Problemi na dijelu trase koridora Vc: Nije u skladu sa europskim standardima?

/

CEE Bankwatch Network objavila je stav Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) o trasi Koridora Vc Mostar jug – Počitelj, na koju su brojni građani uložili žalbu još prije nekoliko godina, budući da autocesta prolazi preko njihovih obradivih površina.

Lokalno stanovništvo, koje je pogođeno gradnjom Koridora Vc kod Mostara pozvalo je međunarodnu zajednicu da osigura da autocesta bude u skladu s međunarodnim standardima zaštite životne sredine i ljudskih prava.

U pismu šefu Delegacije Europske unije u Bosni i Hercegovini, ambasadoru Johannu Sattleru i nekoliko ključnih ambasada, zajednice ističu nedavne nalaze o ozbiljnim kršenjima međunarodnih standarda, te su zatražili preusmjeravanje dionice Južni Mostar – tunel Kvanj, da zaštite svoju zemlju, sredstva za život, kulturnu baštinu i prirodu. Diskriminaciju povratnika utvrdio je Općinski sud u Mostaru.

U januaru je EBRD-ov Nezavisni mehanizam odgovornosti za projekte (IPAM) objavio izvješće iz svoje istrage dionice Južni Mostar – tunel Kvanj. Oni su utvrdili ozbiljne povrede ekološke i socijalne politike EBRD-a, piše Hercegovina.info.

Kako bi otklonio ova kršenja, IPAM je dao preporuke za korake koji bi uskladili projekt sa standardima EBRD-a, ali to ne uključuje nužno promjenu trase.

“Iako otkup zemljišta nije završen, u toku je nekoliko sudskih sporova i pritužbi, a građevinski radovi na dionici nisu započeli, preporuke za ponovnu procjenu trase do sada je ignorirao nositelj projekta JP Autoceste (JPAC). Kompanija nije dala službeni odgovor na izvješće o pregledu usklađenosti. U međuvremenu, menadžment EBRD-a je odgovorio da ‘nije u poziciji da u potpunosti provede (preporuku) bez prihvaćanja od strane JPAC-a i Vlade FBiH'”, navodi CEE Bankwatch Network.

Amna Popovac, predstavnica građana koji su se žalili, kazala je da je potrebno primijeniti standarde EU prilikom gradnje Koridora Vc, pogotovo kada se uzme u obzir naša težnja ka ulasku u Uniju.

“Standarde EU potrebno je primijeniti u izgradnji infrastrukture novcem EU i ogromnim kreditima javnih banaka. Koridor Vc je test hoće li se demokratski principi i ljudska prava podržati ili ne. Naši partneri iz EU ne mogu stajati po strani i gledati kako se normativni principi EU uništavaju”, kazala je ona.

Azra Duraković, vlasnica zemljišta preko čije parcele će prolaziti trasa koridora upozorila je da svi moraju još jednom procijeniti odabir rute. Fidanka Bacheva-McGrath iz Bankwatcha istaknula je pak da su preporuke IPAM-a pružile pravdu podnositeljima pritužbi, potvrđujući njihove pritužbe i ponavljajući njihove zahtjeve.

“Sada je na EBRD-u i Autocestama da isporuče efikasan lijek ponovnom procjenom rute. Međunarodna zajednica treba da preuzme odgovornost za način na koji se ova vrlo skupa europska infrastruktura gradi u Bosni i Hercegovini”, rekla je ona.

spot_img

Povezani postovi

Elektroprivreda BiH dobila zeleno svjetlo za izgradnju hidroelektrane na rijeci Bosni

Elektroprivreda Bosne i Hercegovine dobila je odobrenje za izgradnju...

Privremeni UO KCUS-a od Vlade FBiH traži saglasnost za imenovanje generalnog direktora

Privremeni Upravni odbor KCUS-a razmatrao je i javna okupljanja...

Neizvjesna terapija za djecu s cističnom fibrozom zbog budžeta FBiH

Nakon prošlogodišnje herojske borbe Udruženja i roditelja, djeca oboljela...

Još jedan težak udes jutros: Vozilo završilo na krovu, vozač prevezen u bolnicu

Rano jutros, 23. novembra, u Mostaru je došlo do...