“Pored nastavnih sadržaja bitno je istaknuti još jedan veliki problem – administrativnu preopterećenost nastavnika o kojoj je Sindikat prethodnih godina permanentno govorio, suprotstavljao se i nudio rješenja koja su mogla dovesti do kvalitetnije realizacije nastavnih sadržaja i boljih rezultata učenika. Odlukom nadležnih vlasti u jednom vremenskom periodu reformski procesi su se usredsredili samo na izazove inkluzivnog obrazovanja, isključivo na djecu i učenike sa teškoćama, a ‘prosječni’ i nadareni učenici nisu bili predmetom analiza, rasprava i donošenja rješenja. U prethodnih 10 godina nisu realizirana stručna usavršavanja zasnovana na analizi potreba učenika i njihovih učitelja, nego su to nametnute i prevaziđene teme koje su realizirane kao ex katedra”, navode iz ovog sindikata u saopćenju za javnost.
Obrazovni sistem, bolje rečeno obrazovni sistemi u BiH, kako se dodaje u saopćenju, moraju se mijenjati. Iz Sindikata navode da vlasti u BiH obrazovanje moraju prepoznati kao prioritet, koji ne podrazumijeva unošenje laptopa i druge didaktike u učionice, a bez da ta didaktika bude usmjerena na način da ih naši nastavnici koriste u potpunosti kao sredstvo koje će učenici koristiti za kvalitetno rješavanje problema i čija će svrha biti ispunjenje funkcionalnih zadataka svake nastavne teme.
Obrazovni sistem, bolje rečeno obrazovni sistemi u BiH, kako se dodaje u saopćenju, moraju se mijenjati. Iz Sindikata navode da vlasti u BiH obrazovanje moraju prepoznati kao prioritet, koji ne podrazumijeva unošenje laptopa i druge didaktike u učionice, a bez da ta didaktika bude usmjerena na način da ih naši nastavnici koriste u potpunosti kao sredstvo koje će učenici koristiti za kvalitetno rješavanje problema i čija će svrha biti ispunjenje funkcionalnih zadataka svake nastavne teme.
U svim razvijenim obrazovnim sistemima, obrazovni kadar se bavi uvođenjem strategije čitanja, strategije koja će u potpunosti doprinijeti razvoju čitalačke kulture naših najmlađih, te samim tim funkcionalnosti u rješavanju problema koji su ispred naših učenika i koji će im u potpunosti pomoći u usvajanju svih sadržaja koje trebaju usvojiti kako bi bili uspješni u određenim oblastima.
“Tematske sjednice zakonodavne vlasti u Kantonu Sarajevo koje smo u posljednje vrijeme vidjeti bile su protkane prezentacijom donošenih strategija i dokumenata, a da istovremeno nismo bili u prilici vidjeti niti jednu ni kvalitativni ni kvantitativnu analizu procesa vezanih za rezultate naših učenika. Tematska sjednica Skupštine Kantona Sarajevo o obrazovanju bila je dokaz da oni koji upravljaju reformama u obrazovanju nemaju kompetencije (za pokretanje računara na navedenoj sjednici bile su potrebne dvije osobe, a to je trošak ovog društva), te smo svjedoci da najveći procesi nemaju ugrađen niti jedan prijedlog baze, nema javnih i konstruktivnih rasprava, nema kvalitetne diskusije niti prijedloga koje jedino baza može i treba predložiti”, dodaju iz Sindikata.
Smatraju da je baza, odnosno nastavnički kadar iz procesa jedini uslov da imamo horizontalnu i vertikalnu prohodnost svih reformskih procesa koji se planiraju.
Također, iz Sindikata očekuju analizu Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo u vezi sa rezultatima PISA testiranja te da izlože konkretne mjere za poboljšanje obrazovanja u KS.
“Tematske sjednice zakonodavne vlasti u Kantonu Sarajevo koje smo u posljednje vrijeme vidjeti bile su protkane prezentacijom donošenih strategija i dokumenata, a da istovremeno nismo bili u prilici vidjeti niti jednu ni kvalitativni ni kvantitativnu analizu procesa vezanih za rezultate naših učenika. Tematska sjednica Skupštine Kantona Sarajevo o obrazovanju bila je dokaz da oni koji upravljaju reformama u obrazovanju nemaju kompetencije (za pokretanje računara na navedenoj sjednici bile su potrebne dvije osobe, a to je trošak ovog društva), te smo svjedoci da najveći procesi nemaju ugrađen niti jedan prijedlog baze, nema javnih i konstruktivnih rasprava, nema kvalitetne diskusije niti prijedloga koje jedino baza može i treba predložiti”, dodaju iz Sindikata.
Smatraju da je baza, odnosno nastavnički kadar iz procesa jedini uslov da imamo horizontalnu i vertikalnu prohodnost svih reformskih procesa koji se planiraju.
Također, iz Sindikata očekuju analizu Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo u vezi sa rezultatima PISA testiranja te da izlože konkretne mjere za poboljšanje obrazovanja u KS.
klix.ba/zosradio.ba