Pruga Sarajevo – Ploče je žila kucavica bh. privrede: 400.000 tona robe u luci čeka transport za BiH

/

Pruga Sarajevo – Ploče predstavlja strateški saobraćajni koridor za snabdjevanje radnim sirovinama za većinu većih kompanija iz metalurgije, građevinarstva i svih grana privrede iz BiH.

Slijevaju se izvještaji o štetama i gubicima izazvanim poplavama u Jablanici, Konjicu, Fojnici i Kreševu te iz dana u dan bilans gubitaka nezaustavljivo raste. Izgubljena su 23 života i to je najveći gubitak dok se s druge strane i privredni gubitci svakodnevno povećavaju.

U odnosu na sve društvene djelatnosti i privredne segmente, Željeznice Federacije su pretrpjele možda najveći gubitak prekidom i zarušavanjem pruge Sarajevo – Ploče. Ova austrougarska pruga kao žila kucavica bosanskohercegovačke privrede predstavlja kičmu transportnog saobraćaja u Bosni i Hercegovini.

Dakle, iako je cijelom dužinom od 194,6 km na teritoriji Federacije Bosne i Hercegovine, direktor Željeznica FBiH, Enis Džafić nam objašnjava da i entitet Republika Srpska trpi velike gubitke zbog prekida ove pruge.

“Sirovine koje idu prugom Sarajevo – Ploče su ugalj, koks, šećer, betonski kolutovi, nafta, sirovi aluminij i ostale vrste roba u kontejnerskom saobraćaju”, pojasnio je Džafić za Klix.ba.

Pruga Sarajevo – Ploče predstavlja strateški saobraćajni koridor za snabdijevanje radnim sirovinama za većinu većih kompanija iz metalurgije, građevinarstva i svih grana privrede. Obzirom da je željeznica najjeftiniji tip saobraćaja sa aspekta transporta roba, manjak svih ovih sirovina svakog dana mnogostruko povećava privredne gubitke u Bosni i Hercegovini.

“Dnevni transport, u prvih devet mjeseci u prosjeku 6.500 do 7.000 tona robe. Pri čemu su dnevni gubitci 280.000 maraka Željeznice Federacije, a mjesečno oko 6,5 do 7 miliona KM u zavisnosti od intenziteta transporta robe”, dodao je Džafić za naš portal.

U ovom trenutku je teško kreirati projekciju gornje granice ukupnih gubitaka i troškova ali je kao najbolje pojašnjenje činjenica da je trenutno u luci Ploče 400.000 tona robe koja treba da ide za BiH.

Naravno, pored transportnog ne smije se zanemariti ni putnički potencijal ove pruge, koja je u dosadašnjem dijelu godine prevezla između 120.000 i 130.000 putnika.

Kada je riječ o popravci, sanaciji i ponovnom aktiviranju pruge treba reći da postoji cijeli niz faktora koji ne idu u prilog brzoj sanaciji. Najveća pravna barijera jeste Zakon o javnim nabavkama koji ne prepoznaje specifičnosti vanredne situacije te jednako tretira sve ugovorne organe u svim situacijama.

Tako da bi period sanacije mogao trajati duže obzirom na potrebe izrade tendera, na kojem bi se izvođači i podizvođači odabrali te uputili na imovinu ŽFBiH gdje bi se izvodila sanacija.

“Da imamo olakšane procedure, Željeznice bi ovo riješile za 15 dana”, dodao je Džafić.

Uzimajući sve u obzir, pruga Ploče – Sarajevo ne smije da stane jer s njom se predviđa privredni život Bosne i Hecregovine.

Izvor: Klix

Ukoliko imate vijest a želite to podijeliti s nama pošaljite nam sadržaj putem kontakt forme. Ako imate najavu događaja ili poznajete neku osobu o kojoj biste voljeli da čitate budite slobodni da nas kontaktirate. Osim kontakt forme Vaše materijale možete slati i putem vibera na broj 061/388-818 NAPOMENA: PUTEM OVE FORME SE NE MOŽETE PRIJAVLJIVATI NA OGLASE ZA POSAO. MOLIMO VAS DA KORISTITE MAIL ADRESE NAVEDENE U OGLASIMA.


Povezani postovi

Život strankinja u BiH bez legalizovanog boravka

Suada Mehmeti iz Kosova je sa roditeljima došla u...

Zatraženo povećanje naknade članovima Odbora Agencije za javne nabavke BiH, zasad za 350 KM

Agencija za javne nabavke Bosne i Hercegovine predložila je...

Poskupljuju rodni listovi, uvjerenja o državljanstvu i vjenčani listovi

Vlada Federacije BiH je jučer, na sjednici u Sarajevu,...

U BiH je blizu 17 hiljada korisnika javnih kuhinja

U sklopu kampanje “Niko gladan – Niko sam” u...