Dok građani i parlamentarci kritikuju, PIO tvrdi da je broj neriješenih zahtjeva za penzionisanje smanjen za 40 posto

/

Na posljednjoj sjednici Doma naroda Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine ponovo su delegati pitali zašto se događa da građani koji predaju urednu dokumentaciju sa zahtjevom za penzionisanje, na rješenje čekaju i do godinu dana, a da je rok 30, najkasnije 60 dana. I u revizorskim izvještajima stoje slične primjedbe.

Pojašnjenje smo potražili u Federalnom zavodu za penzijsko i invalidsko osiguranje.

Sa nestrpljenjem očekujemo izvještaj o finansijskoj reviziji

– Došlo je do smanjenja broja neriješenih zahtjeva za ostvarivanje prava na penziju u prvostepenom rješavanju u kantonalnim administrativnim službama, a kojih je u aprilu 2023. godine bilo 23.306. Na kraju godine taj broj je smanjen na 17.512, a do aprila 2024. godine se smanjio na 15.957 zahtjeva, uz bitnu napomenu da se mjesečni broj zaprimljenih zahtjeva na nivou cijelog FZ PIO/MIO kreće od 10.000 do 12.000 zahtjeva.

Izraženo u procentima, tokom protekle godine dana broj neriješenih zahtjeva smanjen je za cirka 40 posto, što zaista predstavlja značajan procenat.

Počev od marta tekuće godine, svim osiguranicima i korisnicima prava, odnosno svim podnosiocima zahtjeva, omogućeno korištenje opcije “Informacija o predmetima” na službenoj web stranici FZ PIO, putem koje mogu dobiti informacije o svim podnesenim zahtjevima i odgovore na sve postavljene upite, te uputiti urgenciju za postupanje / okončanje postupka po podnesenom zahtjevu – navode za Faktor i Zavoda PIO FBiH i dodaju:

– Menadžment FZ PIO aktivno provodi mjere koje u proteklih godinu dana dovode do konstantnog napretka i skraćivanja rokova postupanja po podnesenim zahtjevima za ostvarivanje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja.

Sa nestrpljenjem očekujemo konačan Izvještaj o finansijskoj reviziji Federalnog zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje za 2023. godinu od Ureda za reviziju institucija u Federaciji Bosne i Hercegovine, u kojem će gore navedene činjenice i pokazatelji biti konstatovani.

Podsjetili su na zakone po kojima rade rješenja o penzionisanju.

Pravna stručna pomoć za korisnike

– Zakonom o upravnom postupku, i to odredbom člana 216. propisano je kad se postupak pokreće povodom zahtjeva stranke, odnosno po službenoj dužnosti ako je to u interesu stranke, a prije donošenja rješenja nije potrebno provoditi poseban ispitni postupak, niti postoje drugi razlozi zbog kojih se ne može donijeti rješenje bez odgode, nadležni organ je dužan donijeti rješenje i dostaviti ga stranci što prije, a najkasnije u roku 30 dana računajući od dana predaje urednog zahtjeva, odnosno od dana pokretanja postupka po službenoj dužnosti, ako posebnim propisom nije određen kraći rok – navode.

Dodaju da u ostalim slučajevima kad se postupak pokreće povodom zahtjeva stranke, odnosno po službenoj dužnosti, ako je to u interesu stranke, nadležni organ je dužan donijeti rješenje i dostaviti ga stranci najkasnije u roku 60 dana, ako posebnim propisom nije određen kraći rok.

– Odredbom člana 15. istog zakona propisano je da će organ koji vodi postupak starati da neznanje i neukost stranke i drugih osoba koje učestvuju u postupku, ne bude na štetu prava koja im po zakonu pripadaju. Odredbom člana 95. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju propisano je da je u postupku ostvarivanja prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja, kao i u postupku utvrđivanja penzijskog staža, nosilac osiguranja obavezan da osiguranicima i korisnicima prava pruža stručnu pomoć – navode iz Zavoda PIO FBiH.

Dodaju kako nadležne službe ovog Zavoda u postupku donošenja rješenja o ostvarivanju prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja, vrlo često, nailaze na sporne situacije koji nisu u nadležnosti ovog Zavoda, a bez čijeg prethodnog rješavanja nije moguće odlučiti o ostvarivanju prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja, kao što su neuplaćeni doprinosi za penzijsko i invalidsko osigurane za periode osiguranja, pogrešno evidentirani podaci o stažu osiguranja od poslodavaca, nedostavljanje potrebne dokumentacije od osiguranika i slično.

Nedostajući doprinosi

– U tim situacijama službenici zavoda koji zaprimaju zahtjeve osiguranika, kao i voditelji upravnog postupka odmah, bez odlaganja obavještavaju podnosioca zahtjeva o potrebi poduzimanja potrebnih aktivnosti kako bi se zakonske obaveze izmirile (nedostajući doprinosi za penzijsko i invalidsko osiguranje), te kako bi se neophodni podaci uredno i pravilno evidentirali u bazi podataka Matične evidencije ovog zavoda, a sve u cilju donošenja pravilnog i zakonitog rješenja.

U takvim situacijama, nadležna služba Zavoda nije u mogućnosti donijeti rješenje u zakonom propisanom roku, dok se ne riješi prethodno pitanje, koji nije u nadležnosti Federalnog zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje – naveli su, između ostalog, iz Zavoda PIO FBiH.

 

Ukoliko imate vijest a želite to podijeliti s nama pošaljite nam sadržaj putem kontakt forme. Ako imate najavu događaja ili poznajete neku osobu o kojoj biste voljeli da čitate budite slobodni da nas kontaktirate. Osim kontakt forme Vaše materijale možete slati i putem vibera na broj 061/388-818 NAPOMENA: PUTEM OVE FORME SE NE MOŽETE PRIJAVLJIVATI NA OGLASE ZA POSAO. MOLIMO VAS DA KORISTITE MAIL ADRESE NAVEDENE U OGLASIMA.


Povezani postovi

VODEĆI ZRAKOPLOVNI ANALITIČAR U REGIONU: “Management sarajevskog aerodroma najuspješniji u regiji…”

Kada je Alan Bajić postavljen na mjesto glavnog direktora...

Pet prednosti redovnog konzumiranja jabukovog sirćeta

Postoji li neki prirodni lijek popularniji od uzimanja jabukovog...

Povrće na pijaci skuplje i više od 100 posto, pravljenje zimnice postalo neisplativo

Cijene povrća na banjalučkoj “Tržnici” znatno su veće u...

U BiH se 2026. godine otvara prva dionica novog autoputa

Vrijednost ugovora za ovu dionicu je 258 miliona maraka,...