Studenti iz Tuzle u problemu nakon korone: Traže prijenos četiri predmeta u narednu godinu

/

Grupa studenata Univerziteta u Tuzli uputila je zahtjev za omogućavanje prijenosa četiri, umjesto dosadašnja dva predmeta u narednu akademsku godinu. Koliko je to realno i opravdano potražili smo odgovore od nadležnih i akademske zajednice.

Grupa studenta Univerziteta u Tuzli zvanično je uputila zahtjev toj visokoškolskoj ustanovi, a kojim se traži omogućavanje upisa u narednu godinu studija sa četiri nepoložena predmeta iz prethodne. Ovo je otvorilo polemike u javnosti u kontekstu (ne)opravdanosti zahtjeva studenata.

Rektorica Univerziteta u Tuzli Nermina Hadžigrahić potvrdila je dobijanje dopisa Studentskog parlamenta Univerziteta u Tuzli (SPUT) na koji je upućen odgovor.

“Zakon propisuje uvjete pod kojima se može dozvoliti prijenos više od dva ispita, a u ovom slučaju nije bilo prekida, koji bi nam omogućio da udovoljimo njihovom zahtjevu”, rekla je Hadžigrahić u susretu s medijima.

Studenti navode da su tokom akademske 2022/2023. godine imali promjenu silabusa, a na neke ispitne rokove zajedno nisu mogli izlaziti studenti koji obnavljaju godinu i oni iz redovne generacije.

Naime, kako dalje kažu, u vrijeme pandemije koronavirusa studentima je bio omogućen bezuvjetan prelazak u narednu akademsku godinu, a u naredne dvije godine mogli su prenijeti po četiri predmeta.

“Koliko nam je pomogao raniji bezuvjetni prelazak i prijenos četiri ispita, toliko nam je i odmoglo kada je Senat zabranio izlazak na pojedine ispitne rokove. Zbog toga nam i ove godine treba prijenos četiri predmeta u narednu godinu”, navode iz neformalne grupe studenata, koji su prije nekoliko dana održali protestno okupljanje.

Šta kaže zakon…

Prema važećem Zakonu o visokom obrazovanju Tuzlanskog kantona, student može prenijeti u narednu godinu studija unutar trajanja jednog ciklusa najviše 10 ECTS bodova ili najviše dva predmeta, nezavisno koliko zajedno nose ECTS bodova.

“Izuzetno, ukoliko je tokom akademske godine od strane nadležnog organa proglašeno stanje prirodne ili druge nesreće ili je usljed epidemiološke situacije došlo do prekida redovnog rada i funkcionisanja visokoškolske ustanove, usljed čega, imajući u vidu mjere i preporuke nadležnih organa, u visokoškolskoj ustanovi nije bilo moguće organizovati nastavu u cijelosti u skladu sa klasičnim pravilima i principima (uključujući neposredan rad sa studentima), student ima pravo upisa naredne godine studija uz mogućnost prenosa najviše 20 ECTS bodova, odnosno najviše četiri nastavna predmeta nezavisno koliko zajedno nose ECTS bodova”, navedeno je u Zakonu o visokom obrazovanju TK.

Ministar obrazovanja Tuzlanskog kantona Ahmed Omerović ističe da je neformalno upoznat sa zahtjevom studenata, navodeći da je ta problematika regulirana spomenutim zakonom te pratećim propisima.

“U vezi sa time, Univerzitet u Tuzli niti jednim aktom nije obavijestio ministarstvo te shodno tome, u formalnom smislu mi nemamo nikakve ulazne parametre. Također, trenutno nemamo zakonskog osnova za takvo nešto (povećanje broja predmeta za prijenos u iduću akademsku godinu, op.a.), jer nikakve posebne mjere zabrane nisu na snazi”, kazao nam je Omerović.

S druge strane, dekan Prirodno-matematičkog fakulteta u Tuzli Vedad Pašić nekorektnim smatra očekivanje resornog kantonalnog ministarstva i Vlade TK da Univerzitet u Tuzli riješi ovaj problem. Kako kaže, ta visokoškolska ustanova ne može tražiti nešto što je u suprotnosti sa zakonom, već je naprotiv odgovornost isključivo u ovom smislu na zakonodavcu i izvršnoj vlasti, a ne na Univerzitetu u Tuzli.

“Personalno međutim, kao dekan, profesor i čovjek, za zahtjeve studenata Univerziteta u Tuzli o prijenosu četiri ispita ili 20 ECTS kredita u narednu godinu studija imam pozitivno mišljenje, ali s određenim ogradama. Naime, u dvije akademske godine (2020/21. i 2021/22.) imali smo prekid regularnog perioda nastave, a sve uslovljeno epidemiološkom situacijom uzrokovanom koronavirusom, kada su svi studenti, a u skladu za članom 105. Zakona o visokom obrazovanju TK imali to pravo”, kaže Pašić.

Problem nastao nakon pandemije

Pašić navodi da je problem nastupio s akademskom 2022/23. kada se vratilo u regularne, izvanpandemijske nastavne okvire.

“U prethodne dvije godine se našim studentima, kolokvijano rečeno, ‘nakupilo’ nepoloženih predmeta, što znači da je studentima afektiranim prethodnom situacijom, nad kojom nisu imali nikakve kontrole, značajno bilo otežano ispunjavanje svih ispitnih obaveza”, pojašnjava Pašić.

Stoga, Pašić smatra da je za studente koji su prethodno bili afektirani epidemiološkom situacijom u nekoj od prethodnih godina studija, potrebno omogućiti nastavak ove privilegije prijenosa četiri predmeta, odnosno 20 ECTC bodova u narednu godinu, ali ne i za one koji nisu bili epidemiološkom situacijom ometeni u svom akademskom napredovanju.

“Postavimo sami sebi stoga pitanje – šta bismo kao društvo takvim postupkom izgubili, a u odnosu na prethodne dvije akademske godine? Svi studenti svejedno moraju, kad-tad, sve svoje ispitne obaveze uredno izvršiti kako bi diplomirali”, zaključuje Pašić.

Inače, nova akademska godina u ponedjeljak je zvanično počela na Univerzitetu u Tuzli, po ranijim propisima, odnosno u skladu sa aktuelnim zakonskim okvirom.

Izvor: klix.ba

spot_img

Povezani postovi

Elektroprivreda BiH dobila zeleno svjetlo za izgradnju hidroelektrane na rijeci Bosni

Elektroprivreda Bosne i Hercegovine dobila je odobrenje za izgradnju...

Privremeni UO KCUS-a od Vlade FBiH traži saglasnost za imenovanje generalnog direktora

Privremeni Upravni odbor KCUS-a razmatrao je i javna okupljanja...

Neizvjesna terapija za djecu s cističnom fibrozom zbog budžeta FBiH

Nakon prošlogodišnje herojske borbe Udruženja i roditelja, djeca oboljela...

Još jedan težak udes jutros: Vozilo završilo na krovu, vozač prevezen u bolnicu

Rano jutros, 23. novembra, u Mostaru je došlo do...