Stručnjaci tvrde da je gorivo u BiH visokog kvaliteta, vozači se ne slažu: Ko je upravu?

/

Gorivo koje koriste vozači u Bosni i Hercegovini kvalitetom ne odstupa od onoga koje se može naći na benzinskim crpkama u regiji, kao i u Evropskoj uniji, tvrdi Milenko Bošković, predsjednik Udruženja prometnika nafte i naftnih prerađevina Federacije BiH. S druge strane, vlasnici automobila smatraju kako gorivo na benzinskim pumpama u Bosni i Hercegovini nije još ni blizu zadovoljavajuće razine. Naglašavaju kako, osim što se nedostaci u kvaliteti goriva prepoznaju po povećanoj potrošnji i slabijoj snazi motora, lošija kvaliteta goriva često dovodi do kvarova automobila, ali i povećane zagađenosti zraka.

Bošković tvrdi kako gorivo koje se uvozi u Bosnu i Hercegovinu prođe dovoljno kontrola, zbog čega se nema razloga sumnjati u njegovu kvalitetu.

“Gorivo koje se može uvesti u našu zemlju je euro norme 591 za dizel, odnosno euro norme 228 za benzin i ono je najviše razine kvalitete. Dopuštena je i prodaja euro norme 4 domaćeg goriva iz rafinerije u Bosanskom Brodu”, kazao je prije nekoliko dana Bošković za BH radio. Prema njegovim riječima, promet naftom i naftnim prerađevinama je najkontroliranija branša u BiH u kojoj se provjere rade čak i češće nego u kontroli hrane.

Navodi kako se gorivo prilikom uvoza u BiH kontrolira više puta. Naime, prema njegovim riječima, gorivo koje se toči na benzinskim crpkama u Bosni i Hercegovini kontrolira se prvi put kada dođe u luku Ploče, drugi put na granici prilikom ulaska u državu, treći put kod veletrgovca, a četvrti put na benzinskoj pumpi.

“Nakon toga, metodom slučajnog uzorka, može se dogoditi da isto gorivo ponovno bude kontrolirano, što je pet puta za redom”, naglasio je Bošković. Federalni inspektor za kvalitetu tekućih goriva Muamer Terzić kaže kako je procedura kontrole tekućih goriva jasna i propisana je zakonom na razini države i entiteta.

“Pravilnik o kvaliteti tekućih goriva, koji propisuje Ministarstvo energetike Federacije Bosne i Hercegovine na temelju odluke, vrši nadzor i nadgledanje kontrole svih dobavljača na području BiH. Oni za određene predstavnike dobavljača propisuju broj uzoraka za analizu”, kazao je Terzić.

Dodaje kako dobavljač mora ispuniti normu kontrole uzoraka koja mu se propiše. Naime, nakon propisivanja norme, odnosno broja uzoraka koji moraju biti kontrolirani, dobavljač sklapa ugovor s nekim od akreditiranih laboratorija. Rezultate uzoraka treba dostaviti Federalnom ministarstvu energetike. Iz ovoga je vidljivo kako su mogućnosti za malverzacije s kvalitetom goriva male, iako nisu skroz isključene.

Inače, Bosna i Hercegovina, uz Makedoniju, još uvijek ima najjeftinije gorivo u regiji, zbog čega nerijetko vozači iz susjednih zemalja toče gorivo na našim benzinskim crpkama i ne žale se na njegovu kvalitetu.

Trenutna je cijena litre benzina na većini benzinskih pumpi u Federaciji Bosne i Hercegovine 1,91, a dizela 1,85 konvertibilnih maraka. U Republici Srpskoj cijene su nešto niže.

Izvor

spot_img

Povezani postovi

Međunarodni aerodrom Sarajevo zabilježio rekordne brojke zahvaljujući subvencijama

Ministarstvo privrede Kantona Sarajevo predstavilo je podatke koje se...

BiH će nedostajati 100.000 radnika

Iako su poslodavci to tražili, do povećanja kvote za...

Femicid naša svakodnevica, institucije ne reaguju

Femicid i nasilje nad ženama su naša svakodnevica, a...

Požar progutao dom mladog bračnog para u BiH: Sabina i Samir s četvero djece ostali bez svega

U Bosanskoj Krupi je jutros izbio požar koji je...