Četvrti put u BiH projekt ”Brzorastuće kompanije” donosi priče o tajnama, strategijama i ključevima uspjeha

/

Kampanja o brzorastućim kompanijama dolazi u opasno i
neizvjesno vrijeme za mnoge od njih, jer koronavirus ozbiljno smanjuje
ekonomiju, radnu snagu, ali i rast privrede.

Ipak, Poslovne novine će tradicionalno objaviti rang-listu 1000
brzorastućih kompanija kojima su se inovacije i kreativnost isplatile, a to su
upravo atributi koji će podupirati njihovu otpornost i omogućiti mnogim od njih
da uspiju nakon što iza nas budu učinci pandemije.

Kampanja koja će se voditi narednih mjeseci staviće akcenat
na njihove tajne, startegije i ključeve uspjeha. A rang-listu koja će biti
objavljena u specijalnom izdanju Poslovnih novina i ovaj put će uraditi istraživački
odjel bonitetne agencije LRC iz Sarajeva, a prema složenoj godišnjoj stopi
rasta (CAGR) prihoda koja se obračunava za prethodne tri godine poslovanja (2017.,
2018. i 2019.).

Ostvaren prihod od 10,5 milijardi KM

Poslovne novine i bonitetna agencija LRC četvrti put zaredom
realizuju projekat u čijem će fokusu narednih mjeseci biti brzorastuće
kompanije u Bosni i Hercegovini i regionu.

Podatke o brzorastućim kompanijama pripremili su analitičari
LRC-a i to prema posljednjim dostupnim završnim računima. Prema tim podacima, u
2019. godini u Federaciji BiH i Republici Srpskoj poslovalo 1.268 brzorastućih
kompanija u koje su zapošljavale 69.673 radnika. Brzorastuće bh. kompanije su
prošle godine ostvarile prihod od 10,5 milijardi KM, dobit od 983,7 miliona KM
i izvoz u iznosu od 1,5 milijardi KM. Kriteriji su isti kao i prethodnih
godina, a to znači da su se gledali rast prihoda i broja zaposlenih u prethodne
tri godine, pozitivna dobit u prošloj i tekućoj godini, kao i da je u analiziranoj
godini prihod bio veći od 300.000 KM. Za dobijanje statusa brzorastuće kompanije
se tražila i bonitetna ocjena koja je najmanje 3, a najviše pet, kao i rast po
CAGR-u (složena godišnja stopa rasta) od 10% i više.

Projekat „Brzorastuće kompanije u BiH“ i regionu otkriva još
niz zanimljivih podataka o brzorastućim preduzećima u našoj zemlji. Tako je u
2019. u odnosu na godinu prije 52 brzorastućih kompanija više, dok njih 275 već
treću godinu uzastopno u kategoriji brzorastućih.

Zanimljivo je istaći da je od ukupnog broja firmi koje su
predale završne račune njih 3,6 posto brzorastućih.

Kakvo je stanje u EU?

Na nivou Evropske unije, prema podacima Evropskog
statističkog ureda (EUROSTAT) s kraja 2019. godine, broj brzorastućih kompanija
iznosi 190.000 ili 11,3 od ukupnog broja kompanija u EU. U brzorastućim
kompanijama u EU radi ukupno 16,4 miliona ljudi. Najveći udio brzorastućih
kompanija u EU ima Republika Irska (16,5 posto), slijede Španija (15%),
Portugal (14,2%) i Nizozemska (13,9%). Najmanji udio brzorastućih kompanija
imaju Kipar i Rumunija (po tri posto), a interesantno je da i Austrija ima
nizak udio brzorastućih kompanija (7,8%). Brzorastuće kompanije u EU
najzastupljenije su u sektoru informacija i komunikacija (17%),
Administrativnih i pomoćnih uslužnih djelatnosti (15,3%), te Transportu i
skladištenju (14%).

U našem susjedstvu, Republici Hrvatskoj broj brzorastućih
kompanija iznosi 1.656 ili oko 12,5 posto u odnosu na ukupan broj aktivnih
preduzeća. U brzorastućim kompanijama u Hrvatskoj zaposleno je 114.000 radnika.

Pandemija koronavirusa narušila je svjetsku ekonomiju, ali
su najveći otpor pokazale brzorastuće kompanije poput Zoom Videa, NVIDIE,
Amazona i Advanced Micro Devices. Tako će, prema pisanju web portala
Investors.com, Zoom Video u 2020. godini ostvariti rast dobiti od 711 posto po
čemu su najbolje u kategoriji brzorastućih na svijetu.

Zašto su bitne brzorastuće kompanije i njihovo rangiranje
koje svake godine prepoznaje projekat Poslovnih novina i bonitetne agencije
LRC? Pa, najjednostavnije rečeno, one su generator razvoja jedne ekonomije. To
su kompanije koje iz godine u godinu postižu izvanredne rezultate poslovanja i
vuku ekonomiju naprijed. Karakteristično je za brzorastuće kompanije da imaju
kvalitetan tim i snažnu organizacijsku kulturu među zaposlenicima, kvalitetni i
pouzdane informacijske i komunikacijske alate i zaštićeno intelektualno
vlasništvo. Još jedna vrlo bitna činjenica je da su brzorastuće kompanije
stalno na oku velikim preduzećima, multinacionalnim kompanijama i investitorima
koji tragaju za partnerstvima, dobavljačima roba i usluga i prve na listi za
moguća ulaganja ili dugoročna partnerstva.

Značaj brzorastućih kompanija

U nastojanju da im daju značaj koji im pripada Poslovne
novine brzorastućim kompanijama svake godine dodjeljuju certifikat kojim se to
još jednom potvrđuje, realizuju višemjesečnu kampanju u kojoj ističu njihove pozitivne
priče, tajne, strategije i ključeve uspjeha, povezuju ih i kroz panel diskusije
i konferencije prenose njihove poruke. Kruna svega je printano izdanje koje će ovaj
put donijeti rang-listu 1000 brzorastućih kompanija i analize industrijskih
grana, sa ljestvicama najboljih u svakoj od njih. Cjelokupna kampanja ističe
njihovu važnost za bosanskohercegovačku ekonomiju, predstavlja pozitivne prakse
koje mogu poslužiti kao primjer, prezentira mogućnosti i potencijale daljeg
rasta ovih kompanija u našoj zemlji i regionu.  

Ako se u obzir uzmu podaci o prihodima, dobiti, izvozu i
broju zaposlenih najbrže rastućih kompanija u Bosni i Hercegovini onda se
odgovor na pitanje koliko su one bitne za bh. ekonomiju sam od sebe nameće.

Piše: Darko Omeragić

zosradio.ba

spot_img

Povezani postovi

Zvijezde pouzdanosti zasijale na gala svečanosti projekta “Pouzdanost”

Juče je u organizaciji bonitetne kompanije LRC d.o.o. održana...

Smještajni kapaciteti na planinama u BiH skoro popunjeni

Iako do početka zimske skijaške sezone na bh. planinama...

Intervju: Larisa Sara Baltić, PR manager hotela Borovi

Larisa Sara Baltić karijeru iz oblasti komunikacija, marketinga i...

Tešanjska kompanija vlasnik velike domaće prehrambene industrije

Velika domaća prehrambena industrija Vispak iz Visokog od jučer...