Putevi ka Hercegovini danima su neprohodni. Pristup dozvoljen tek vozilima civilne zaštite i interventnim službama. Sanacija se uveliko planira, pa je to bila i tema sastanka premijera FBiH sa direktorima nadležnih preduzeća. No, dok se to ne dogodi, građani su primorani pronaći alternativne pravce. Mnogo komplikovanije i duže.
Kako je magistralni put M-17, “žila kucavica” koja spaja Mostar i Sarajevo, zatvorena za saobraćaj, preostali su samo alternativni pravci. A oni koštaju – i novca i vremena i živaca. Oni koji su primorani da putuju na ovoj relaciji, umjesto po 2 i po sata, putuju danas i preko 7 sati.
“U zavisnosti od vrste vozila koja se koriste na toj relaciji, dodatni troškovi se kreću od 450 do 650 KM na jednom obrtu između Sarajeva i Mostara. Centrotrans sa svojim partnerima, i pored tih dodatnih troškova, odlučio se da ne mijenjamo cijene jer se radi o vanrednoj situaciji. Cijene se neće mijenjati baš kako bi se izašlo u susret putnicima koji su primorani da koriste alternativne pravce”, kazao je Saudin Parić, direktor međunarodnog i međugradskog saobraćaja.
A takva su dva. Jedan pravac saobraća preko Novog Travnika, Bugojna, Kupresa, Tomislavgrada i Posušja do Mostara, a drugi preko Foče, Tjentišta i Gacka do Mostara. Putuju samo oni koji moraju. Od dosadašnjih 9 linija, sada su na raspolaganju tek dvije. Stoga su i autobusi uglavnom puni.
“Ima interesa i ta veza mora da postoji”, kaže Jasmin Osmanović, rukovodilac Autobuske stanice Sarajevo. Dodao je još i da je ljudima jasno kakva je situacija, nema negodovanja, ali da se sve dešava sa iščekivanjem normalizacije stanja.
A, normalizacija stanja u cestovnom putničkom prometu na relaciji Sarajevo – Mostar i Mostar – sarajevi očekuje se tek nakon pronalaska svih koji se u Jablanici još vode kao nestali. Iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija to najavljuju već do kraja sedmice, a na željeznički saobraćaj još ćemo pričekati.
“Što se tiče vremenskog perioda, to je sad nezahvalno predviđati. Mi preduzimamo sve mjere da se u što kraćem roku krene sa izvođenjem radova. Željeznice su odlučile da na ova dva dijela rade nasip koji je neophodan da bi se pruga mogla postaviti na njega i uspostaviti saobraćaj. To je prvo rješenje s kojim će se ići, a poslije će se ići u izgradnju stabilnog mosta – da li betonskog ili željeznog, o tome će još razmisliti, uz konsulatcije sa strukom”, izjavio je Enis Džafić, v.d. predsjednika uprave – generalnog direktora Željeznica FBiH.
Dok se rok za sanaciju željezničke infrastrukture još utvrđuje, dnevni gubitak zbog pada prihoda od prijevoza robe i putnika za Željeznice Federacije iznosi oko 280 hiljada maraka. Ispaštat će i svi oni za koje se transport obavljao preko hrvatske Luke Ploče. Naime, tu na transport čeka oko 400 hiljada tona robe. U pronalasku što bržeg rješenja, pomoć Željeznicama najavila je Federalna vlada i resorno ministarstvo.
Izvor: Akta