Hrvatska državna cesta D403 danas će biti puštena u promet, najavljeno je juče iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, kao i iz Hrvatskih cesta, investitora projekta.
Najskuplja cesta u Hrvatskoj, kako je nazvana već od samog početka gradnje, prije tri godine, trebala bi biti otvorena za saobraćaj vozila u poslijepodnevnim satima.
Na svečanosti otvorenja na čvoru Škurinje prisustvovaće premijer Andrej Plenković i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Juče je iz Hrvatskih cesta potvrđeno da je završen tehnički pregled puta dugog svega tri kilometra i vrijednog 60 miliona evra, kao i da je za cestu izdana upotrebna dozvola, čime su zadovoljeni svi preduslovi da ova saobraćajnica koja povezuje kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali i čvor Škurinje na riječkoj zaobilaznici, bude danas puštena u promet.
Na trasi ceste D403 koju je gradio konzorcijum kompanija “GP Krk”, “Kolektor CPG” iz Slovenije i “Euroasfalt” iz BiH, izgrađen je niz vrlo zahtjevnih saobraćajnih objekata, pri čemu gotovo čitava, niti tri kilometra duga cesta, prolazi kroz usjeke, tunel, željeznički podvožnjak ili vijaduktima pa je praktično cijela pod zemljom ili u vazduhu.
Najzahtjevniji objekat na trasi ceste bio je trotračni tunel Podmurvice, dug 1.300 metara, kojim će saobraćaj teći dvjema trakama uzbrdo, od ulaza s kružnog toka pokraj zgrade Zapadnog trgovačkog centra u smjeru čvora Škurinje, i jednom trakom u drugom smjeru. Paralelno s glavnom cijevi tunela, u sklopu projekta izgrađen je i 850 metara dug evakuacioni tunel, zajedno s više evakuacionih izlaza na površinu, piše “Novi list”.
Saobraćajnica iz tunela izlazi na kružni tok, s kojega vodi prema kontejnerskom terminalu, prvo podvožnjakom ispod željezničke pruge, a zatim i vijaduktom Piopi na jednoj strani, te vijaduktom Mlaka do raskrsnice sa Zvonimirovom i Benčićevom ulicom na drugoj, kojom će se osigurati povezivanje nove ceste s mrežom gradskih saobraćajnica u zapadnom dijelu centra Rijeke, navodi “N1“.
Izgradnja ceste D403 započela je prije nešto više od tri godine, a tok izgradnje pratile su brojne nepredviđene i neočekivane poteškoće, počevši s izbijanjem pandemije Covid-19, zbog koje su dobrim dijelom bili poremećeni snabdjevni lanci na tržištu, kao i uslovi rada te mobilnost radne snage, preko ruske specijalne vojne operacije u Ukrajini koja je dovela do velike energetske krize i brojnih drugih poteškoća, kao i do velike inflacije u zadnjih nešto više od godinu dana. Uprkos svemu, radovi koje izvode “GP Krk”, slovenski “Kolektor CPG” i “Euroasfalt” iz BiH, privedeni su samom kraju oko tri mjeseca kasnije od prvobitno najavljivanih rokova za završetak koji su trebali biti krajem juna, odnosno početkom jula ove godine piše “NoviList”.