Zašto sve manje zovemo, a više pišemo? Psiholozi objašnjavaju osobine takvih ljudi

/

Prije deset godina bilo je nezamislivo da će tekstualne poruke zamijeniti telefonske pozive kao glavni način održavanja prijateljstava.

Tada smo smatrali da je glasovni poziv pravi i odrastao način da ostanemo povezani, ali danas se rijetko čuje živi glas dok većinu razgovora čine kratke poruke koje klize ekranom. Iako smo dugo poruke doživljavali kao jednostavnu pogodnost, psiholozi su tokom svojih istraživanja otkrili da način na koji komuniciramo zapravo mnogo govori o našoj ličnosti.

Sigurnost ili neugodnost

Ljudi koji preferiraju tekstualnu komunikaciju često imaju osobine koje ih čine sklonijim ovakvom načinu izražavanja. Psiholozi ističu da introverti, na primjer, osjećaju sigurnost i opuštenost kada mogu razmisliti prije nego što odgovore, što im telefoniranje u realnom vremenu ne dopušta.

Slanje poruka im pruža kontrolu i štiti ih od socijalnog pritiska, omogućavajući im da sačuvaju energiju i izbjegnu neugodnosti. S druge strane, osobe sa izraženom savesnošću cijene jasnoću i red, pa im tekstovi omogućavaju da sve zabilježe, isplaniraju i izbjegnu nesporazume.

Tekst ostavlja trag i daje im osjećaj sigurnosti u obavezama i komunikaciji. Oni sa izraženom socijalnom anksioznošću često izbjegavaju pozive jer im je teško podnijeti neposrednu interakciju i izloženi su mogućnosti neprijatnih sudova, pa se radije služe porukama koje brišu tonalitet i emocionalne nijanse.

S druge strane, ljudi sa visokim stepenom prijatnosti biraju tekst kako bi bili pažljiviji prema drugima – imaju vremena da pažljivo odaberu riječi, ubace emotikone ili izmijene poruku prije slanja, izbjegavajući moguće konflikte ili povrede osjećaja. Otvorenost za iskustva, naročito kod mlađih generacija, ogleda se u kreativnoj upotrebi emotikona, memova i novih oblika izražavanja koji glasovni poziv ne može ponuditi.

No, unatoč svim prednostima, psiholozi upozoravaju da oslanjanje isključivo na tekstualnu komunikaciju može potkopati dubinu odnosa jer nedostatak topline i spontanosti u glasu smanjuje empatiju i emocionalnu povezanost.

Balansiranje digitalne komunikacije

Važno je razumjeti da nijedan oblik komunikacije nije savršen sam za sebe, te da je ključ u pronalaženju ravnoteže. Mnogi stručnjaci savjetuju da, naročito u važnim ili emotivnim situacijama, treba pribjeći glasovnim pozivima koji omogućavaju puniju razmjenu osjećaja i bolje razumijevanje.

U svakodnevnom životu tekstovi mogu biti odličan način da se brzo i efikasno prenesu informacije, ali povremeni pozivi obogaćuju veze i jačaju bliskost. Introvertima je korisno koristiti tekst kao siguran prostor, ali i oni bi trebali pokušati povremeno izaći iz zone komfora pozivom koji održava toplinu odnosa.

Generacijski i rodni faktori također utiču na komunikacijske navike, ali osobine ličnosti su one koje u konačnici oblikuju kako koristimo ove kanale. Tekstualna poruka nije samo kratki odgovor, već ogledalo naše – bilo da je riječ o hrabrosti da izrazimo sebe, strahu od odbacivanja ili želji za kontrolom.

Shvatanjem ovih nijansi možemo bolje upravljati svojim odnosima i graditi dublju povezanost, birajući kada je vrijeme za slanje poruke, a kada za topli glasovni poziv. Na kraju, svaki naš “ping” i svaki “ding” skriva priču o tome ko smo i kako želimo da nas drugi vide, piše Radio Sarajevo.

spot_img

Povezani postovi

Spasite biljke tokom toplotnog udara: Dodajte jedan neobičan sastojak u vodu za zalijevanje

Tokom sve učestalijih toplotnih talasa, mnogi se suočavaju s...

Brak nije trka: Istraživanja otkrivaju kada je pravo vrijeme za vjenčanje

Brak, nekima životni cilj, drugima pitanje vremena ili lične...

Brzo im postane dosadno: Ovi znakovi najčešće mijenjaju posao

Neki ljudi mogu godinama raditi isti posao, u istoj...

7 ključnih stvari koje stručnjaci savjetuju o postporođajnoj depresiji: Šta svaka majka treba znati

Postporođajna depresija (PPD) nije samo kratkotrajna tuga koja se...