Plaćala račun od 60 feninga, banka joj skinula skoro 2.500 KM

/

Uporedo sa ekspanzijom elektronskog bankarstva i online plaćanja posljednjih godina u Srbiji raste i broj građana koji se žale na rad bankara ili njihovo nefer postupanje.

Narodna banka Srbije je u mnogim od tih slučajeva reagovala i pomogla korisnicima, a među kojima je i Beograđanka V.K.

Ona je centralnoj banci podnijela pritužbu zbog toga što je njen račun zadužen za iznos od 1.259 eura (oko 2.460 KM) za platnu transakciju koju je izvršila platnom karticom na osnovu email poruke da je potrebno da plati carinu u iznosu od 36,14 dinara (oko 0,60 KM) za prispjeli paket.

“Transakcija je izvršena uz verifikaciju 3D Secure, što znači da je korisnica na broj mobilnog telefona dobila sigurnosni OTP kod (jednokratnu lozinku), koji je unijela prilikom izvršenja transakcije. NBS je u postupku po pritužbi od banke zahtijevala da se izjasni da li je pokrenula reklamacioni postupak odmah po saznanju da je u pitanju prevara. Banka se izjasnila da je riječ o platnoj transakciji koja je u potpunosti verifikovana i da u takvim situacijama, prema pravilima kartične šeme, nema mogućnosti iniciranja reklamacije”, navedeno je u najnovijem Izvještaju o rezultatima rada Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga NBS.

NBS dalje objašnjava da banka u konkretnom slučaju nije povrijedila propise, niti utvrđene procedure.

“Međutim, banka je tokom postupka po pritužbi uložila dodatni napor da se korisnici vrate sredstva, što je, u ovom slučaju, srećom uspješno okončano i korisnici je vraćen iznos od 1.259 eura”, navedeno je u izvještaju.

Slučaj Beograđanke V.K. samo je jedan od nekoliko primjera nefer prakse banaka koje je NBS objelodanila u objavljenom dokumentu.

“Najviše pritužbi korisnika odnosilo se na postupanje banaka, i to u vezi s korištenjem kredita i platnih kartica, kao i izvršavanjem platnih transakcija”, stoji u izvještaju u kome se precizira da je u periodu od 2019. do 2021. godine NBS riješila 3.402 pritužbe koje su se odnosile na postupanje banaka, od čega je 925 pritužbi riješeno u korist korisnika (27,2%), piše “Kurir“.

Ukoliko imate vijest a želite to podijeliti s nama pošaljite nam sadržaj putem kontakt forme. Ako imate najavu događaja ili poznajete neku osobu o kojoj biste voljeli da čitate budite slobodni da nas kontaktirate. Osim kontakt forme Vaše materijale možete slati i putem vibera na broj 061/388-818


Povezani postovi

Zabranjuju TikTok: Hoće li američka vlada ugasiti ovu društvenu mrežu

Sa 360 glasova "za", i svega 58 "protiv" izglasan...

Dva državljana BiH uhapšena u Njemačkoj zbog šverca oružja

Pripadnici njemačke policije su u opsežnoj akciji uhapsili dva...

Otvorena birališta u Hrvatskoj: 3,7 miliona osoba ima pravo glasa na izborima za novi saziv sabora

Danas se održavaju parlamentarni izbori za 11. saziv Hrvatskog...

Iran je u subotu napao Izrael s više od 300 dronova i projektila: 99 posto presretnuto, čeka se odgovor

Drugi dan sukoba Izraela i Irana sigurnosne službe iz...