Informisanost i odgovorno ponašanje su ključni u vremenu krize

/

Kako vidite trenutnu ekonomsku situaciju i poziciju
bh.proizvođača u kontekstu otežanih uslova poslovanja zbog COVID19?

Kao domaća kompanija koja je uz to i proizvođač i imamo
zaokružen ciklus proizvodnje u BiH, možemo konstatovati da smo za sada
stabilni. Naš najveći izazov jeste pravovremena nabavka sirovine iz uvoza:
primarno hrana za naše farme i drugi repromaterijal poput ambalaže i sl.

Na žalost, npr. nabavka hrane ide iz uvoza jer Bosna i
Hercegovina nema razvijene proizvodne i prerađivačke kapacitete za proizvodnju
žitarica.

Znači, ono što je do nas kao proizvođača, mi smo
obezbijedili za nesmetan rad a one komponenete koje su uvozne su nešto što ne
možemo kontrolisati a na čemu mnogo radimo.

Jako je važno da institucije sistema poduzmu korake kako bi
obezbijedile kontinuiran transport i provoz roba neophodnih domaćim
proizvođačima za nesmetan rad i kako trošak transporta ne bi rastao a što
direktno utiče na cijenu gotovog proizvoda.

Mi smo sebi u ovom izazovnom vremenu postavili 2 cilja:
očuvati zdravlje uposlenih i osigurati kontinuitet isporuka. Kao kompanija smo
poduzeli sve što je u našoj moći da zaštitimo ljude i krug kompanije, nastojimo
naše uposlene educirati kako da se ponašaju i radimo stalni nadzor. Postavljene
su višestruke dezinfekcijske barijere, dezinfekciona sredstva na radnim
mjestima, zaštitna oprema, pojačan unos vitamina, dezinfekcija vozila… Naši
uposleni su odgovorni i na to smo posebno ponosni.

Mnogi pričaju o smanjenju kapaciteta proizvodnje, otpuštanju
radnika, obustavljanju proizvodnje. Kakva je situacija u MADI-ju?

Mi smo oduvijek bili i ostajemo odgovorna kompanija. Naš
cilj je da u datim uslovima damo maksimalan doprinos u očuvanju kontinuiteta
snadbijevanja bh.tržišta pilećim mesom i mesnim prerađevinama. Djelovali smo u
dva pravca: smanjenje izvoza i povećanje proizvodnje na uštrb vlastite
profitabilnosti.

Naši planovi proizvodnje za 2020.godinu su već po danima
bili razrađeni još u 2019. i u tom kontekstu je napravljen raspored uzgoja i
eksploatacije. Kada je početkom marta krenula neizvjesnost oko isporuka
sirovina iz uvoza i dalo se naslutiti da će biti povećana potražnja na domaćem
tržištu, MADI je redukovao izvoz i kapacitete preusmjerio na domaće tržište.
Također, povećali smo dnevnu proizvodnju za 15% u odnosu na redovne planove
proizvodnje. Ovo povećanje proizvodnje se moglo realizirati jedino skraćenjem
vremena uzgoja pilića i time smo svjesno uzrokovali vlastiti gubitak na
povećanoj eksploataciji za ovih 15% jer skraćivanjem dana uzgoja smanjuje se
težina pilića i količina mesa što direktno ugrožava profitabilnost.

Na ovaj način smo pokušali da obezbijedimo dovoljne količine
za naše kupce.

Što se tiče obustavljanja proizvodnje, radnika i ostalo,
kada je MADI u pitanju, Bogu hvala, mi smo stabilna kompanija koja ima razvojne
planove i ponašamo se u skladu sa njima.

Evo, u toku ove sedmice smo uposlili 30 novih ljudi i
trenutno brojimo rekordan broj zaposelnika a sve u cilju obezbijeđenja
stabilnog lanca proizvodnje svježeg pilećeg mesa i mesnih prerađevina.

U 2020. smo već završili neke od novih projekata dok se
drugi privode kraju. Prošli mjesec smo na tržište pustili novi proizvod: PILEĆA
ŠUNKA sa 80% čistog pilećeg mesa, i to bataka. Riječ je o vrhunskom delikatesu
za cijelu porodicu i imamo sjajne povratne informacije sa tržišta.

Završili smo izgradnju potpuno novog proizvodnog pogona za
proizvodnju trajne fermentisane robe od crvenog mesa. Ovo je novi segment u
našem proizvodnom asortimanu i s tim u vezi jedva čekamo da isti lansiramo na
tržište. Sigurni smo da će krajnji kupac prepoznati sjajan kvalitet i nove
tehnologije koje će biti utkane u ovaj proizvodni asortiman. Investicija je
vrijedna 7 000 000 KM.

Puštanje u rad novog pogona smo odgodili do stabilizacije
cijele situacije oko korona virusa.

Također, u toku je još jedan investicioni projekat u
vrijednosti preko 5 000 000 KM koji je također zaustavljen zbog korona virisu.

I ovo su primjeri kako poslovni subjekti čak i kada su
spremni za nove projekte – ne ovisi sve od njih i suočavaju se sa posebnim
situacijama i nose se sa posljedicama.

Ovdje želim da se osvrnem na Uredbu entitetskih vlada a koja
se tiče korekcije cijena u prodajnim objektima na datum 5.3.2020. godine.

Kompanija MADI apsolutno podržava transparentan rad i
zaštitu potrošača od zloupotrebe vanredne situacije i nečije želje za ekstra
zaradom. To nije dobra poslovna praksa niti je etički. Na kraju krajeva svi smo
potrošači. I mi kao kompanije i fizička lica.

U našoj industriji konkretno, zbog činjenice da su žitarice
berzanska roba a proizvodnja piletine je vezana za žitarice, analogno tome i
piletina postaje berzanska roba. Zbog toga se u ovom segmentu preko 50 puta
godišnje promjeni cijena. To je specijalno izraženo u ovakvim vanrednim
okolnostima, te je skoro nemoguće fiksirati cijenu a da ne dovedete u pitanje
poslovanje cijele kompanije.

A da ne pominjem da su sve mjere po navedenim entitetskim
Uredbama donešene jednosmjerno te da niko nije kontaktirao realni sektor kako
bi se konsultovao kakve će posljedice ove konkretne mjere imati na peradarstvo
ali i na druge grane.

Kakvu poruku možete poslati našim čitateljima?

Smatram da je važno da ljudi u svemu budu odgovorni i dostojanstveni.
Posebno u vremenu krize. Također, važno je da ljudi budu dobronamjerni, dobro
informisani i objektivni. Svi smo svjedočili sigurno barem jednom u svom životu
koliko ljudi sa poluinformacijama donose pogrešne odluke.

Želim nam svima dovoljno gore pobrojanog i svakako pozivam
nas sve da budemo odgovorni članovi svoje zajednice. Sve će proći. Samo prave
vrijednosti ostaju!

 zosradio.ba/avaz.ba


spot_img

Povezani postovi

Intervju: Larisa Sara Baltić, PR manager hotela Borovi

Larisa Sara Baltić karijeru iz oblasti komunikacija, marketinga i...

Tešanjska kompanija vlasnik velike domaće prehrambene industrije

Velika domaća prehrambena industrija Vispak iz Visokog od jučer...

Održana press konferencija povodom centralne gala svečanosti projekta “Pouzdanost”

Danas je u prostorijama Vanjskotrgovinske/Spoljnotrgovinske komore Bosne i Hercegovine...

ProCredit Bank dobitnik nagrade “Zlatni BAM” za izvanredan rast depozita stanovništva

ProCredit Bank je dobitnik prestižne nagrade Zlatni BAM, koju...