Draženka Subašić: “Ostanak mladih je ključan za jačanje društva”

/

Iako školski raspust traje, pripreme za novu školsku godinu u obrazovnim institucijama već su počele. Iako se govori o manjem broju učenika to nije uzrokovalo zatvaranje škola na području ZDK.

Kako smo saznali od Draženke Subašić, ministrice za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK, ovo ministarstvo pokušava odgovoriti na sve izazove koje proces obrazovanja nosi sa sobom. O čemu smo razgovarali sa resornom Ministricom pročitajte u nastavku.

ZOS Radio: Na samom početku ovog intervjua možete li nam reći kakva je trenutna situaciju u obrazovnom sistemu i koji su glavni prioriteti u narednom periodu kada je riječ o resorima Vašeg Ministarstva?

Draženka Subašić: U pogledu trenutne situacije u obrazovnom sistemu, želim naglasiti da odgojno-obrazovni proces zahtjeva stalni rad i kontinuirano djelovanje svih aktera (uposlenika Ministarstva, menadžmenta škola, nastavnog osoblja, roditelja i učenika), jer jedino na takav način možemo osigurati uslove za uspostavu kvalitetnog obrazovnog sistema koji će biti ključan za jačanje društva i za ostanak mladih u BiH. Moram da naglasim i da posebno istaknem, i kroz moje lične želje i nadu, upravo ostanak mladih u našoj zemlji. Smatram da je to jedan od gorućih problema, te da svi nivoi vlasti u BiH moraju ovo pitanje imati kao jedan od prioriteta na svojoj agendi što je ključno kako bi se naša zemlja suočila sa demografskim izazovima. Svjesna sam da situacija nije najbolja i da je vrijeme za crveni alarm bilo jučer, i zato nastojimo kroz naš rad proširiti mogućnosti za mlade i poboljšati im kvalitetu života, te inicirati sugestije i preporuke ka višim nivoima. Naravno, koliko je to u našoj moći.

Od aktuelnih prioriteta mogu izdvojiti:

Strategijom razvoja Zeničko-dobojskog kantona za period 2021-2027. godina su definirani strateški ciljevi, prioriteti i mjere koje su dio trogodišnjeg i godišnjeg plana rada Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona. Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona je pokrenulo niz aktivnosti koje su usmjerene na nastavak saradnje sa različitim domaćim i stranim, vladinim i nevladinim organizacijama, u domenu osiguravanja i nabavke informaciono-komunikacijske opreme za škole na području Zeničko-dobojskog kantona, kako bi se osigurali uvjeti za elektronsko komuniciranje i izvođenje nastavnog procesa. U okviru strateške mjere „Modernizacija obrazovnog sistema za kvalitetno i fleksibilno održavanje nastave u redovnim i kriznim situacijama” je već definirano da se provede potpuna digitalizacija u sektoru obrazovanja. Shodno tome, Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona već nekoliko godina, kroz planirana sredstva u budžetu i putem različitih projekata, pogotovo sudjelovanjem u IPA projektima, radi na „Informatizaciji odgojno-obrazovnog sistema — digitalizaciji škola” u cilju da se pojedini segmenti organizacije i realizacije odgojno-obrazovnog rada unaprijede korištenjem informaciono-komunikacijskih tehnologija (pristup internetu u svim školama, obezbjeđivanje informatičke opreme za škole, uvođenje e-dnevnika, itd.). Kako bi se nastavilo sa kontinuiranom upotrebom digitalnih platformi, Ministarstvo je u i narednim godinama, za održavanje platforme OFFICE 365, obezbijedilo sredstva u budžetima škola.

– lzgradnju i rekonstrukciju školskih objekata na području Zeničko-dobojskog kantona, što je jedno od ključnih opredjeljenja Vlade Zeničko-dobojskog kantona. Ministarstvo je realiziralo i pokrenulo mnoge projekte i aktivnosti koji su usmjereni na osiguravanje boljih uslova za realizaciju odgojno-obrazovnog procesa i ugodniji boravak i učenje učenika i nastavnika. Nastavili smo aktivno raditi, u saradnji sa lokalnim zajednicama, na rješavanju brojnih problema i potreba, svjesni da navedena finansijska sredstva izdvojena za ove namjene ne mogu, u ovom momentu, zadovoljiti sve zahtjeve i potrebe odgojno-obrazovnih ustanova na području Zeničko-dobojskog kantona.

– Obrazovna i šira javnost je već upoznata da Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona je okviru kurikularne reforme donijelo nove nastavne planove i programe, odnosno predmetne kurikulume za osnovno i srednje opće obrazovanje (gimnazije) zasnovane na ishodima učenja u skladu s dokumentom Zajednička jezgra nastavnih planova i programa definirana na ishodima učenja u Bosni i Hercegovini, koji je donesen od strane Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u Bosni i Hercegovini. U ovoj školskoj godini planirana je njihova sukcesivna primjena u 2. i 7. razredu osnovne škole i 2. i 4. razredu gimnazije, i sveobuhvatna primjena i obuka nastavnog osoblja u 1. i 6. razredu osnovne škole i 1. i 3. razredu gimnazija. Nastavni plan i program u prvom razredu stručne škole za zanimanje Stolar (III stepen) i Nastavni plan i program u prvom razredu tehničke i srodne škole za zanimanje Tehničar za obradu drveta (IV stepen), sukcesivno će se primjenjivat od školske 2023/2024. godine, u JU Mješovita srednja škola Tešanj (odjeljenja — tehničar za obradu drveta, I6 — stolar). Kako sam i ranije spomenula, problem odlaska mladih iz naše zemlje, moramo sistemski rješavati, te smo svjesni da gubimo radnu snagu. Između ostalog, to su i osobe koje su završile zanatske i tehničke škole, gdje već sada za određene poslove, moramo i uvoziti radnu snagu u našoj zemlji. Zato. pažnju posvećujemo i ovim pitanjima, te nastojimo unaprijediti i ova zanimanja, i što više mladih zainteresovati za ista. ali na način da žele ostati ovdje i raditi ovdje.

– Također, u cilju kvalitetnijeg, sveobuhvatnijeg djelovanja stručno-pedagoške službe škole na osiguravanju permanentnog, stručnog i efikasnog rada u ostalim područjima odgoja i obrazovanja, Ministarstvo je pokrenulo proceduru Izmjena i dopuna Pedagoških standarda za osnovne i srednje škole osiguravajući da osnovna i srednja škola može, uvažavajući potrebe i specifičnosti učenika, imati pored pedagoga i defektologa, psihologe i socijalne pedagoge kao stručne saradnike. Sve više smo svjesni potrebe za pojačanom realizacijom preventivnih i edukativnih programa kojima se fokusira promicanju nenasilnog ponašanja, međuljudskih odnosa, empatije i rješavanju sukoba na miran način, resorno ministarstvo smatra da će se jačanjem kapaciteta stručno-pedagoške službe škole i radom stručnih lica — stručnih saradnika (psihologa, socijalnih pedagoga) ojačati i odgojna komponenta u srednjim školama, te tako osigurati bolji rezultati i efekti u radu sa učenicima koji pokazuju neprimjerene oblike ponašanja. Zato, osnaživanjem stručno-pedagoških službi u osnovnim i srednjim školama osiguravamo efikasne mehanizme za prepoznavanje neprimjerenih oblika ponašanja kod učenika i mehanizme pravovremeno reagovanja. Tako da u narednom periodu, resorno ministarstvo će raditi na jačanju i proširivanju stručnih timova različitih stručnjaka na nivou škola, koji će u skladu sa svojim definiranim poslovima i nadležnostima, kroz interresornu i multisektorsku saradnju, raditi na osiguravanju što boljih uslova za učenje i učešće svih učenika osnovnih i srednjih škola, uvažavajući njihove različite obrazovne potrebe, a sve u skladu sa raspoloživim sredstvima i trogodišnjim i godišnjim planiranim aktivnostima.

U julu mjesecu, Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona, u okviru svojih nadležnosti. a u skladu sa Zakonom o osnovnoj školi Zeničko-dobojskog kantona i Zakonom o srednjoj školi Zeničko-dobojskog kantona je pokrenulo niz aktivnosti kako bi školska godina počela u zakonskom roku, odnosno kako bi početak školske godine bio prvog radnog dana u septemhru, te kako bi osnovne i srednje škole na području Zeničko-dobojskog kantona koje su u nadležnosti ovog organa kantonalne uprave bilc potpuno spremne za početak nove školske 2023/2024. godine. Već je 29.05.2023. godine svim osnovnim i srednjim školama na području Zeničko-dobojskog kantona dostavljena Instrukcija Ministarstva za organizaciju rada u školskoj 2023/2024. godini, koja se odnosi na sva relevantna pitanja koja su u skladu sa Zakonom o osnovnoj školi, Zakonom o srednjoj školi, Pedagoškim standardima za osnovnu školu i Pedagoškim standardima za srednju školu. Ministarstvo je 16.06.2023. godine proslijedilo Instrukciju kojom se u cilju blagovremene pripreme za početak školske 2023/2024. godine definiralo da su sve osnovne, srednje škole i dom učenika dužne raspisati konkurse/oglase u utorak 25.07.2023. godine, u jednom dnevnom ili sedmičnom listu za koji se objektivno može pretpostaviti da je dostupan javnosti na području Zeničko-dobojskog kantona. Ministarstvo je također pokrenulo proceduru nabavke udžbenika za učenike VIII razreda, a u te svrhe je izdvojilo 300.000,00 KM.

U narednom periodu Ministarstvo će:

  • Uraditi Strategiju obrazovanja i omladinske politike;
  • Raditi na unapređenju odgojne komponente u školama kao odgojno-obrazovnim ustanovama;
  • Uraditi podzakonske propise koji su definirani Zakonom o osnovnoj školi i Zakonom o srednjoj školi;
  • Pokrenuti proceduru donošenja novog Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju;
  • Uraditi sveobuhvatne edukacije nastavnog osoblja.

ZOS Radio: Veliki broj škola ima problem sa manjim brojem učenika. Da li će to možda usloviti zatvaranje pojedinih škola koje imaju mali broj učenika? Da li imate podatke koliko je škola zatvoreno u proteklih pet godina?

Draženka Subašić: Manji broj upisanih učenika u osnovnim i srednjim školama na području Zeničko-dobojskog kantona nije uslovio zatvaranje osnovnih ili srednjih škola, niti područnih škola na području Zeničko-dobojskog kantona. U dogovoru sa sindikalnim partnerima, Ministarstvo je osiguralo da svi radnici koji su proglašeni tehnološkim viškom u osnovnim i srednjim školama na području Zeničko-dobojskog kantona ne ostanu bez posla, i ovi radnici imaju apsolutnu prednost u odnosu na ostale kandidate pri zapošljavanju. Neki nastavnici možda neće imati punu normu časova, ali će radnici koji su proglašeni tehnološkim viškom nadopuniti normu ili bar uvećati sebi broj raspoloživih časova nastavnog predmeta koji predaju ili broj sati radne norme što važi za ostale radnike zaposlene u osnovnim i srednjim školama.

ZOS Radio: Tokom proteklog perioda nakon što je okončana nastava u školama zajedno sa Premijerkom ste ugostili najbolje učenike. Vjerujemo da je to bila ujedno i prilika da čuju i mišljenja mladih ljudi o obrazovanju?

Draženka Subašić: Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona već dugi niz godina, kroz planirana sredstva u Budžetu Kantona, kontinuirano podstiče, planira i kreira mogućnosti i aktivnosti za razvoj i podršku nadarenosti i talentiranosti u jednom ili više područja. Namjera nam je da i u narednom periodu nastavimo sa aktivnostima kojima se osigurava zavidan nivo kvaliteta odgojno-obrazovanog procesa, posebno u segmentu rada i nagrađivanja nadarenih i darovitih učenika, jer je ovi izvrsni mladi ljudi. učenici generacije. su sigurno najvažniji kapital koji ova država ima, koji se mora prepoznati, nagraditi i zadržati. Mišljenja sam da naše priznavanje, ukazivanje na rezultate koje su ostvarili u dosadašnjem školovanju, je samo jedan korak u podsticanju i motiviranju ovih mladih ljudi, u njihovom daljem razvoju i usavršavanju. I nije to samo jedan korak više na njihovom obrazovnom putu, nego je i zadovoljstvo i ponos nas koji vodimo Kanton, da ugostimo one najbolje, da pokažemo da cijenimo sve što su uradili kroz svoje obrazovanje, da ih nagradimo, a iznad svega, da čujemo njihove mišljenje o potrebama mladih ljudi u našoj zemlji. Smatram da organizacijom ovakvih aktivnosti, pokazujemo njima da su nam važni. da ih čujemo, da posvećujemo pažnju njihovom mišljenju i da su njihove preporuke dio našeg rada i programa. S druge strane, nakon ovakvih susreta, i mi smo mnogo bogatiji i znamo zašto i zbog čega radimo i trebamo nastaviti raditi prave stvari i dodatno ulagati u obrazovanje i obrazovne programe. Uvijek ćemo biti tu, ne samo za naše najbolje učenike i učenice, nego za sve one kojima možemo biti pomoć, motivacija, i želja za napretkom, radom na sebi i naposljetku, postići one ciljeve koji će dovesti do unapredenja položaja mladih. ali i svih nas u društvenoj zajednici. I na kraju, najsretnija bih bila. da kao ministrica, sutra mogu svjedočiti poslovnim uspjesima ovih mladih ljudi i njihovom napretku u našoj zemlji. To, već sada mogu reći. ću gledati i kao svoj uspjeh i svoj „vjetar u leda” da možemo bolje, ako to i želimo! Ovo je ujedno i poruka budućim generacijama šta su to prave vrijednosti. Učenje je in. nasilje je out!

ZOS Radio: Vršnjačko nasilje u školama postaje sve prisutnije, kako se zapravo boriti protiv njega?

Draženka Subašić: Iako ne želim podsjećati na tragediju koja je zadesila našu regiju, ipak i kroz ovaj intervju kao i prethodnih nekoliko, želim da uputim saučešće porodicama stradalih u pucnjavi u Osnovnoj školi „Vladislav Ribnikar” u Beogradu. Želim i molim sve, da nam to bude podsjetnik da se ovakve stvari ne ponove, i da više ulažemo u obrazovni sistem i uključivanje stručnih lica u nastavu. Ne želim više nikada da osjetim, kao roditelj prije svega, onoliku količinu tuge zbog izgubljenih života i mladosti u tom periodu. Nastojat ću, da kao ministrica, majka, građanka i stanovnica ovog kantona imam veći utjecaj na sistem i koordinaciju politika, ali i responsivnost okoline, društva, ali i institucija. Škole kao odgojno-obrazovne ustanove moraju nastaviti raditi na provođenju redovnih edukativnih programa koji se fokusiraju na promicanju nenasilnog ponašanja, međuljudskih odnosa, empatije i rješavanju sukoba na miran način. Nastavnici, učenici, roditelji, mediji, ali kompletna zajednica trebaju biti dodatno educirani o važnosti poštivanja drugih, prihvatanju različitosti i rješavanju problema kroz konstruktivnu komunikaciju. Smatramo da pridržavajući se već definiranih i jasnih pravila ponašanja u školi umnogome se može poboljšati sigurnost učenika, nastavnika i ostalih radnika u školi, a za učenike koji učestalo manifestiraju neprimjerene oblike ponašanja u školi, što najčešće oslikava i disfunkcionalnost porodica iz kojih dolaze, škola je dužna blagovremeno i kontinuirano obavještavati i pozivati na djelovanje predstavnike organa starateljstva iz centra za socijalni rad predstavnike policije da poduzimaju mjere jačanja funkcionalnosti porodice. Ministarstvo je u cilju preveniranja i ujednačenog postupanja u slučajevima nasilja u osnovnim i srednjim školama, a i potrebe da definira ulogu nastavnog osoblja u rješavanju neprimjerenih oblika ponašanja kod učenika, donijelo Protokol o postupanju u slučajevima pojave nasilja (akt broj: 10-38-13223/18, od 29.08.2018. godine). Protokolom se propisuje: prevencija neprimjerenih oblika ponašanja, nivoi postupanja u slučajevima nasilja, postupanje u slučajevima kada se nasilje desilo u školi, postupanje u slučajevima kada se nasilje desilo izvan nje, postupanje kada nasilje vrši radnik škole, postupanje u slučajevima kada nasilje izvrši učenik nad radnikom škole, prava i obaveze roditeljai/staratelja učenika koji ispoljavaju neprimjerene oblike ponašanja, sigurnost u školi, pristup internetu i vođenje evidencije i dokumentacije o neprimjerenom ponašanju u školi. Osnovne i srednje škole na području Zeničko-dobojskog kantona su bile dužne da odredbe o obaveznoj primjeni Protokola uvrste u Pravila škole i druge interne akte škole. Sastavni dio Protokola su i obrasci za evidenciju neprimjerenog ponašanja u školi, kao i koraci postupanja u slučajevima nasilja. Također, Ministarstvo je u završnoj fazi izrade Smjernica za prevenciju, prepoznavanje i zaštitu od diskriminacije u osnovnim i srednjim školama na području Zeničko-dobojskog kantona kojima će se utvrditi bliži kriteriji za prepoznavanje, prevenciju i zaštitu od diskriminacije u osnovnim i srednjim školama i koje su urađene u skladu sa Zakonom o zabrani diskriminacije i Smjernicama za prepoznavanje diskriminacije u području obrazovanja u Bosni i Hercegovini. Na taj način Ministarstvo pokušava da ujednači postupanje prosvjetnih radnika prilikom preveniranja i reagovanja u slučaju pojave neprimjerenih oblika ponašanja.

ZOS Radio: Tokom ove godine potpisan je i sporazum o partnerstvu na izradi strategije obrazovanja i omladinske politike ZDK. Šta ova Strategija znači?

Draženka Subašić: Nužnost izrade Strategije razvoja obrazovanja i nauke proizlazi iz dubokih promjena u kojima se nalazi naše društvo, koje su posljedica unutarnjih društvenih, ekonomskih, kulturnih i demografskih promjena. Takve okolnosti zahtijevaju dugoročno strateško planiranje i razmišljanje o poziciji obrazovanja i nauke u našem društvu, kao i o stvaranju inovativnog društva i privrede, prilagodljivog budućim izazovima koje je danas veoma teško predvidjeti. Pošto je obrazovna politika u nadležnosti Kantona, Strategijom razvoja Zeničko-dobojskog kantona za period 2021-2027. godina definirani su strateški ciljevi, prioriteti i mjere razvoja u oblasti obrazovanja i nauke, a koje su dio Trogodišnjeg i Godišnjeg plana rada Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona. Poslove i zadatke iz okvira nadležnosti utvrđene članom 18. Zakona o kantonalnim ministarstvima i drugim tijelima kantonalne uprave Ministarstvo realizira kroz ostvarivanje strateških ciljeva, i to: „Unaprijediti kvalitetu života i osigurati jednake prilike za sve građane kroz stvaranje održivog i pravednog društvenog okruženja” i strateških prioriteta „Unapređenje usluga u sektoru obrazovanja. usklađivanje s potrebama tržišta rada” i ,Obogaćivanje aktivnosti i infrastrukture za sport i kulturu” zasnovanih na Strategiji razvoja Zeničko-dobojskog kantona za period 2021-2027. godina, te kroz ostvarivanje redovnih nadležnosti Ministarstva. Rješenjem o imenovanju članova Vijeća za nauku Zeničko-dobojskog kantona osnovano je Vijeće za nauku kao stalno, savjetodavno stručno tijelo Ministarstva za obrazovanje. nauku. kulturu i sport, a sa ciljem praćenja i unapređenja stanja u oblasti nauke i tehnologije u Zeničko-dobojskom kantonu. Imenovani članovi Vijeća za nauku su u procesu izrade Nacrta Strategije razvoja naučnoistraživačke djelatnosti. Zakonom o Mladima Federacije BiH propisana je obaveza izrada Strategija za mlade. Shodno tome, od strane ovog organa uprave već su prethodnih godina postojale dvije Strategije omladinske politike na području Zeničko-dobojskog kantona, te je priprema nove Strategije omladinske politike, nastavak strateških dokumenta, temeljem kojih se nastoji prepoznati problematiku s kojom se ova populacija susreće, te iznaći adekvatna rješenja za problemske situacije. Svjesni važnosti prepoznavanja obrazovanja i nauke kao razvojnog prioriteta, Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona je stajališta da se izrada Strategije razvoja obrazovanja i nauke nameće kao imperativ, kako u smislu detaljnije analize postojećeg stanja u oblasti predškolskog, osnovnog, srednjeg obrazovanja i odgoja, obrazovanja odraslih i visokog obrazovanja na području Zeničko-dobojskog kantona, tako i u smislu unapređenja odgojno-obrazovne i naučnoistraživačke djelatnosti. S tim u vezi, Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona je pokrenulo sve potrebne aktivnosti za izradu Strategije razvoja obrazovanja i nauke Zeničko-dobojskog kantona, u skladu sa svojim nadležnostima i mogućnostima, pri tome očekujući podršku i aktivno sudjelovanje obrazovne i naučne zajednice. Moram napomenuti da Ministarstvo po prvi put izrađuje ove strateške dokumente koji će nam dati okvir za daljnji razvoj obrazovanja u ZDK.

ZOS Radio: Već su odobrena i sredstva za sport. Jako puno je klubova ali i nadarenih sportista na području ZDK, koliko se zapravo svima njima može pomoći?

Draženka Subašić: Svake godine Vlada Zeničko-dobojskog kantona, putem Ministarstva za obrazovanje. nauku. kulturu i sport, opredijeli određeni iznos sredstava da bi poticala na bavljenje sportom, ali i podupirala već aktivne sportske kolektive i pojedince. Primarna zadaća ovog organa uprave je finansijska pomoć u smislu uplata kotizacija odnosno obveza koje klubovi imaju prema svojim savezima da bi mogli sudjelovati u svojim redovnim natjecanjima. Pored toga sufinansiraju se i druge aktivnosti različitih sportskih kolektiva, kao i pojedinaca shodno finansijskim mogućnostima. Sredstva su već prebačena sportskim kolektivima, udruženjima i pojedinicima u cjelokupnom iznosu za sve aktivnosti za koje su se stekli uslovi za isplatu i opredjeljenje Ministarstva je da se svi stave u ravnopravan položaj po tom pitanju, za razliku od prethodnih godina kada se ovaj poticaj realizovao u nekoliko mjesečnih tranši i time pojedini sportski kolektivi dovodili u nezavidan položaj u odnosu na druge. Poseban naglasak smo dali na promovisanju školskog sporta i organizovanju manifestacija koje uključuju veliki broj učesnika, kako bismo što većem broju djece i omladine omogućili ravnopravan pristup sportskim aktivnostima.

ZOS Radio: Koja je Vaša poruka građanima?

Draženka Subašić: Prije svega, želim reći da sam svjesna da vodim ministarstvo koje ima jako širok dijapazon djelovanja, te da su nadležnosti istog sigurno povezane sa svim drugim aspektima u društvu. Sve što radimo je na neki način povezano sa djecom i omladinom. I upravo to mi daje mogućnost da slušam ljude oko mene, da slušam potrebe građana i građanki, da pratim kako mladi ljudi, između ostalog, doživljavaju određene pojave, kako komuniciraju i gdje vide moguća poboljšanja u našem društvu. Smatram da je tajna baš u tome, i ja nastojim imati u svojoj dnevnoj agendi rada, da slušamo jedni druge i da uvažavamo jedni druge. Kada je Ministarstvu u kojem radim u pitanju, sve počinje, razvija se i završava sa obrazovanjem, kao nekada kada smo pisali eseje u školama, koji su morali imati svoj uvod, razradu i zaključak. Tako je i sa poslom, koji sa svojim saradnicima i saradnicima obavljam. Obrazovanje ima direktne posljedice na društvene procese i promjene, te smatram da se poboljšavanjem obrazovnog sistema poboljšava cjelokupna slika društvene situacije u Bosni i Hercegovini, što je dugoročni rezultat koji nas vodi u dalje procese evropskih integracija. jer je i to nešto na šta smo se obavezali kao zemlja, i put kojim idemo. Koračati i praviti i velike i male korake, možemo samo zajedno, kao društvo, kao zajednica. Ne može jedan pojedinac biti promjena, ali društvo može biti promjena, ona pozitivna i ona koju svi želimo za bolje sutra svih nas! Kroz obrazovanje, nauku, kulturu i sport možemo mnogo, i ja obećavam da ću dati svoj maksimum, a vi budite onaj, moj „vjetar u leđa”. Ako ojačamo i osnažimo obrazovanje, uložimo u naše mlade, slušamo njihove potrebe, sigurno da ćemo uložiti i u ekonomiju i društvo. I sigurna sam, da ćemo zajedno uživati u plodovima takvog produkta.

spot_img

Povezani postovi

Vlada ZDK raspravljala o Izvještaju o radu i poslovanju UNZE-a za 2023. koji je dobio negativno mišljenje Upravnog odbora

Vlada Zeničko-dobojskog kantona (ZDK), na sjednici kojom je u...

Vlada ZDK raspravljala o Izvještaju o radu i poslovanju UNZE-a za 2023. koji je dobio negativno mišljenje Upravnog odbora

Vlada Zeničko-dobojskog kantona (ZDK), na sjednici kojom je u...

Jačanjem saradnje između BPK Goražde i ZDK otvara se mogućnost realizacije značajnih projekata

Delegacija Vlade Zeničko-dobojskog kantona boravila je jučer u zvaničnoj...

Uposlenim u ustanovama kulture veće plate od 1. januara

Premijer Zeničko-dobojskog kantona (ZDK) Nezir Pivić i ministar za...