Izgradnja autoceste od Tuzla do Orašja, a koja bi obuhvatila i područje Brčko distrikta, jedan je od najvažnijih kapitalnih projekata u BiH. O tome se godinama priča, konkretni radovi na terenu do danas nisu počeli, a nadležni vrte samo administrativnu priču.
“Gradnja dijela autoceste od Tuzle do Maoče mogla bi početi u drugoj polovini ove godine”, glasila je optimistična najava iz Autocesta Federacije BiH u maju 2023. godine, a od tada do danas građani koji gravitiraju spomenutoj dionici nijednu radnu mašinu nisu vidjeli na terenu.
Vlasti na lokalnom, kantonalnom i federalnom nivou kontinuirano govore o važnosti izgradnje spomenute autoceste i sve se uglavnom završava na riječima. Pokretale su se i određene administrativne procedure, ali konkretnih rezultata nema.
Posljednja administrativna priča stigla je iz Vlade Federacije BiH, iz koje su naveli da su se upoznali s informacijama Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, a koje se odnose na izgradnju dionica Koridora Vc i autoceste Orašje – Tuzla.
“Usvojena je Informacija o implementaciji projekta ‘Izgradnja autoceste Orašje – Tuzla’, dionica Orašje – Distrikt Brčko (Lot 1). Zaključkom je data saglasnost JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar da bude implementator izrade projektno-tehničke dokumentacije i izgradnje za kompletnu trasu buduće dionice autoceste Orašje – Distrikt Brčko (Lot 1), do graničnog prijelaza Orašje, a u skladu sa prostornim planom Posavskog kantona. Vlada Federacije BiH zadužila je javna preduzeća Ceste FBiH d.o.o. Sarajevo i Autoceste FBiH d.o.o. Mostar da sporazumno definiraju međusobne odnose i obaveze, a s ciljem efikasne implementacije ovog projekta”, saopćeno je iz Vlade FBiH.
Inače, građani Tuzlanskog kantona, a posebno privrednici, već 50 godina čekaju na saobraćajnice kakve dolikuju ovoj regiji Bosne i Hercegovine.
U kakvom su stanju tamošnje saobraćajnice, najbolje oslikava informacija da na području najmnogoljudnijeg kantona u Federaciji BiH od 1968. godine nije napravljen nijedan kilometar novog puta.
One dotrajale veliki problem stvaraju privrednicima, posebno prijevoznicima kojima bi velika olakšica bila u sanaciji postojećih, ali i izgradnji novih putnih pravaca.
Također, u privrednom kontekstu mnoge investicije zaobilaze tuzlansku regiju zbog loše putne infrastrukture.
Autoput Brčko – Tuzla – Žepče, brza cesta Tuzla – Sarajevo te Kalesija – Živinice – Tuzla – Lukavac – Gračanica, samo su neki od projekata na koje se još uvijek čeka, a od suštinskog su značaja za ovu regiju Bosne i Hercegovine, piše Klix.