Kako društvene mreže utječu na mozak?

/

U moždanim valovima ispitanika je zabilježeno ushićenje i
uzbuđenje, velika posvećenost sadržaju, uz mali zamor mozga – takozvana
“savršena oluja” koje često nismo svjesni ili to sebi ne želimo da
priznamo.

 

Odlazak na Instagram ili Facebook za većinu ljudi
predstavlja dnevnu rutinu koju skoro ni ne primjećujemo i za koju mislimo da u
nama ne budi posebne emocije.

Direct Media United Solutions proveo je prvo
neuroistraživanje u Srbiji sa ciljem da provjeri kako zaista društvene mreže
utječu na naš mozak.

Ispitanici su zamoljeni da se tijekom istrazivanja ponašaju
kako bi se inače ponašali kada koriste Facebook i Instagram, dok je u isto
vrijeme suvremenom neurotehnologijom bilježena aktivnost njihovog mozga i
emocionalna reakcija.

Nasuprot uvjerenju da korišćenje društvenih mreža ne izaziva
posebnu emociju, rezultati neurostudije su pokazali da iza svakog skrola ili lajka
ispitanika stoji ekstremno osjećanje sreće – euforija. U moždanim valovima
ispitanika je zabilježeno ushićenje i uzbuđenje, velika posvećenost sadržaju,
uz mali zamor mozga – takozvana “savršena oluja” koje često nismo
svjesni ili to sebi ne želimo da priznamo.

Termin “savršena oluja” se koristi kada opisujemo
pojavu u kojoj se više pojedinačnih faktora udruži da bi kreiralo savršen
moment, kao što je, kako se ispostavilo u ovoj studiji, slučaj kod korištenja
društvenih mreža. Zanimljivo, a istovremeno i otrježnjujuće, je to da
ispitanici uopće nisu bili svjesni svojih emocionalnih reakcija tijkom
istraživanja i to što nikada ne bi povezali emociju “euforije” sa odlaskom na
društvene mreže, a što je Direct NEURO studija potvrdila.

Zahvaljujući razvoju neurotehnologije, mi sada možemo da
saznamo šta se događa u onom nesvjesnom dijelu mozga, koji na svakodnevnom
nivou procesuira mnogo više informacija, kaže Ljubica Vukčević, Head of Data
Analytics & Insights u Direct Media United Solutions.

Neurostudija je pokazala i da je mozak ispitanika, za
vrijeme dok su bili na Instagramu i Facebooku, negativno reagirao na telefonski
poziv ili neadekvatan oglas odnosno spozorirani post, budući da nam ovi
sadržaji, ukoliko nisu kreirani u skladu sa našim interesima, prekidaju
evidentno zadovoljstvo korištenja društvenih mreža. Da bi se održao nivo
hormona sreće koji nastaje dok se koriste društvene mreže, mi ćemo željeti da
što duže ostanemo tamo gde nam je lijepo, a tako se kreira ovisnost.

Kada smo došli na ideju da sprovedemo ovu inovativnu
studiju, naš cilj je bio ne samo da dobijemo dubinski uvid u nesvjesne emocije
potrošača, što će nam dalje pomoći da kreiramo bolje komunikacijske strategije,
već i da pozovemo na odgovornije korišćenje društvenih mreža, izjavila je
Milica Marković, menadžerka za korporativne komunikacije u Direct Media United
Solutions.

Direct NEURO istraživanja se provode uz pomoć do sada
najkvalitetnije tehnologije i suvremene opreme za Eye-tracking (praćenje
usmjerenosti pogleda), EEG (Electroencephalography odnosno mjerenje aktivnosti
moždanih talasa), GSR (Galvanic Skin Response ili mjerenje reakcije putem
znoja), Face i Voice analizu. Iza imena Direct NEURO, stoji iskusan tim
neuroznanstvenika sa svjetskim referencama i brojnim istraživanjima i
studijama. Uz korištenje najsuvremenije neurotehnologije, ispitiuje nesvjesne
reakcije potrošača na poruke koje im se plasiraju kroz oglase, reklame i
sadržaj na društvenim mrežama. Pored marketinga, velika oblast primjene ove
tehnologije je i u ljudskim resursima, izvijestio je inStore.

 zosradio.ba/Manager

spot_img

Povezani postovi

Nataša Bekvalac prvi put otkrila istinu nakon razvoda: “Varao me je”

Nataša Bekvalac iza sebe ima veoma turbulentan ljubavni život...

Maglajlija Almir Delić predstavio novi singl “Igrajte svatovi”

Maglajlija Almir Delić, poznat publici kao bivši takmičar popularnog...

Ahmed Fazlić iz Zenice ostvario dječački san: Prvijencom “Sipajte još jednu” oduševio publiku

Ahmed Fazlić, 25-godišnji muzički talenat iz Zenice, objavio je...

Životna priča pjevača Damira Majdančića iz Tuzle: Još kao dječak pjevao sevdalinke, u Zagrebu pronašao sebe

Pjevač Damir Majdančić, Tuzlak koji više od dvije decenije...