CIK BiH će sankcionisati preuranjenu kampanju političkih subjekata, portali moraju imati informacije o vlasništvu

/

Centralna izborna komisija BiH objavila je Pravilnik o medijskom predstavljanju i javnom oglašavanju političkih subjekata u izbornom periodu, shodno izmjenama Izbornog zakona BiH koje je nametnuo visoki predstavnik u BiH Christian Schmidt.

Izborni period podrazumijeva period od dana raspisivanja izbora do dana potvrđivanja izbornih rezultata.

Posebno se definiše preuranjena izborna kampanja, a to predstavlja svaki oblik radnji iz kampanje koje preduzimaju politički subjekti u periodu od raspisivanja izbora do perioda zvaničnog početka izborne kampanje.

Centralna izborna komisija posebnu pažnju će posvetiti lažnim informacijama u izbornom periodu, a koje mogu ugroziti integritet izbornog procesa i dezinformirati birače.

Kada je riječ o elektronskim medijima, prema Pravilniku CIK-a nijedan politički subjekt ne može imati povlašten položaj u odnosu prema drugom političkom subjektu.

Kada je riječ o on-line medijima (portali) i tu su određena pravila izvještavanja o izbornoj kampanji i to da su on-line mediji dužni osigurati javne i transparentne informacije o svom vlasništvu, te na prigodnom mjestu moraju imati objavljenu strukturu vlasništva nad medijem, naziv, adresu, broj telefona, elektronsku adresu i kontakte odgovornog izdavača i urednika kojim mogu biti upućene žalbe i prigovori.

Kada je riječ o preuranjenoj kampanji CIK je jasno precizirao da je političkim subjektima zabranjeno vođenje kampanje kao i plaćeno političko oglašavanje putem medija ili društvenih mreža, osim oglašavanja o održanim internim skupovima organa i statutarnih organa političkih subjekata, a to su Predsjedništvo, Glavni odbor, Skupština, Kongres, Konvencija i dr. u periodu od dana raspisivanja izbora do dana zvaničnog početka izborne kampanje koja počinje 30 dana prije održavanja izbora.

Cjenovnici za plaćeno političko oglašavanje moraju biti isti za sve političke subjekte i cjenovnici se moraju dati na uvid RAK-u i ovjerenim političkim subjektima 15 dana prije početka izborne kampanje.

Plaćeno političko oglašavanje se mora jasno naznačiti, a ne smije biti emitovano 15 minuta prije, u toku i 15 minuta poslije emisija vijesti.

Politički subjekti dužni su u roku od 15 dana nakon izbora ukloniti sve oglase, plakate, postere s prostora predviđenog za kampanju, a koji su korišteni u svrhu izborne kampanje.

spot_img

Povezani postovi

Elektroprivreda BiH dobila zeleno svjetlo za izgradnju hidroelektrane na rijeci Bosni

Elektroprivreda Bosne i Hercegovine dobila je odobrenje za izgradnju...

Privremeni UO KCUS-a od Vlade FBiH traži saglasnost za imenovanje generalnog direktora

Privremeni Upravni odbor KCUS-a razmatrao je i javna okupljanja...

Neizvjesna terapija za djecu s cističnom fibrozom zbog budžeta FBiH

Nakon prošlogodišnje herojske borbe Udruženja i roditelja, djeca oboljela...

Još jedan težak udes jutros: Vozilo završilo na krovu, vozač prevezen u bolnicu

Rano jutros, 23. novembra, u Mostaru je došlo do...