Sve više nesreća zbog popularnih romobila, a BiH za tu oblast nema zakona

/

Ne vole ih ni pješaci, ni vozači. Riječ je o sve popularnijim romobilima. U posljednje vrijeme i sve je više nesreća povezanih s njima. Ova oblast pokušava se regulisati novim uredbama i zakonskim rješenjima, no mnogo je i nejasnoća i upitnika.

Glavni uzroci su nepostojanje adekvatne infrastrukture i konfuzna pravila. U Republici Srpskoj, romobil možete voziti na trotoaru ili biciklističkoj stazi, dok u Kantonu Sarajevu morate prijeći na cestu. Zakon na nivou države ne postoji.

Vožnja električnih romobila novi je trend u Bosni i Hercegovini. Posljedično, prisutan je i porast broja nezgoda. Građani su s razlogom zabrinuti.

“Plašim se najviše za omladinu, za djecu”, “Ja bih željela preporučiti onima koji su nadležni za to, da stave neki signal, znak tu da je zabranjeno tu gdje idu pješaci, i da je to zakonski regulisano”, kazali su nam građani.

Zakonski nije regulisano, barem ne na državnom i federalnom nivou. U Kantonu Sarajevo, početkom augusta na snagu su stupile izmjene Zakona o uređenju saobraćaja, po kojima se vozači električnih romobila ne smiju kretati pješačkim stazama, nego isključivo biciklističkim. Ukoliko ista ne postoji, obaveza je kretati se cestom. Amir Kunovac, kaže, radije će platiti kaznu, nego rizikovati život na cesti.

“Ovaj zakon, da silazimo na cestu i da vozimo na cesti sa automobilima, ja ne znam ko je to donio. To je van svake pameti. Ja ću radije platiti kaznu, ići po trotoaru oprezno, nego da silazim među auta”, naveo je Amir Kunovac.

Novčane kazne u Kantonu Sarajevo kreću se do 250 KM. Iz MUP-a navode da je bilo saobraćajnih nezgoda u posljednjih nekoliko mjeseci, ali da nije riječ o velikom broju.

“Zabilježen je određeni broj saobraćajnih nezgoda na području KS, gdje su učesnici bili romobili odnosno osobe koje upravljaju istim. Za ove prekršaje od 50 do 250KM se može kazniti osobu koja počini prekršaj”, naglasio je Mirza Hadžiabdić, glasnogovornik MUP-a KS.

U Republici Srpskoj od 1. septembra počela je primjena Pravilnika o načinu i postupku izdavanja identifikacione potvrde. Romobil može voziti osoba koja ima 14 ili više godina, koja posjeduje vozačku dozvolu ili potvrdu o poznavanju saobraćajnih propisa. Ograničena brzina kretanja je šest kilometara na sat ako je riječ o prvoj i trećoj kategoriji, odnosno, 25 kilometara na sat, za drugu i četvrtu.

Posljedice postojanja rasparčanih zakonskih rješenja, te nepostojanja adekvatne infrastrukture, tek ćemo osjetiti, smatra profesor Osman Lindov.

“Za ovo bi neko trebao odgovarati, što takve propise donose bez ikakve analize, bez iskustava na tom polju, pa smo ih spustili na ceste, odnosno na površine gdje se kreću motorna vozila. U narednom periodu svakim danom ćemo osjetiti posljedice toga, kroz sve veći broj dešavanja saobraćajnih nezgoda u kom su učestvovali i biciklisti i romobilisti”, mišljenja je Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu.

Kolika je dozvoljena brzina kretanja, starosna dob? Je li obavezno nošenje kacige? Kuda se mogu kretati? Samo su neka od pitanja na koja treba odgovoriti državno Ministarstvo komunikacija i saobraćaja. Pomenuto, čeka da nadležna Komisija predloži izmjene Zakona o osnovima sigurnosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovine. U međuvremenu, preporučljivo je pripaziti se prilikom izlaska na ulicu.

Izvor: N1

Ukoliko imate vijest a želite to podijeliti s nama pošaljite nam sadržaj putem kontakt forme. Ako imate najavu događaja ili poznajete neku osobu o kojoj biste voljeli da čitate budite slobodni da nas kontaktirate. Osim kontakt forme Vaše materijale možete slati i putem vibera na broj 061/388-818


Povezani postovi

Dok prijete secesijom, privreda propada: 300 radnika u RS ostalo bez posla

Industrija tekstila, kože i obuće u Republici Srpskoj u...

U BiH svako drugo dijete nije primilo vakcine protiv najtežih zaraznih bolesti

Stopa vakcinisane djece u BiH posljednjih godina je smanjena,...

“Zeleno svjetlo” za neradnu nedjelju u FBiH, nova pravila i za trajanje radnog vremena

Federalni ministar trgovine Amir Hasičević je nakon usvajanja novog...

Uvodi se strožija kontrola cijena u FBiH, najveća moguća kazna će biti 30.000 KM

Izmjene su predložene jer je Zakon o kontroli cijena...