Najveće svjetske kompanije nastale su u vrijeme globalnih kriza

/

Nakon izbijanja pandemije i posljedično novog načina života koji se u velikoj mjeri odrazio i na privredu. Iako je utjecaj pandemije bio bez presedana, neki su njeni efekti na svijet poslovanja bili poprilično predvidljivi. I u najboljim vremenima neke ideje o pokretanju posla ostaju samo ideje zbog neizvjesnosti i straha od novog. Danas, u krizi koja je posljedica pandemije koronavirusa i kada smo okruženi brojnim nepoznanicama o razvoju situacije u budućnosti, većina će zaključiti da takvi planovi trebaju čekati bolja vremena.

No, oni najhrabriji i inovativniji reći će da je kriza uvijek i prilika i najbolji trenutak za neke nove početke.

S ovom konstatacijom se slaže i Admir Čavalić, ekonomski analitičar, predavač i istraživač te direktor Udruženja “Multi”. Upitan da prokomentira da li je pametno pokretati bilo kakav biznis u situaciji kakva jeste danas, Čavalić nam je rekao da su “neke od najboljih svjetskih kompanija upravo nastale u vrijeme globalnih kriza”.

“Ne postoje neke opšte prepreke, izuzev one koje su svojstvene ovoj krizi. Na primjer, sada nije pametno investirati u ugostiteljstvo. Svaka kriza predstavlja šansu, i to nije obična floskula, već ekonomska realnost. Distributivni efekat krize otvara prostor za nove poslovne modele i to treba iskoristiti. Tako da se za određene biznise preporučuje pokretanje, za određene ne. Sam poduzetnik donosi odluku. Ono što je svakako stopirano kao posljedica krize jeste investiranje. Također, postoje manje raspoloživih izvora finansiranja, naročito za mikro biznise. Toga se mora biti svjestan. Sa druge strane, novi mediji i poslovni modeli (npr. distribucije) pružaju dovoljno šansi za uspjeh”, pojasnio je Čavalić.

Interesantna činjenica jeste da su neke od najvećih svjetskih kompanija poput General Motorsa, Disneyja, IBM-a i Googlea, pokrenute su u vrijeme ekonomskih kriza.

Napraviti prvi korak prema ostvarenja vlastitog posla slično je kao iz sanjarenja zakoračiti u stvarni život. Svu tu gomilu pitanja, nedoumica i nepoznanica krenite rješavati korak po korak. Tako ćete steći sigurnost, dosljednost u ostvarenju svojih ideja i ujedno ćete iskušati svoju spremnost na promjene koje će doći pokretanjem vlastitog biznisa.

Zato, ukoliko želite biti samostalni i pokrenuti sopstveni biznis, istražite tržište i konkurenciju, procijenite resurse i troškove, napravite plan i strategiju i krenite. Ne zaboravite da sreća prati hrabre.

zosradio.ba/https://www.akta.ba/

spot_img

Povezani postovi

Zvijezde pouzdanosti zasijale na gala svečanosti projekta “Pouzdanost”

Juče je u organizaciji bonitetne kompanije LRC d.o.o. održana...

Smještajni kapaciteti na planinama u BiH skoro popunjeni

Iako do početka zimske skijaške sezone na bh. planinama...

Intervju: Larisa Sara Baltić, PR manager hotela Borovi

Larisa Sara Baltić karijeru iz oblasti komunikacija, marketinga i...

Tešanjska kompanija vlasnik velike domaće prehrambene industrije

Velika domaća prehrambena industrija Vispak iz Visokog od jučer...