U okviru promotivnih aktivnosti u okviru inicijative “Šta znači Sporazum za rast i zapošljavanje” koju provodi Ured specijalnog predstavnika EU (EUSR) u BiH, danas je u Zenici održana novinarska radionica a kako bi se novinarima obezbjedile informacije o spomenutom Sporazumu te njegovoj ulozi u procesima evropskih integracija.
Mnogobrojnim novinarima se obratio na samom početku Ahmed Burić, ekspert EU za medije, te Saša Rajačić, predstavnik kancelarije EUSR u BiH.
Nakon uvodnog dijela u kome su učesnici radionice upoznati sa projektom koji se realizira
u 15 bh.gradova a s ciljem promocije javne rasprave o socio-ekonomskim reformama, prikazan je i promotivni film a u kojem su predstavljene oblasti koje zahtijevaju urgentnu reformu I to:
Poreska opterećenja na rad: BiH treba da podstakne zapošljavanje i poboljša konkurentnost kroz smanjenje troškova rada na značajno manji procent i to sa nivoa blizu 40 % bliže prosjeku za nove članice EU od 35 % troškova rada.
Prepreke zapošljavanju: BiH treba usvojiti set reformi tržišta rada kako bi povećala
stvaranje novih radnih mjesta, uključujući i revitalizaciju procesa kolektivnih pregovaranja, smanjila destimulacije kod zapošljavanja i posebno, promovirale uključivanje mlade populacije u radnu snagu.
Poslovna klima: BiH treba povećati konkurentnost odobravanjem plana na osnovu rezultata, u cilju poboljšavanja uslova mjerenih prema indikatorima poslovanja s ciljem usklađivanja s regionalnim prosjekom.
Preduzeća: Bosna i Hercegovina ima slab privatni sektor i ozbiljne poteškoće u privlačenju investitora. Potrebni su bolji zakoni i prakse zaštite investitora, uključujući korporativno upravljanje, osnažene prakse upravljanja rizikom kako bi se poboljšao pristup finansiranju (naročito za nova preduzeća) kao i efikasniji stečajni okvir.
Korupcija: Bosna i Hercegovina treba snažnije poštivanje vladavine prava i značajnu reformu javne uprave. Kratkoročno, trebalo bi izraditi sveobuhvatan javni spisak
parafiskalnih nameta i drugih troškova, dozvola i licenci s ciljem povećanja transparentnosti.
Socijalna zaštita: Bosna i Hercegovina mora poboljšati usmjeravanje socijalne pomoći kroz niz mjera koje će politiku socijalne zaštite učiniti efektivnom, efikasnijom i pravičnom. Socijalna zaštita treba da radi u korist onih kojima je istinski potrebna ili onima koji je plaćaju, te se mora postaviti na održive finansijske osnove.
Tokom diskusije novinari su istaknuli problem promjene načina percepcije kod ljudi
zbog činjenice da se vijesti iz malih sredina zanemaruju, dok upravo te mikrolokacije poput Kaknja, Tešnja i dr. bilježe ekonomski rast. Trenutno jedan od gorućih problema predstavlja i odlazak mladih ljudi, koji svoje zaposlenje traže van naše zemlje. Upravo iz tih razloga u okviru ove kampanje su organizovani i mini sajmovi zapošljavanja i karijera u Banja Luci i Zenici a kako bi se mladima prezentirale mogućnosti zapošljavanja u našoj zemlji.
Inače ovu kampanju provodi agencija Boram iz Sarajeva, koja već dug niz godina implementira različite kampanje za međunarodne institucije. Samra Lučkin direktorica ove agencije se kratko obratila prisutnima pojašnjavajući osnovne ciljeve kampanje.
Predstavnici ZOS radija su uzeli aktivno učešće u ovoj kampanji a u cilju stvaranja boljeg
ekonomskog okruženja za sve. S obzirom da je kampanja inicirana od predstavnika Evropske unije jedno je sigurno a to je da će se ove reforme morati prije ili kasnije provesti. Nadamo se da će se to desiti uskoro i da će naša zemlja snažnije i brže krenuti ka privrednom usponu.