U BiH je u novije vrijeme nastajalo, ali i velikom brzinom
nestajalo jako puno kompanija. Malo je onih koji su uspijevali konstantno uspješno
poslovati na jednom od najizazovnijih i najnesigurnijih tržišta Europe. Među
njima je mostarska kompanija Nobel Corporation.
Ono što je prije više od dvije decenije godina izgledalo kao
nemoguće, danas je izraslo u priču o uspjehu kompanije koja je u nekoliko
navrata proglašena za najbolju kompaniju u BiH, u različitim oblastima.
Opisati put bilo koje kompanije kroz dvije decenije nije
jednostavno, a osobito kompanije kao što je Nobel.
Nobel je ovlašteni partner vodećih svjetskih proizvođača u
oblasti filtriranja, tretiranja i uštede vode s kojima je tržišni lider u BiH.
U oblasti električnog grijanja Nobel je regionalni lider, i duže od 20 godina
ima samo jednog, strateškog partnera, Atlantic iz Francuske.
Kada je riječ konvektor bila potpuna nepoznanica,
a grijanje na struju izgledalo kao luksuz Nobel je na tržište ušao sa
konvektorima Atlantic. Atlantic je najveći svjetski proizvođač električnog
grijanja i zasigurno nije bila mala stvar dovesti njihove proizvode u BiH i
nastaviti surađivati s njima više od 20 godina. Nobel je dobio priznanje kao
najznačajniji regionalni partner Atlantica, kompanije koja proizvode iz 27
tvornica distribuira u skoro sve države svijeta. Posljednjih nekoliko godina
zaredom Atlantic je najbolji poslodavac u Francuskoj.
Kada je svijest o zdravlju, ekologiji, važnosti čiste i
zdrave vode bila misaona imenica Nobel je počeo sa edukacijom tržišta, i
usporedo na tržište plasirao filtere za vodu za kućnu upotrebu, a kasnije i za
sve oblasti industrije, ugostiteljstva, medicine… . Danas u oblasti pripreme i
filtriranja vode ne postoji ozbiljna institucija kao ni grana industrija u
kojoj Nobel nije prisutan.
Posljednjih šest godina Nobel je prepoznat na tržištu BiH
kao prva kompanija koja se počela baviti uštedom vode, energije i smanjenjem
štetne emisije CO2, sa vlastitim brendom Ecofriend. Do sada su mnogi hoteli,
kampovi , studentski i domovi za starija lica uštedili milijune kubnih metara
vode i kilovata energije.
U vrijeme kada mediji najviše klikova prikupljaju na temelju
vijesti o politici i crnoj kronici, kada se činilo da je sve u BiH negativno,
Nobel pokreće poslovni portal www.manager.ba .
Portal na kojem se piše samo o ekonomiji, pozitivnim stvarima, i na kojem su
zabranjene loše vijesti i vijesti o politici. Jedini je portal u regiji koji
omogućava korištenje medijskog prostora bez naknade za sve pozitivne priče,
tvrtke i projekte. Okuplja menadžere i tvrtke iz BiH s ciljem međusobnog
povezivanja i razmjene iskustava. Trenutno je aktivan projekat podrške HoReCa
sektoru. https://manager.ba/vijesti/projekt-vrijedan-100000-km-kao-podr%C5%A1ka-horeca-sektoru
U sklopu rubrike Klub menadžera do sada je
objavljeno preko 200 autorskih intervjua s vlasnicima, direktorima i
stručnjacima iz mnogih oblasti koji BiH čine boljim mjestom za život.
Nobel je na tržištu prisutan s 4 prodajna programa: Atlantic konvektori i
radijatori, Atlantic
bojleri, Nobel
sistemi za filtriranje vode i Ecofriend
sistemi za uštedu vode i energije.
Ukratko, za svaki program postoji duboka poveznica sa
ekologijom i smanjenjem potrošnje resursa. Atlantic konvektori ne isušuju zrak,
posjeduju ekološke pasoše i potrošnju energije manju i do 45%, Atlantic bojleri
posjeduju Steatite tehnologiju koja spriječava sakupljanje kamenca na grijaču.
Nobel filteri služe za zaštitu zdravlja, instalacija, aparata koji su u dodiru
sa vodom, uz velike novčane uštede. Ecofriend štedni ventili štede vodu,
energiju i smanjuju štetnu emisiju CO2.
Kompanija kroz sve ove godine educiraju tržište, a u
slučaju problema nudi Vrhunska rješenja za ugodan život. Takvo
rješenje podrazumijeva prije svega savjet, stvarno i dugotrajno rješenje
problema financijski dostupno tržištu BiH, brzu isporuku, uslugu servisa i
postprodajnu uslugu. I sve to sa uspjehom se održava duže od 20 godina.
Kako je Nobel organiziran?
Nobel čini više odjela. Ono što Vi najčešće vidite su
djelatnici iz prodaje, marketinga i servisa, koji su stvarni ambasadori
kompanije. U pozadini djeluju odjel logistike, financija, administracije i
menadžment, koji čine profesionalci iz oblasti financija, prava, ljudskih
resursa, marketinga.
Važnosti marketinga svjedoče milijunske posjete na
službenoj web stranici kompanije.
U skoro vrijeme korisnicima će na raspolaganju biti redizajnirani web shop na
kojem rade vrhunski profesionalci sa marker.hr.
Djelatnici servisa su obučeni za ugradnju i održavanje svih
Nobelovih prodajnih programa. Nobel servis pokriva preko 80 gradova i općina
BiH, direktno iz Mostara. To je prvi servis koji korisnike obavještava o
servisnim intervalima još od samih početaka 1999. godine.
Nobel je poželjan partner za investitore i veleprodajnu
mrežu. Dugogodišnji je dobavljač za najznačajnije privredne subjekte u BiH, a
prodajna mreža je raspoređena putem distributera kroz više desetina prodajnih
mjesta.
Najvažnije aktivnosti kompanije
Podsjećamo na najznačajnije:
Kroz dvije decenije nebrojeno mnogo puta, organizacijom ili
prisustvima na stručnim i direktnim prezentacijama, seminarima, okruglim
stolovima, edukativnim akcijama, suradnjom sa zavodima za zdravstvo, školama,
bolnicama i medijima doprinijeli su podizanju opće ekološke svijesti na
viši nivo.
U okviru projekta „Nagradite sebe“ Nobel je na tržištu
ugradio značajan broj kućnih sistema za filtriranje vode, a cilj akcije je bio
omasovljenje tržišta i podizanje ekološke svijesti. Projekt je proveden 2008. –
2011. i bio je jedinstven u Europi jer su se sistemi ugrađivali bez
plaćanja.
Nobel je bio glavni pokrovitelj sveučilišnog
udžbenika/knjige „Uvod u okolišno održivi razvoj“ koju je izdalo
mostarsko sveučilište, a napisali su je eminentni domaći stručnjaci iz ove
oblasti.
Nobel je često prisutan na značajnijim specijaliziranim
sajmovima i događajima iz oblasti zaštite vode i okoliša.
Već osam godina traje uspješna suradnja sa francuskom
ambasadom u BiH.
Daleke 2004. Nobel počinje sa projektom besplatne dostave
konvektora na kućnu adresu, kao prva kompanija uopće za bilo koji
proizvod u BiH. Dugo godina nakon toga kupcima nije bilo shvatljivo da će
dobiti Atlantic konvektor na kućnu adresu za 24 h i tek tada ga platiti. Nobel
je doslovce stvarao tržište brzih pošta u BiH, što mogu potvrditi nekadašnji i
sadašnji partneri kao Intereuropa, City Express, Euroexpres ( s kojim suradnja
traje i danas), 24 VIP, HP Mostar, Express One.
Od poslovnih inovacija prije 16 godina može se spomenuti i
zahtjev tadašnjoj komercijalnoj banci kada kompanija postavlja zahtjev za
potrošački kredit sa 0% kamate, što je tada bio presedan na tržištu. Tadašnje
kamate su bile od 12-16 %. Stvarnu kamatu za svoje kupce snosio je Nobel.
Vrijedi spomenuti projekte sa Zavodom za javno zdravstvo sa
ciljem edukacija u vrtićima i školama o značaju zaštite okoliša i očuvanja
vodenih resursa.
Nobel je bio partner SFF kao organizator projekta
Otvorenog kina Mostar.
Na poziv partnera iz Svjetske banke i Švicarske ambasade
Nobel organizira seminar o značaju korporativnog upravljanja za najznačajnije
hercegovačke poduzetnike.
Nobelov štand na brojnim sajmovima u BiH je redovito među
najposjećenijim od kupaca, brojnih partnera i prijatelja.
Vrijedi istaknuti suradnju sa najboljom privatnom
visokoškolskom institucijom u regiji koja je među 5% najboljih svjetskih škola
ZŠEM Zagreb, Ekonomskim fakultetom u Mostaru, najznačajnijom izdavačkom kućom
za poslovnu literaturu Naklada MATE, Asocijacijom poduzetnika Hercegovine u
kojoj je Nobel jedan od prvih članica i osnivača, kao i odličnim odnosima sa
udruženjima poslodavaca Tešnja, Zenice, Gračanice… .
U okviru grupacije djeluju poslovni portal Manager.ba,
marketinška agencija Connect, smještajni kapaciteti Five Rivers kao i
sestrinska firma Ecofriend
HR.
Nagrade:
- Nobelovi napori ne ostaju neprimjećeni od strane
specijaliziranih i strukovnih udruženja: - Najbolja kompanija u BiH 2008., Banja Luka
- Najbolji menadžer BiH 2008., Banja Luka
- Srebrna libela – druga nagrada Sajma Građevine 2012.
- Zlatna libela – prva nagrada sajma građevine u Banja Luci
2016. - 11. mjesto na listi najuspješnijih malih
kompanija 2010., Sarajevo - Nagrada za promociju poduzetništva u Južnoj Europi, za
portal www. manager.ba, 2016. Dubrovnik - Dugogodišnji zvanični partner Francuske
ambasade, 2012.-2020. - Najbolja kompanija u zaštiti vode i okoliša 2016.
- Najbolja kompanija BiH u oblasti filtriranja vode 2016.,
Banja Luka - Najbolja kompanija u oblasti električnog grijanja 2016.
- Najbolji menadžer prodaje 2016., Banja Luka
- Nagrada Bonitetna zvijezda za bonitetno pouzdanu
kompaniju 2016./2017., Sarajevo - Najznačajniji regionalni partner Atlantic-a, globalne
kompanije koja izvozi u 110 zemalja svijeta – Pariz 2018. - EKO BIZNIS partner regije za 2019. godinu
Ukoliko želite posjetiti Nobel, a niste iz bilo kojeg
razloga u mogućnosti, posjetite Nobel kroz jedinstvenu 3D šetnju OVDJE, a preporučujemo da
gledate na velikom ekranu.
Ovom prilikom iz Nobela se zahvaljuju svim korisnicima
njihovih proizvoda, kupcima, dobavljačima, distributerima, partnerima i
prijateljima, a osobito djelatnicima, menadžementu i njihovim obiteljima koji
su svi na svoj način doprinijeli 21. rođendanu.
Sve ovo ne bi bilo moguće bez pomoći najvećeg coucha na
svijetu, čije su poruke i nakon 2.000 godina nepromijenjene.
„Učini drugom ono što želiš da drugi tebi učine“ i „ Ne
učini drugom ono što ne želiš da tebi drugi učine“.
Nobel je bio organizator i učesnik mnogih akcija i projekata
čiji je cilj pomoći drugima, kojima je iz bilo kojeg razloga uskraćena
mogućnost da rade, zarađuju ili žive normalan život. Neke od tih akcija su
trajnog karaktera i provode se prema onima koji trebaju pomoć, bez nacionalnog
ili geografskog predznaka.
Sve nabrojano je ostvareno bez bilo čije pomoći, isključivo
vlastitim sredstvima, znanjem i nesebičnim angažmanom djelatnika i menadžmenta
Nobela.
Sve navedeno nije lako ni napisati, a kamoli organizirati i
sprovesti u djelo.
Što onda očekivati u budućnosti od Nobela? Pravi, pravcati
Tornado. O tome uskoro…
zosradio.ba/manager.ba