MANN+HUMMEL BA I U PANDEMIJI POVEĆAVA PROIZVODNJU I PROMET

/

Mann+Hummel BA Tešanj, jedna je od rijetkih
bosanskohercegovačkih kompanija koje su uspješno amortizirale sve udare
pandemije koronavirusa i održale kontinuitet pozitivnog poslovanja. Ta
činjenica dodatno dobija na težini ako se zna da je riječ o kompaniji skoro u
potpunosti orijentiranoj na izvoz, koji je u većini proizvodnih djelatnosti u
proteklim pandemijskim mjesecima bio prilično usporen ograničenjima protoka
ljudi i robe usmjerenim na suzbijanje širenja zaraze. Kako je tešanjski
proizvođač filtera za automobilsku i mašinsku industriju prebrodio sve izazove
koje je sa sobom donijela pandemija, u razgovoru za Business Magazine objašnjava
Mahmut Galijašević, generalni direktor kompanije Mann+Hummel BA.

BM: U kojoj mjeri i na koji način se pandemija korona virusa
odrazila na poslovanje kompanije? Prema raspoloživim informacijama, Mann+Hummel
Tešanj u 2020. godini ne samo da je ostvario zacrtane poslovne ciljeve,
nego ih je čak i premašio?

GALIJAŠEVIĆ: Za Mann+Hummel BA 2020. je uprkos
pandemiji koronavirusa finansijski gledano bila najuspješnija godina. Ostvarili
smo više od 40 miliona KM prometa, što je za oko devet posto više nego u 2019.
godini, proizveli smo za oko 13 posto više filter elemenata te povećali broj uposlenih.
Pored toga smo napokon ostvarili jako dugo planiranu investiciju u naš novi
logistički centar, što je najveća investicija u našoj kompaniji u posljednjih
15 godina. Ova investicija će nam omogućiti dalji razvoj poslovanja.

BM: Kojim mehanizmima i poslovnim potezima ste ustvari
prvenstveno uspjeli okolnosti poslovanja uvjetovane pandemijom okrenuti u svoju
korist? Šta je bio ključ uspjeha?

GALIJAŠEVIĆ: Način upravljanja krizom, kroz niz mjera koje
su se ponajprije odnosile na zaštitu naših uposlenih i njihovog zdravlja.
Upravljanje zdravstvenim spektrom pandemije je za nas je najprioritetnije.
Pored toga, zahvaljujući svim implementiranim mjerama, uspijevali smo osigurati
neometanu proizvodnju.  Vrlo je izazovno bilo osigurati i raspoložive materijale,
gdje smo pokazali zavidan nivo fleksibilnosti i adaptivnosti nastalim
okolnostima. Dok konkurencija nije bila tako uspješna, mi smo iskoristili
prilike na tržištu i za sebe osigurali dodatni promet.

BM: S obzirom da izvozite više od 90 posto svoje proizvodnje,
kako ste prevazišli ograničenja protoka robe uzrokovana pandemijom? Da li su se
tokom pandemije otvorile mogućnosti za osvajanje novih izvoznih tržišta i na
koje zemlje u tom kontekstu prvenstveno ciljate?

GALIJAŠEVIĆ: Bilo je vrlo izazovno na početku pandemije
osigurati sve raspoložive materijale na vrijeme, ali sam zaista ponosan na sve
naše zaposlene da smo ipak uspjeli proći kroz ove probleme bez ijednog zastoja
u proizvodnji. Za razliku od materijala, sa isporukama gotove robe nismo, na
sreću, imali značajnijih problema.

BM: Koliko je pandemija uticala na kratkoročnu i
srednjoročnu poslovnu strategiju kompanije?
U kojim segmentima je ona eventualno mijenjana?

GALIJAŠEVIĆ: Kada je u pitanju kratkoročna strategija, onda
smo svakako morali mijenjati prioritete, što je uslovljeno pojavom
pandemije COVID-19. Prilagođavanje novonastaloj situaciji je bilo
najbitnije kako bi očuvali stabilnost kompanije.

Kada su u pitanju dugoročni prioriteti, i tu su nastale neke
manje promjene, ali odranije postavljeni ciljevi, kao što su digitalizacija ili
novi proizvodi koji se tiču zaštite zdravlja ljudi, nisu mijenjani. Naime M+H,
osim što svoje poslovanje zasniva na razvoju i proizvodnji dijelova za
autoindustriju, u isto vrijeme radi na razvoju proizvoda usmjerenih okolini i
očuvanju zdravlja ljudi. Ovaj segment će biti značajan za budućnost kompanije.

BM: Da li je Mann+Hummel imao potrebu za bilo
kakvim državnim subvencijama sadržanim u “korona mjerama“ i kako u cjelini
ocjenjujete reakciju državnih institucija na različitim nivoima usmjerenu na
ublažavanje ekonomskih posljedica pandemije?

GALIJAŠEVIĆ: Mann+Hummel je bio uključen kao
veliki izvoznik, ali i ujedno i veliki poslodavac u subvencioniranje od strane
države.

Mislim da pristup ciljanih subvencija treba biti
opredjeljenje i za budućnost. Nisu sve industrije na isti naćin pretrpjele
posljedice krize, tako da one koje su imale veće posljedice i one koje su od
strateške važnosti trebaju biti više u fokusu i prioritetima vlade.

BM: Koliko ste inače zadovoljni uređenošću domaćeg tržišta u
segmentu djelatnosti kojom se bavi Vaša kompanija? Koliko je prisutna nelojalna
konkurencija i koje mjere zaštite domaće proizvodnje bi eventualno bilo
poželjno uvesti?

GALIJAŠEVIĆ: Mann+Hummel jako malo svojih
proizvoda prodaje na bh. tržištu. U odnosu na ukupnu prodaju to je svega oko
tri posto.

Mi nemamo većih problema, s obzirom na činjenicu da u svom
portfoliju brandova posjedujemo više IAM brandova, kao što su MANN
Filter, WIX filter i Filtron, koji su prepoznati kroz svoj kvalitet
i dostupnost na tržištu. Izradili smo međusobnu lojalnost i povjerenje sa našim
kupcima, što rezultira dobrim zajedničkim poslovanjem.

 zosradio.ba/Business magazin

spot_img

Povezani postovi

Zvijezde pouzdanosti zasijale na gala svečanosti projekta “Pouzdanost”

Juče je u organizaciji bonitetne kompanije LRC d.o.o. održana...

Smještajni kapaciteti na planinama u BiH skoro popunjeni

Iako do početka zimske skijaške sezone na bh. planinama...

Intervju: Larisa Sara Baltić, PR manager hotela Borovi

Larisa Sara Baltić karijeru iz oblasti komunikacija, marketinga i...

Tešanjska kompanija vlasnik velike domaće prehrambene industrije

Velika domaća prehrambena industrija Vispak iz Visokog od jučer...