Bosna Bank International (BBI) jedna je od najbrže rastućih
banaka u Bosni i Hercegovini. Analize bankarskog sektora u prvoj polovini 2019.
godine pokazale su da BBI banka nastavlja rasti i više nego dvostruko od
prosjeka tržišta, a prema nekim pokazateljima i nekoliko puta brže.
„BBI je u prvoj polovini 2019. godine ostvarila impresivan
rast poslovnih pokazatelja. Aktiva je rasla 22%, premašivši 1,1 milijardu KM.
Na ovaj način, BBI je ojačala svoju poziciju u segmentu srednjih banaka u BiH i
otvorila put za preuzimanje vodećeg mjesta u ovom tržišnom segmentu. Jedna smo
od rijetkih banaka na tržištu BiH koja je ovu veličinu dostigla organskim
rastom, što nam je omogućilo građenje jedinstvene korporativne kulture i
sistema vrijednosti.
Depoziti klijenata porasli su za 200 miliona KM, ili 30%,
depoziti pravnih lica 44% ili 154 miliona KM, dok su depoziti stanovništva
porasli 16%, ili 46 miliona KM. Prema posljednjim dostupnim podacima, depoziti
na bankarskom tržištu BiH rasli su 9%. Ovakav rast depozita znak je
povjerenja koje građani i privrednici daju BBI banci. Upravo to
povjerenje i odnos prema klijentima formirali su u javnosti percepciju da je
BBI banka, treća banka u BiH“, kaže Amer Bukvić, predsjednik Uprave BBI banke
koji je na čelu ove institucije od 2006. godine.
Polugodišnji poslovni rezultat iznosio je 4.8 miliona KM,
što je rast od 16,5% u odnosu na isti period prošle godine. Ukupni operativni
prihodi za prvih šest mjeseci premašili su 21,6 miliona KM i ostvarili rast od
5,3% u odnosu na prošlu godinu. Koeficijent povrata na kapital poboljšan je za
čak 24% u odnosu na isti period prošle godine, te je banka ponovo jedna od
vodećih banaka u segmentu malih i srednjih banaka po pokazateljima
profitabilnosti.
Ukupni kapital Banke rastao je 7,5%, dostigavši iznos od 149
miliona KM. Odlična stopa adekvatnosti kapitala, kao odnos regulatornog
kapitala i izloženosti rizicima banke je na vrlo visokom nivou, što govori o
stabilnosti banke i garantira sigurnost klijentima, koji odluče povjeriti
štednju BBI banci.
„Naš projekat „e-Režija“ omogućio je klijentima vrlo
jednostavno plaćanje svih mjesečnih režijskih troškova, putem mobilnog
bankarstva, automatskim nalozima plaćanja, bez čekanja u redovima. Projekat
„e-Režija“ ima odlične rezultate i radujemo se što je tako veliki broj klijenata
prepoznao vrijednost ove usluge.
Posebno smo ponosni što je udio nekvalitetnih finansiranja
na jednom od najnižih nivoa u bankarskom sektoru. Naime, BBI banka sa svojim
klijentima ulazi u partnerski odnos i naš je interes da naši klijenti, partneri
postanu uspješni i rastu zajedno s nama. Istovremeno, u prethodnom periodu
podignut je nivo rezervisanja za nekvalitetna finansiranja, a da pri tome nije
narušen poslovni rezultat banke. Implementiranje modernih praksi upravljanja
rizicima, te naprednih sistema za monitoring finansiranja rezultirali su
odličnim kvalitetom portfolija finansiranja“, naglašava Bukvić.