Kako smanjiti cijene goriva u BiH? Faruk Hadžić predložio dvije mjere

/

Cijene goriva nastavljaju rasti i u našoj državi.

Kako smo jutros objavili na portalu Radiosarajevo.ba, cijene goriva u Federaciji Bosne i Hercegovine od danas su više za 5 do 10 feninga po litri.

Prema podacima sa aplikacije Federalnog ministarstva trgovine, litar dizela u Sarajevu košta od 3,41 do 3,76 KM po litri. Super 98 iznosi od 3,16 do 3,76 KM po litri.

Tim povodom na društvenim mrežama oglasio se ekonomski analitičar Faruk Hadžić koji kaže:

“Početkom marta ove godine sam upozorio da moramo usporiti rast cijene goriva, kroz manje poresko opterećenje, jer ćemo na taj način usporiti i lančani rast cijena drugih proizvoda. Također sam upozorio da što duže budemo čekali, kasnije će biti sve bolnije i teže pomoći građanima i privredi.

U Kantonu Sarajevo, najniža cijena benzina je danas 3,31 KM po litri, a dizela 3,41 KM, s tim da se možda može negdje naći i jeftinije, ako je u pitanju stara zaliha. Danas ću izaći sa novim prijedlogom kako uticati na značajno smanjenje cijene goriva u BIH.”

Dvije su simultane mjere, naveo je on.

Prva mjera je pod hitno i bez odlaganja privremeno suspendovati akcize na gorivo.

“Ovo je toliko urgentna mjera, da nikakvi izgovori od strana donosioca odluka nisu mogući. Na ovaj način se smanjuje cijena litre goriva između 0,30 do 0,40 KM zavisno od vrste goriva”, dodao je Hadžić.

Druga mjera, istaknuo je, uključuje obračun PDV ne na trenutnu vrijednost litre goriva, već na iznos maloprodajne cijene od 2,01 KM koja je bila prije godinu dana.

“Pri cijeni od 2,01 KM, država uzima sebi po litri goriva 0,29 KM PDV-a, dok pri cijeni od 3,31 KM uzima 0,48 KM. Dakle, samo zbog više cijene goriva, država ekstra zarađuje na PDV-u 0,19 KM po litri benzina. Cilj ove mjere je samo da država uzima isto na PDV-u kako je to bilo prije rasta cijena, a ne da ekstra zarađuje zbog inflacijske krize.

Dakle, ako bi se ove mjere usvojile, cijena litre goriva bi odmah bila niža za 0,54 KM po litri benzina, ili 2,77 KM. Slično smanjenje bi se moglo očekivati i po litri dizela.

Država ne bi imala bilo kakav gubitak ili smanjenje u naplati indirektnih poreza. Po osnovu akciza, za šest mjeseci bi smanjenje u naplati bi bilo oko 250 miliona KM”, analizira Hadžić, te zaključuje:

“Međutim, podaci UIO BiH pokazuju da su prihodi od indirektnih poreza u prvih pet mjeseci 2022. godine veći za 739 miliona KM ili 23,88 posto u odnosu na isti period 2021. godine. Čak i sa smanjenjem akciza, već su sada u plusu gotovo 500 miliona KM, a imaju još za naplatu sedam mjeseci.

Građanima i privredi se mora pomoći, a ovo je najbolji način da se bude fer prema svima. Priča da će samo bogati imati koristi od smanjenja cijene goriva, jer siromašni ne voze auta je vrlo neozbiljna i ne vrijedi je uopšte komentarisati. Probajte samo zabraniti registraciju auta sa EUR 1 i 2 normom, pa će te vidjeti koliko je ‘bogatih’ što voze auta u našoj državi.”

Ukoliko imate vijest a želite to podijeliti s nama pošaljite nam sadržaj putem kontakt forme. Ako imate najavu događaja ili poznajete neku osobu o kojoj biste voljeli da čitate budite slobodni da nas kontaktirate. Osim kontakt forme Vaše materijale možete slati i putem vibera na broj 061/388-818

Povezani postovi

Ugostitelji na Jadranu imaju velika očekivanja od nove sezone, ali su stari problemi ostali

Ugostitelji u Hrvatskoj puno očekuju od proljetne i ljetne...

Skromno: Gdje će radnička klasa za 1. maj, ima li novca za roštilj

Statistika kaže da je prosječna neto plaća u Bosni...

Na ljetovanje ove godine će samo rijetki: Za sedam dana boravka u Neumu potrebno 1.120 KM

Za veliki dio bh. građana odlazak na more i...

2.000 radnika radi na 8 dionica: Gradnja koridora u punom zamahu

Na izgradnji Koridora 5C trenutno je aktivno osam gradilišta,...