Potrošači će i u narednom periodu moći očekivati nove proizvode po njihovoj mjeri, kazala je Nina Bijedić-Mujanović.
Kompanija Vispak u posljednjih šest godina doživjela je pravu renesansu. Od posrnulog gubitaša izrasla je u respektabilnog bosanskohercegovačkog proizvođača hrane. Godine 2010. Vispak je imao manje od 18 miliona KM prihoda, dok je prošla godina završena sa oko 45 miliona KM realizacije, a nedavno je za direktoricu ove kompanije imenovana Nina Bijedić-Mujanović. U intervjuu za Oslobođenje Bijedić-Mujanović govori o rastu i razvoju Vispaka, o konkurenciji na tržištu, te o planovima za naredni period.
Nadzorni odbor kompanije Vispak d.d. Visoko imenovao Vas je nedavno za direktoricu kompanije. Šta Vas je ponukalo da se kandidirate za ovu poziciju?
– Nadzorni odbor Vispaka mi je ukazao veliku čast imenujući me direktoricom Vispaka na prijedlog predsjednika Uprave AS GROUP i bivšeg direktora Vispaka Rusmira Hrvića. Dakle, ja se nisam kandidirala na tu funkciju, nego sam predložena, što je za mene dodatni motiv da povjerenje koje mi je ukazano opravdam u narednom periodu.
Zapaženi rezultati
S obzirom na to da je Vispak jedna od vodećih prehrambenih kompanija u BiH, te da je vlasnik nekih od najznačajnijih brendova kao što su Zlatna džezva, Begova čorba, Tajna, Laganini, Tiru – Liru, Vispak Espresso itd. i pored toga što mi je ukazano povjerenje i čast, to je za mene i velika odgovornost kojoj pristupam sa velikom ozbiljnošću i postavljam sebi visoke kriterije kod ostvarivanja ciljeva.
Da li je uopće moguć rast i razvoj Vispaka nakon snažnog uspjeha koji je ova kompanija imala nakon akvizicije od AS GROUP?
– Intenzivan rast i razvoj Vispaka na tržištu u proteklom periodu je jedan od dokaza da se radom i tržišnom orijentacijom mogu napraviti zapaženi rezultati. Trenutna pozicija Vispaka, kako na domaćem, tako i na inozemnim tržištima, odlična je osnova za kontinuitet u razvoju. Zato su ciljevi Vispaka usmjereni ka unapređenju pozicija na ovim tržištima, a sve u skladu sa potrebama naših potrošača. Važno je naglasiti da je Vispak i do sada bio usmjeren ka potrebama potrošača, te da je veliku lojalnost potrošača stekao na stalnom usmjeravanju ka unapređenju svih aspekata poslovanja. Naša obaveza je da na tom putu ustrajemo, a kompetencije Vispakovog tima su sigurna potpora za sve predstojeće uspjehe.
Nakon uspješnog povratka brendova Zlatna džezva, Begova čorba, Stampi, ali i pokretanja novih kao što su Laganini, Tajna, Tiru – Liru, šta nam Vispak može novo ponuditi a da već nismo probali?
– Višedecenijska tradicija koju Vispak ima podrazumijeva kompetentnost za proizvodnju prave bosanske kafe, espresso kafe, juha i čorbi, krem-namaza, praškastih proizvoda i svih ostalih proizvoda iz Vispakovog asortimana. Kako sam već kazala, mi smo orijentisani prema potrebama potrošača i naš konačni cilj jeste zadovoljan potrošač. Današnji potrošač je veoma informisan i involviran u razvoj novih proizvoda. Dakle, mi kao jedna od najznačajnijih prehrambenih kompanija u BiH imamo obavezu, ali i potrebno znanje i mogućnosti, da pratimo trendove tržišta i odgovaramo na njegove zahtjeve na najadekvatniji način. Mogu obećati da će naši cijenjeni potrošači i u narednom periodu od Vispaka moći očekivati nove kvalitetne proizvode i to po njihovoj mjeri.
Konkurencija na tržištu raste iz godine u godinu, a da bi kompanije i brendovi opstali i da bi se mogli dalje razvijati, neophodna su brojna ulaganja. Da li je Vispak spreman za ovu utakmicu?
– Vispak već dugo igra kvalitetne utakmice na tržištu na kojem je prisutna ozbiljna konkurencija. Vispakovi brendovi na tržištu se bore sa nekim od najznačajnijih svjetskih brendova, što je za nas samo izazov, nikako prijetnja. Poslovna filozofija cijele AS GROUP, pa tako i Vispaka kao članice, jeste stalno ulaganje u znanje i inovacije na svim poljima poslovanja, kako u proizvodnom procesu, tako i u ostalim procesima prodaje i marketinga, IT-a, upravljanja ljudskim resursima, te svim drugim procesima. Mi ne da smo spremni, mi smo u vrhunskoj formi za utakmicu o kojoj govorite.
Koji su Vispakovi aduti zbog kojih ste uvjereni u pobjedu Vispaka na tržištu?
– Vispakov adut je kompetentnost u proizvodnom asortimanu koji imamo. Možemo slobodno kazati da smo najkompetentniji za proizvodnju prave bosanske kafe, čorbi, krem-namaza i drugog. Naše dugogodišnje iskustvo u proizvodnji čajeva, praškastih proizvoda, snacka, čokolade, garancija je kvaliteta naših proizvoda. Nadalje, Vispakov tim je tim ljudi koji su odlučni da u svim tržišnim utakmicama koje su pred nama pokažu svoje kapacitete i dokažu i sebi i tržištu naše mogućnosti.
Osnaživanje pozicije
Ono što ističem kao najznačajnije je lojalnost našeg potrošača, koji nam, s obzirom na činjenicu da je u savremenom trenutku veoma informisan o proizvodima i da je u potpunosti svjestan ne samo značaja kupovanja domaćih proizvoda nego i naših kompetencija, daje dodatnu motivaciju da stalno gledamo naprijed.
Gdje vidite sebe, a gdje Vispak u idućih 10 godina?
– Deset godina je dug period za koji sam sigurna da će Vispak biti jedan od regionalnih lidera u proizvodnji prehrambenih proizvoda. Danas je Vispak prisutan na tržištima 27 zemalja širom svijeta, kako ste već pomenuli u jednom od pitanja, u periodu od samo šest godina je zabilježio iznimne rezultate. Naredni period od 10 godina je period u kojem ćemo nastojati osnažiti pozicije, prije svega, na regionalnom tržištu i proširiti ih na novim tržištima širom svijeta. Kada to kažem, mislim, prije svega, na potencijale Zlatne džezve, ali i brendova iz programa Bosanske kuhinje. Svijet upravo otkriva posebnosti i ljepotu Bosne i Hercegovine kao turističke destinacije i susreta različitosti, ali i ljepotu ukusa naše kuhinje, a naša kompetentnost je već dokazana u tom smislu.
Sebe u narednih deset godina vidim kao osobu sa još bogatijim iskustvom i znanjem koje želim prenijeti na nove mlade kolege i na taj način doprinijeti kako njihovom razvoju, tako i razvoju našeg društva. Plan za narednih 10 godina možemo nazvati dugoročnim, ja dakle sebe i svoju porodicu vidim dugoročno u BiH jer vjerujem u BiH koju jačaju kompanije kao što je Vispak.
zosradio/oslobodjenje.ba