Mjere nadležnih nakon pucnjave u Lukavcu: Učenici mogu biti kažnjeni i za objave na društvenim mrežama

/

Nakon slučaja iz Lukavca, kada je učenik hicem iz pištolja ranio nastavnika, nadležni u Tuzlanskom kantonu poduzeli su niz mjera u cilju unapređenja sigurnosti. Tim tragom izrađeni su i pravilnici o kućnom redu u školama te saradnji roditelja sa nastavnim osobljem.

Slučaj iz juna ove godine, kada je bivši učenik osnovne škole s pištoljem stigao u obrazovnu ustanovu, ranivši hicem jednog nastavnika, pokazao je manjkavosti sistema u Tuzlanskom kantonu.

Nadležni to otvoreno priznaju, naglasivši da su tim tragom poduzeli brojne korake kako bi stanje sigurnosti u školama bilo podignuto na znatno veći nivo, uz adekvatnu prevenciju i sprečavanje neprihvatljivog ponašanja kod učenika, njihovih roditelja, ali i svih ostalih koji učestvuju u obrazovnom sistemu.

U cilju prevencije maloljetničke delikvencije i poboljšanja stanja sigurnosti u školama u Tuzlanskom kantonu, između ostalog, izrađen je pravilnik o kućnom redu u školama te dokument koji se odnosi na saradnju roditelja učenika sa školom. Oba pravilnika se odnose na osnovne i srednje škole, a kao takvi će obrazovnim ustanovama biti upućeni u ponedjeljak.

“Pravilnikom o kućnom redu su uvedene i određene novine, kao što su obaveza nošenja akreditacije za učenike, zaposlenike i posjetitelje škole, kontrola ulaska roditelja i posjetitelja, boravak učenika u školi, definisanje neprihvatljivih ponašanja učenika te provođenje odgovorajućih postupaka u skladu s pravilnikom o disciplinskoj odgovornosti za učenike”, kazao je šef Odsjeka za informatizaciju i opće poslove u Ministarstvu obrazovanja TK Elmir Tukić.

Koja su to neprihvatljiva ponašanja

Između ostalog, pravilnik o kućnom redu propisuje da je neprihvatljivo ponašanje zapravo neprimjereno odijevanje, ometanje odgojno-obrazovnog rada, oštećenje školske imovine, korištenje mobilnog telefona tokom nastave, uređaja za reprodukciju muzike i zvuka te drugih uređaja koji nisu u funkciji realizacije nastave, odnosno nemaju odobrenje nastavnika.

“Ovim mjerama se ne zabranjuje unošenje elektronskih/pametnih uređaja u škole, nego se uspostavljaju pravila ponašanja za njihovo korištenje. Zolupotreba elektronskih uređaja izvan nastavnih procesa, poput snimanja nasilnih scena, distribuiranje snimaka i slika sa nasilnim sadržajem, pornografija, dijeljenje različitih sadržaja na socijalnim mrežama sa namjerom izrugivanja drugog učenika ili zaposlenika škole – smatra se neprihvatljivim ponašanjem učenika i protiv ovakvih djela će se provoditi odgovorajući disciplinski postupak u cilju postizanja odgojne svrhe”, dodaje Tukić.

Omalovažavanje nastavnika i drugih zaposlenika škole, shodno novom pravilniku, također se smatra neprihvatljivim ponašanjem u školi, kao i korištenje psovki, posjedovanje ili upotreba alkohola, narkotičkih sredstava i psihoaktivnih supstanci u školskom dvorištu.

“Kada je riječ o pravilnicima o saradnji roditelja učenika sa školom, osnovni cilj je prepoznavanje i sprečavanje neprihvatljivog ponašanja. S duge strane, kada se utvrdi nesaradnja između roditelja i škole, u slučaju kada učenik počini lakši ili teži oblik neprihvatljivog ponašanja, škola će na tu pojavu ukazati inspekciji za obrazovanje i nadležnim centrima za socijalni rad”, naveo je Tukić.

U izradi ovih podzakonskih propisa učestvovali su članovi stručne radne grupe u kojoj se nalaze predstavnici resornog kantonalnog ministarstva, Pedagoškog zavoda TK, Društva pedagoga i psihologa te aktiva direktora osnovnih i srednjih škola.

Da bi nedolična ponašanja učenika mogla biti kažnjiva bilo je potrebno kreirati i novi pravilnik o njihovoj disciplinskoj odgovornosti koji je trenutno u formi prijedloga. U ovom dokumentu akcent se stavlja na odgojni rad s učenikom nakon izricanja odgojno-disciplinske mjere.

“Kada je riječ o odgojnom radu s učenicima nakon izricanja mjere, takva odredba je dosad bila samo spominjana u pravilnicima o disciplinskoj odgovornosti. Sada novi prijedlog donosi vrlo detaljan rad s učenicima, u kojem u slučaju blaže povrede discipline učestvuje razrednik odjeljenske zajednice, pedagog, defaktolog i roditelj. Kada je riječ o težoj povredi discipline, treba biti uključen širi tim ljudi od nivoa škole, roditelja, centra za socijalni rad te po potrebi odgojni centar”, kazala je pomoćnica ministra obrazovanja TK Alisa Memić.

Mjerama obuhvaćeni i nastavnici

Da bi propisi služili svrsi, veoma važna će biti njihova primjena, zbog čega će se adekvatno morati raditi i na podizanju niova svijesti i odgovornosti nastavnog osoblja i svih ostalih zaposlenika škola.

Da je taj nivo u pojedinim slučajevima na prilično niskoj grani dosad je bilo vidljivo iz nekoliko primjera. Jedan takav i to lični, sa sobom nosi i premijer Tuzlanskog kantona Irfan Halilagić, koji i danas priznaje da je slučaj iz Lukavca u junu ove godine pokazao slabosti tamošnjeg sistema.

“Kada se u Lukavcu dogodila pucnjava, kao premijer sam skupa sa drugim visokopozicioniranim dužnosnicima iz raznih resora i oblasti, bio primoran do kasno u noć faktički biti na ulici sa djetetom koje je bilo počinilac, bez da smo imali adekvatno rješenje. To je pokazalo slabosti sistema, a mi smo nakon toga postali odlučni u uvođenju i sprovođenju novih mjera”, kaže Halilagić.

Iznošenjem svog ličnog primjera, Halilagić je potvrdio lošu funkcionalnost pojedinih obrazovnih ustanova. Takva je upravo osnovna škola u Lukavcu u kojoj se prije tri mjeseca dogodila pucnjava.

“U istu tu školu sam upisao svoje dijete koje je započelo školsku godinu. Prilikom upisa sam ostao zaprepašten činjenicama koje su izgledno način funkcioniranja. Naime, prilikom upisa postoje razredi koji su manje ili više vrijedni te gdje se stvaraju oni elitni ili djece koja su ‘nečija’. U tom kontekstu mi je bilo ponuđeno da moje dijete ide u taj razred, a da ne kažem da je bila borba u čijem odjeljenju će biti dijete premijera. Ovo spominjem iz razloga jer takav pristup dovodi do posljedica kakva je bila u Lukavcu”, nastavlja Halilagić.

Izmijenjeni i zakoni

Pored učenika i njihovih roditelja, sankcije su predviđene i za zaposlenike škola koji naprave propuste u svom radu.

“Sankcije su namijenjene za više osoba u cijelom lancu, a za propuste one su previđene između ostalog i za nastavnike te direktore škola. Svi skupa trebamo težiti ka sigurnijem okruženju. S novim pravilnikom ćemo imati i tim za prevenciju nasilja jer nam se znalo desiti da ministarstvo kontaktiraju roditelji koji tvrde da se u školi dogodilo nasilje, ali da ga neko zataškava. Shodno tome uspostavljen je nezavisni tim koji će se formirati svake školske godine, a prema položaju čine ga pedagog i svi razrednici”, pojasnio je kantonalni ministar obrazovanja Ahmed Omerović.

Pravilnici će na snagu stupiti objavljivanjem u Službenom glasniku Tuzlanskog kantona. Do tada će dokumenti biti prezentirani u osnovnim i srednjim školama, uz predstavljanje vještina za njihovu adekvatnu primjenu.

Inače, kreiranje ovih pravilnika naslonjeno je na izmjene Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju te Zakona o srednjem obrazovanju i odgoju, a koje su ranije usvojene u Skupštini TK.

Shodno tim izmjenama, predviđene su i odgovarajuće kaznene odredbe te novčani iznos od 500 do 1.500 KM sankcija je za roditelje koji ne postupaju u skladu s propisanim obavezama.

Izvor: Klix

spot_img

Povezani postovi

U trećem kvartalu prodato 985 novih stanova, cijene rastu

Prosječna cijena prodatih novih stanova u Bosni i Hercegovini...

Ima li zgrada koju UIO kupuje u Banjaluci čiste papire? Mimo plana nadograđeno 15.000 kvadrata

Vijeće ministara BiH odobrilo je nedostajuća sredstva za kupovinu zgrade za...

Nesvakidašnji slučaj u BiH: Raspisao konkurs za direktora pa se samo on prijavio

Konkurs za izbor direktora Kancelarije za borbu protiv korupcije...

Primanja u FBiH minimalno 1.200 KM? – Beširović: “Bojim se ove najave nisu ono što smo htjeli”

Realni sektor omogućava da sve u državi funkcioniše i...