Ovi vitamini smanjuju mogućnost pojave demecije

Datum:

Kvalitetna hrana ne samo da pomaže održavanje zdrave funkcije mozga, nego može i da smanji mogućnost pojave demencije.

Četiri vitamina imaju ključnu ulogu u tome, a to su E, B, C i Omega-3 masne kiseline. Najbolji način za unošenje hranljivih materija je jedenje svježih namirnica.

Vitamin E

Ovaj vitamin može se naći u tamnom lisnatom povrću, avokadu, crvenoj paprici, šparogama, mangu, bundevi i orasima i sjemenkama.

Vitamini B

Pasulj je jedan od najboljih izvora vitamina B u svim segmentima. B6 možete pronaći u bananama, narandžama, papaji, dinji, tunjevini, lososu, živini i tamnom lisnatom povrću. Folat se nalazi u brokoliju, zelenilu, cijelim žitaricama, jajima, kikirikiju i sjemenkama suncokreta.

Vitamin C

Ovaj vitamin možete pronaći u kiviju, crvenoj i zelenoj paprici, citrusima, bobičastom voću, brokoliju, karfiolu i paradajzu.

Omega-3 masne kiseline

Omega-3 masne kiseline nalaze se u ribama poput lososa I tunjevine. To su nezasićene masti bogate antioksidansima koji štite mozak, sprečavaju upale i gradivni su blok ćelijskih membrana u mozgu. Dobri izvori omega-3 masnih kiselina su i orasi i sjemenke.

Izvor: Nezavisne.com

Povezani postovi
Related

Da li je u BiH dozvoljeno voziti u štiklama ili papučama? Evo šta kaže zakon

Otišli ste na more i baš vam se ne...

Kada nije poželjno koristiti maslinovo ulje

Maslinovo ulje je vijekovima poznato i korišćeno u korist...

Pet namirnica koje treba da uvrstite u ishranu

Kombinacija namirnica koju odlučimo da konzumiramo nedjeljno ima veliku...

Koji je tačan broj jabuka koje bi trebalo da pojedete u toku dana

​Jabuke su odličan izvor prehrambenih vlakana koji pospješuje zdravlje...