U BiH godišnje se dogodi oko 36.000 saobraćajnih nesreća u kojima pogine 360 osoba, a bude ih povrijeđeno oko 10.000. Stopa smrtnosti u BiH je 10,3 na 100.000 stanovnika što je oko tri puta više na zapadnoevropske zemlje. Glavni uzročnici nesreća su neprilagođena brzina kretanja, nepoštivanje saobraćajnih propisa i alkoholiziranost.
U 2015. godini u BIH je bilo registrirano 952.595 automobila od čega je 801. 387 putničkih automobila.
Kako se navodi, cestovna mreža u BiH ubraja se u slabo razvijene u Evropi. Osnovne zamjerke su nedovoljna širina cestovnog zastora, veliki nagibi, oštri radijusi krivina, masovna izgradnja objekata u zaštitnom cestovnom pojasu.
Također, pojedine dionice magistralnih cesta su preopterećene, prisutan je stalni porast broja automobila što ne prati adekvatno poboljšanje i proširenje cestovne infrastrukture što doprinosi lošem stanju sigurnosti u cestovnom saobraćaju u BiH. To za posljedicu ima veliki broj saobraćajnih nesreća.
Prema preporukama koje je izradio Saobraćajni fakultet, potrebno je unaprijediti sistem nadzora i održavanja puteva, unaprijediti cijeli sistem sigurnosti na cestama.
Ukoliko se to ne dogodi povećao bi se broj saobraćajnih nesreća pa tako i broj poginulih. Prema prognozama, do 2020. godine na području BiH bilo bi skoro 40.000 saobraćajnih nesreća odnosno oko 400 poginulih.
Ulaganje i izdvajanje za sigurnost saobrćaja treba gledati kao na ulaganje a ne kao trošak, navodi se u strategiji.
Zacrtani cilj je da BiH smanji broj poginulih na cestama kao i manji broj saobraćajnih nesreća kako bi do 2020. godine došla u grupu zemalja u Evropi koje vode brigu o stradanjima osoba u saobraćaju i da ispuni obaveze UN dekade o sigurnosti u saobraćaju.