Stručnjaci otkrivaju: Koja hrana popravlja raspoloženje i koliko kafe trebamo piti

Datum:

Ne samo da zdrava ishrana pomaže u skidanju kilograma, već je i pametan izbor što se tiča mentalnog zdravlje.

Naime, portal Everydayhealth ističe da je najbolji nutritivni plan za prevenciju depresije raznovrsna ishrana sa puno voća, povrća, integralnih žitarica, orašastih plodova, graha i hrane bogate omega-3 masnim kiselinama.

“Jedenje nekoliko porcija voća i povrća dnevno, zajedno sa integralnim žitaricama, nemasnim mesom i povremenim poslasticama je najbolji način da se podrži dobro mentalno i fizičko zdravlje tokom cijelog života”, kaže dr. Felisa Džeka.

Određena hrana može da pomogne našem mentalnom zdravlju i preporuka je da se konzumira lisnato povrće. Namirnice poput kelja, špinata i brokule su pune vitamina i minerala poput magnezijuma, kalijuma, folne kiseline i vitamina B-12 za koje se smatra da poboljšava raspoloženje i umanjuje anksioznost i potištenost.

Također, na listi se nalazi i orašasti plodovi, a važne su i zdrave masti, i to one koje se nalaze u masnoj ribi, maslinovom ulju, avokadu. One imaju antiinflamatorna svojstva, i takođe su blagotvorne, baš kao i bobičasto voće – borovnice, maline i jagode, piše B92.

Šoljica kafe može da poboljša raspoloženje – kofein pruža trenutnu snagu, a studije o kofeinu i depresiji sugeriše da kafa može da pomogne u zaštiti od depresije. Prema rezultatima objavljenim u januaru 2016. u časopisu Molecular Nutrition & Food Research, 2 šoljice kafe utiče povoljno na naše mentalno zdravlje.

Izvor: Radiosarajevo

Povezani postovi
Related

Savjeti uz koje namirnice mogu da ostanu duže svježe

Ovo se dešava u gotovo svakoj kući, nekada kupimo...

Naučnici otkrili povezanost između ružnih snova i demencije

Ljudi koji imaju česte uznemirujuće snove u srednjim godinama...

Da li je u BiH dozvoljeno voziti u štiklama ili papučama? Evo šta kaže zakon

Otišli ste na more i baš vam se ne...

Kada nije poželjno koristiti maslinovo ulje

Maslinovo ulje je vijekovima poznato i korišćeno u korist...