Tri godine neuspješnog odabira nadzora na poddionici Ozimice-Poprikuše, poništen i drugi tender

/

Po drugi put tender za pružanje usluge nadzora radova na izgradnji poddionice Ozimice – Poprikuše na Koridoru 5c je poništen.

Obavještenje je u srijedu 28. maja objavila Delegacija EU u BiH. Naime kako se u njemu navodi 15. oktobra 2024. godine objavljen je tender za podnošenje ponuda bez pretkvalifikacije, za pružanje konsultantskih usluga za nadzor radova na izgradnji autoputa Koridora 5c, poddionice od Ozimice do Poprikuša dužine oko 12 km. Usluge su se odnosile na nadzor i administraciju ugovora o radovima, kontrolu kvaliteta, kao i izvještavanje u skladu sa odredbama osnovnih radova koji će se izvoditi prema FIDIC 1999 GCC za radove na projektovanju poslodavca. Procedura je bila otvorena za firme i zajednička preduzeća iz svih zemalja.

U januaru 2025. četiri firme su dostavile svoje tehničke i finansijske ponude u skladu sa zahtjevima utvrđenim u obavještenju o ugovoru. Prijedlozi je trebalo da budu ocijenjeni na osnovu ekonomski najpovoljnije ponude. Rok važenja svih ponuda je istekao 13. maja 2025. godine. Naručilac (Autoceste FBiH) je postupak prekinuo 15. maja 2025. godine obaviještenjem svih ponuđača, stoji u obavještenju o prekidu postupka.

Rok za izvođenje radova je bio 24 mjeseca, a konkretan razlog zbog čega su Autoceste FBiH poništile tender nije objavljen.

Podsjetimo procijenjena vrijednost posla iznosila je 4,7 mil EUR bez PDV-a a finansira ga Evropska investiciona banka (EIB). Prvobitni rok za prijem ponuda je bio 30. decembar 2024., ali je naknadno i on produžen do 13. januara 2025.

Portal eKapija ranije je pisao i da je prvi raspisani međunarodni tender za usluge nadzora radova nad izgradnjom poddionice Ozimice-Poprikuše, sastavnom dijelu dionice Koridora Vc Medakovo-Poprikuše poništen, i da niko nije izabran za pobjednika.

To je epilog dešavanja, nakon što je tender raspisan u maju 2022. godine, a čija je vrijednost i tada procijenjena na 4,7 mil EUR, a trajanje posla je predviđeno od 48 mjeseci.

Najnovija dešavanja i poništavanje još jednog tendera dodatno usložnjavaju izgradnju ove poddionice, zbog čega bi se davanje bilo kakvih procjena o mogućem početku radova svelo na puko nagađanje.

Na dionici Ozimice-Poprikuše predviđena je izgradnja devet mostova ukupne dužine 4.333 metara, a veći i zahtjevniji objekti su projektirani preko korita rijeke Bosne, magistralne ceste i željezničke pruge. Trasa uključuje i izgradnju pet tunela ukupne dužine 5.677 metara.

Izgradnja i nedostatak novca

Prošlog oktobra iz Autocesta FBiH su nam rekli da je da je proces evaluacije odabira izvođača za izgradnju ove poddionice u završnoj fazi i da očekuju dodjelu ugovora i odabir izvođača radova na predmetnoj dionici u skladu sa planiranim i usuglašenim rokovima sa međunarodnim kreditorom a to je početak zadnjeg kvartala 2024. Početak gradnje je planiran do kraja 2024. godine.

No zadnje informacije pokazuju drugačiju sliku.

Naime, prije mjesec dana Vlada FBiH je prihvatila informaciju “u vezi nedostajućih sredstava za izgradnju dionica autoceste na Koridoru 5C dionica Medakovo – Poprikuše, poddionica Ozimice – Poprikuše”.

– Svjesni rasta cijena Vlada Federacije BiH iskazuje opredjeljenje za nastavak realizacije strateškog projekta izgradnje autoceste na Koridoru 5C dionica Medakovo – Poprikuše, poddionica Ozimice – Poprikuše, te će u saradnji sa kreditorima u narednom periodu poduzeti potrebne aktivnosti s ciljem osiguranja nedostajućih sredstava – rečeno je iz Vlade, piše ekapija.

spot_img

Povezani postovi

Sunčano i vruće narednih dana, temperature do 39°C

Danas u Hercegovini pretežno sunčano. U Bosni i sjeveru...

Trojka optužena za ubistvo Krunića i Pavlovića osuđena na ukupno 85 godina zatvora

Okružni sud u Banjoj Luci osudio je Benedija Đukanovića,...

Sa akšamskim ezanom u srijedu, 25. juna, nastupa Nova hidžretska 1447. godina

Sa zalaskom sunca i učenjem ezana sa munara, kojima...

Šta će biti sa cijenom struje u Federaciji BiH, vlast poručuje: Ko hoće da se grije i hladi, mora i da plati

Hoće li građani BiH, posebno Federacije BiH, platiti uvođenje...