Saobraćajna nekultura, nesreće, blage kazne: “Ginu nam djeca, mladi”

Datum:

Stručnjaci navode da bi jedna od mjera trebala biti i ponavljanje vozačkog ispita, pa čak i trajna zabrana upravljanja vozilom. To bi značajno spriječilo bahato ponašanje učesnika u saobraćaju i bila bi dobra preventivna i kaznena mjera

Sigurnosna situacija u glavnom gradu Bosne i Hercegovine godinama je zabrinjavajuća. Nepoštovanje saobraćajnih znakova, pješaka i drugih vozača uzrok su mnogih saobraćajnih nesreća, a preblage kazne podstrek su za neodgovorno ponašanje učesnika u saobraćaju, navodi u prilogu Federalna TV.

Društvena svijest o cestovnom saobraćaju i rizicima koji se javljaju su na niskoj razini.

Unapređenje rada policije, autoškola i nadležnih tijela za saobraćajnu infrastukturu izgradilo bi sigurniji cestovni saobraćaj. Svaka stepenica više u poboljšanju sigurnosti na cestama znatno će doprinijeti zaštiti zdravlja i života ljudi, te njihove imovine.

Prelazeći jednu sarajevsku raskrsnicu, studentice Selma Agić i Edita Malkoč tragično su stradale u saobraćajnoj nesreći prije više od pet godina. Ubio ih je Sanjin Sefić, vozeći 105 kilometara na sat. Podsjećamo, Sefić je osuđen na 17 i po godina zatvora. Pet godina poslije sigurnosnu situaciju u saobraćaju u glavnom gradu BiH i dalje ugrožavaju nesavjesni vozači.

MUP Kantona Sarajevo do sada je u nekoliko navrata uputio Skupštini Kantona Sarajevo inicijative u vezi s rješavanjem pitanja obijesne vožnje. Stav Ministarstva je da to treba biti poseban i kvalifikovan oblik krivičnog djela iz oblasti ugrožavanja sigurnosti saobraćaja.

“Nismo dosad imali adekvatnu reakciju i očekujem da imamo promjenu zakona, da imamo veće kazne propisane zakonom, a onda i da imamo oštriju kaznenu politiku od strane nadležnih sudova”, kaže ministar unutrašnjih poslova KS-a Admir Katica.

Podsjećamo, nakon saobraćajne nesreće u kojoj je prije nešto više od mjesec teže povrijeđen 17-godišnji Orhan Tanović, na društvenim mrežama se pojavio novi uznemirujući snimak. K. M. je upravljao vozilom brzinom od 140 kilometara na sat ulicama centra grada. Nevjerovatno, upravo pored mjesta gdje je nastradao 17-godišnjak. Brzom intervencijom policijskih službenika MUP-a KS-a vozač je uhapšen, a vozilo oduzeto.

“Poduzimajući intezivne mjere i radnje na identifikaciji vozača koji se dovodi u vezu s predmetnim prekršajem identifikovali smo istog i pozvali u službene prostorije radi uzimanja izjave. Radi se o licu koji je rođen 2000. godine, iz Sarajeva, i protiv istog će biti poduzete zakonom propisane mjere i radnje”, navodi glasnogovornik MUP-a KS-a Mirza Hadžiabdić.

Očigledno je da ove nesreće nemaju dovoljno jak utjecaj na savjest pojedinih vozača. Zato je zabrinjavajuće što se nemile scene u Sarajevu često ponavljaju.

“Sigurnost na cestama je ugrožena, a kazne trebaju biti drakonske”, smatraju građani.

“Policija bi trebala to da odrađuje bolje nego što sad odrađuje, a one huligane koje nenormalnom brzinom voze najprometnijim ulicama, kao recimo Titovom i ostalim ulicama ugrožavaju građane.

Treba pročitati novine, pa vidjeti šta se dešava po ostalim gradovima, metropolama, ipak je ovo veliki grad i normalno je da se dešava da bude ekscesa, a da treba poraditi na tome da bude što manje, normalno da treba.

To je užas! To nije barem teško suzbiti oštrijim kaznama, češćim kontrolama, jer ginu nam djeca, mladi”, smatraju građani.

Preblage kazne, nedovoljan broj ležećih policajaca i kamera na cestama grada samo su neki od razloga koji pojedinim vozačima omogućavaju divljanje na ulicama. Stoga već godinama svjedočimo mnogobrojnim saobraćajnim nesrećama, koje, nažalost, često završavaju smrtnim ishodom. Krivično djelo iz oblasti ugrožavanja sigurnosti i saobraćaja treba nositi tešku kaznu, poručuju iz MUP-a KS-a.

“Prema mojim informacijama, samo u regionu su i po 10-15 puta veće kazne u odnosu na prekršioce saobraćajnih propisa jer očigledno te države smatraju da ova vrsta prekršaja itekako ugrožava sigurnost građana i da se oni osjećaju nesigurnije kada imamo ovakve pojave. Ja očekujem da se na nivou države uradi nešto takvo”, kaže Katica.

Svijest svih učesnika u saobraćaju o značaju cestovne sigurnosti i poznavanje saobraćajne kulture je na veoma niskom nivou. Strože i novčane kazne, oduzimanje vozila i vozačke dozvole na duži period jedan je od efikasnih načina rješavanja problema.

Također, stručnjaci navode da bi jedna od mjera trebala biti i ponavljanje vozačkog ispita, pa čak i trajna zabrana upravljanja vozilom. To bi značajno spriječilo bahato ponašanje učesnika u saobraćaju i bila bi dobra preventivna i kaznena mjera.

Izvor: Fokus

Povezani postovi
Related

Šest dana uoči izbora počinje isplata još jedne pomoći, ova je 1.000 KM

Šest dana uoči Općih izbora član Predsjedništva Bosne i...

UIO BiH: Oduzet duhan u vrijednosti 65.100 KM, pronađeno i oružje

Ovlašteni službenici Uprave za indirektno oporezivanje u operativnoj akciji...

Dodik: Za 30 godina vidim RS kao nezavisnu državu, ponosan sam na saradnju sa Putinom

Član Predsjedništva Bosne i Hercegovine Milorad Dodik izjavio je da...

Podaci UIOBiH za ovu godinu: Uvezli smo čak 52,3 miliona kilograma mesa

Domaći farmeri već dugo upozoravaju da im je od...