U Tuzlanskom kantonu 38 preduzeća se nalazi u registru za
privatizaciju, a Klix.ba saznaje da su među njima i Međunarodni aeorodrom u
Tuzli, kao i Rudnik soli u tom gradu. Da ne bi došlo do privatizacije potrebna
je saglasnost Parlamenta Federacije BiH.
Prema podacima Kantonalne agencije za privatizaciju, u
Tuzlanskom kantonu za privatizaciju je preostalo 38 neprivatizovanih ili
djelimično privatizovanih peduzeća i 16 subjekata za koje je prije okončanja
postupka privatizacije pokrenut stečajni postupak.
Kako nam je potvrđeno, neprivatizovana su komercijalna
preduzeća, elektronski mediji, rudnici, veterinarske stanice te komunalna i
ostala preduzeća koja čekaju stav osnivača o daljnjoj sudbini, odnosno eventualnom
izuzeću od privatizacije. Među najvećim su navedeni Rudnik soli u Tuzli,
Međunarodni aeordorom u Tuzli i Rudnici nemetala u Kladnju, a zanimljivi su i
SKPC Mejdan, Radio-televizija Tuzlanskog kantona i Radio-televizija 7.
Direktor Kantonalne agencije za privatizaciju Admir Čavalić
za Klix.ba kaže da ova institucija nije inicijator privatizacije, s obzirom na
to da je u njenoj ingerenciji provođenje datih postupaka.
“Inicijator treba biti vlada, ali u ovom trenutku nema
političke volje za provođenje tih postupaka. Realno, nekim preduzećima nije
mjesto na listi, poput RTVTK, ali mi nemamo odluku Federalnog parlamenta koja
bi ih brisala iz registra preostalih preduzeća”, navodi Čavalić.
Direktor Kantonalne agencije za privatizaciju kaže da do
danas nadležni nisu učinili ništa kako bi preduzeća bila izbrisana iz registra
za privatizaciju. Uvjerenja je da će neki od perspektivnijih privrednih
subjekata biti predmet privatizacije kada se formira politička volja za to te
kada se pronađu zainteresirani strateški investitori.
“Međunarodni aeorodrom u Tuzli, prema opredjeljenju
Federalne vlade, trenutno nije predmet privatizacije i postoji strateški
interes da ostane u državnom vlasništvu. Ako bi se razmišljalo o nekim novim
rješenjima, shodno promjeni okolnosti zbog pandemije, aerodrom ne bi bio toliko
pogodan za privatizaciju, ali bi svakako bio u kontekstu koncesija, što je
urađeno u Zagrebu i Beogradu. Naprimjer, imali biste mogućnost da nekoj
kompaniji date koncesiju na 10, 20 ili 50 godina te da ona upravlja aerodromom.
To je dobar model koji se pokazao u kontekstu krize, jer najveći teret nije
podnijela država, već privatni koncesionari koji preuzimaju rizik, ali i
profit”, pojašnjava Čavalić.
U odnosu na aerodrom, situacija u Rudniku soli u Tuzli je
drugačija te je njegova privatizacija izvjesnija.
“Postoji strateški interes da on ostane u državnim
rukama, međutim, učestala previranja unutar rudnika, problemi s određenim
strukturama, djelovanja te povlačenja po sudovima vjerovatno idu u smjeru da se
za pet ili deset godina ozbiljno razmotri pitanje privatizacije. Tih naznaka
ima, jer on predstavlja perspektivan rudnik”, dodao je Čavalić.
Kako saznajemo, trenutno se jedino konkretno za RTVTK
provodi postupak izuzimanja 100 posto državnog kapitala, čime bi bila
onemogućena privatizacija, ali to još uvijek nije potvrdio Federalni parlament,
koji mora dati finalnu riječ.
S druge strane, investitorima je trenutno zanimljivija
kupovina imovine koja je u državnom vlasništvu u Tuzli, Gradačcu i ostalim
sredinama Tuzlanskog kantona, a neki od lokaliteta, izvjesno je, bi uskoro
mogli dobiti novog vlasnika.
zosradio.ba/klix.ba