Svako dijete ima pravo na odgoj i obrazovanje. I to ne bilo kakvo obrazovanje, nego baš onakvo kakvim se prikazuje – bezbrižno, veselo, ono koje osnažuje i ispunjava te ostavlja nezaboravne uspomene.
Pravo na obrazovanje zagarantovano je svima, a ne samo djeci, i to međunarodnim sistemom ljudskih prava koji je proizašao iz Opće deklaracije o ljudskim pravima, dokumenta kojim se po završetku dva svjetska rata međunarodna zajednica opredijelila za rad na boljoj i humanijoj budućnosti.
Učenici OŠ ”Rešad Kadić” iz Tešnja sa kojima smo razgovarali istakli su neophodnost modernizacije sistema obrazovanja kroz uvođenje, pametnih učionica, korištenje tableta na nastavi i sl. Svjesni su da je u mnogim zemljama takav način edukacije već zaživio i da njihovi vršnjaci koriste tehnologije u dobre svrhe.
Najjednostavnije rečeno, pravo na obrazovanje podrazumijeva dostupnost odgojno-obrazovnih ustanova, kvalitetu odgojno-obrazovnog iskustva, mogućnost izbora odgoja i obrazovanja prema vlastitim željama i potrebama, ali i pravo na sigurno i poticajno odgojno-obrazovno okruženje u kojemu se poštuju prava djece, učitelja, roditelja i svih ostalih sudionika.
S druge strane učenici ove obrazovne ustanove smatraju da svako dijete ima pravo na kvalitetno obrazovanje i da se stariji moraju pobrinuti da se to pravo poštuje. Ističu da bi između ostalog učenje putem modernih tehnologija doprinijelo i smanjenju tereta koji nose u svojim torbama svaki dan na putu od kuće do škole a koji se odnosi na udžbenike i neophodna sredstva
Pravi se smisao ljudskog prava na obrazovanje ostvaruje tek u djelovanju: prijavljivanju kršenja, sankcioniranju počinitelja, ispravljanju nepravednih i neprimjerenih postupanja i prevenciji budućih nepoštivanja, stoga kvalitetan pedagoški rad pored podučavanja, podrške učeniku i osiguravanja poticajnog materijalnog okruženja podrazumijeva i razumijevanje i promicanje ljudskih prava djeteta kao preduvjeta unapređenja dječjih života i prosperiteta društva.