Učenici odjeljenja III D Gimnazije “Musa Ćazim Ćatić” iz Tešnja, u sklopu priprema za kantonalno takmičenje iz Demokratije i ljudskih prava, predstavljaju inovativnu digitalnu platformu za nastavu tjelesnog odgoja. Njihova inicijativa ima za cilj unapređenje nastave fizičkog vaspitanja, povećanje uključenosti manje aktivnih učenika i podizanje svijesti o važnosti fizičke aktivnosti.
Prema Izvještaju Instituta za zdravlje i sigurnost hrane, u Zeničko-dobojskom kantonu svaki sedmi učenik pati od određenih oboljenja lokomotornog sistema, na što značajan utjecaj ima sjedilački način života. Također, sve izraženiji manjak motivacije i fizičke aktivnosti kod mladih doprinosi pogoršanju fizičkog i mentalnog zdravlja. Svjetska zdravstvena organizacija naglašava potrebu za povećanjem fizičke aktivnosti među mladima kako bi se prevenirale razne bolesti i osigurao zdraviji stil života.
Upravo iz tog razloga, učenici Gimnazije “Musa Ćazim Ćatić” razvili su interaktivnu digitalnu platformu koja omogućava prilagođeni pristup nastavi tjelesnog odgoja. Platforma uključuje raznovrsne vježbe za poboljšanje motorike, posture, mišične relaksacije, kao i meditativne joga tehnike i vježbe disanja koje pomažu kod anksioznih stanja i napada panike. Integracijom savremenih tehnologija u nastavu, platforma pruža mogućnost prilagođavanja vježbi svakom učeniku, što podstiče zdraviji i aktivniji život.
Učenici vjeruju da će ova platforma donijeti pozitivne promjene u načinu izvođenja nastave tjelesnog odgoja te povećati svijest o važnosti fizičke aktivnosti. Pozivaju sve relevantne institucije, medije i javnost da podrže njihovu inicijativu i pomognu u širenju svijesti o ovom važnom pitanju.
Njihov projekat “Digitalna platforma za nastavu tjelesnog odgoja” biće predstavljen na Kantonalnom takmičenju “Projekat građanin”, gdje će pokazati kako inovacije mogu poboljšati kvalitet obrazovanja i zdravlje mladih.