje procesom obrazovanja i razvoja karijere u kasnijem stadiju – zaključila je federalna ministrica obrazovanja i nauka Elvira Dilberović.