Ishrana i mentalno zdravlje u noćnim smjenama

Datum:

Ljudi koji rade u simuliranoj noćnoj smjeni, a koji su jeli i danju i noću, primijetili su porast simptoma depresije i anksioznosti.

Međutim, oni koji su jeli samo tokom dana očigledno su bili zaštićeni od pogoršanja simptoma raspoloženja.

Ovo sugeriše mogući način poboljšanja mentalnog zdravlja miliona ljudi koji rade u večernjim satima, na rotirajućim mjestima ili u smjenama po pozivu, iako su potrebna dodatna istraživanja izvan laboratorija za spavanje.

Rad u noćnim smjenama uzrokuje neusklađenost između tjelesnog cirkadijalnog ritma – ili 24-satnog unutarnjeg “sata” – i ciklusa spavanja/budnosti osobe.

To može povećati rizik od gojaznosti, metaboličkog sindroma i dijabetesa tipa 2.

Takođe se pokazalo da radnici u noćnoj smjeni imaju veći rizik od lošijeg mentalnog zdravlja, uključujući jače simptome depresije i anksioznosti.

(Health Line)

Povezani postovi
Related

Da li je u BiH dozvoljeno voziti u štiklama ili papučama? Evo šta kaže zakon

Otišli ste na more i baš vam se ne...

Kada nije poželjno koristiti maslinovo ulje

Maslinovo ulje je vijekovima poznato i korišćeno u korist...

Pet namirnica koje treba da uvrstite u ishranu

Kombinacija namirnica koju odlučimo da konzumiramo nedjeljno ima veliku...

Koji je tačan broj jabuka koje bi trebalo da pojedete u toku dana

​Jabuke su odličan izvor prehrambenih vlakana koji pospješuje zdravlje...