Sudski izvršioci krenuli su da plijene imovinu Željeznica RS zbog naplate nezakonito umanjenih toplih obroka radnicima.
Na doboš idu novi automobili i druga vrijedna oprema a svi radnici koji su tužili firmu naplatiće ono što im po zakonu pripada, poručuju predstavnici svih šest sindikata.
Dok su bezuspješno pokušavali da se sa upravom nađu na pola puta i dogovore reprogram dugova, istekli su svi žalbeni rokovi. Od svog advokata saznali su da su se stekli uslovi za blokadu računa preduzeća i priinudnu naplatu po prvim presudama.
“Očekujemo da u narednim danima se izvrši blokada računa i zakaže ročište za pljenidbu i prodaju vozila Željeznica RS. Očekujem oko 500 presuda koje će biti u korist radnika protiv Željeznica za ukupan opterećujući iznos od cirka 14 miliona maraka plus zakonske i zatezne kamate i svi ostali pripadajući troškovi”, izjavio je Branislav Cvijanović, advokat radnika ŽRS.
Da će milioni za topli obrok uništiti preduzeće u kojem rade jasno je i radnicima Željeznica ali se tvrde nije moglo drugačije.
“Mi smo 2011. godine nudili i dali prijedlog kao sindikati svi zajedno da ne idemo na sud, da sjednemo da se dogovorimo. Isplaćujte akontaciju a da potpišemo sporazum da je to obaveza, predlagali smo. Dobili smo s druge strane jasan odgovor : ‘tužite nas i završite tu priču’. Tužili smo ih i došli smo u ovu situaciju”, kaže Simo Cvjetković, predsjednik Sindikata mašinovođa ŽRS.
Iz Vlade i uprave ranije su upozoravali da bi, ako isplate radnike koji su i dobili na sudu, preduzeće moglo da ode u stečaj.
Kakvu je izlaznu strategiju smislila uprava danas nismo saznali jer se direktor ŽRS Dragan Savanović nije javljao na telefon. Zato jeste ministar Neđo Trninić koji još vjeruje da sa radnicima može postići dogovor.
“To već traje dugo vremena i bili smo jako blizu dogovora. Ja sam organizovao te sastanke sa njima. Na koliko i od kada da počne isplata tu je bilo spora, da li da počne od prvog iduće godine ili da počne odmah. To su neki detalji koji su bili vrlo blizu dogovora i ja sam očekivao dogovor”, kaže Neđo Trninić, ministar saobraćaj i veza u Vladi RS.
Uprava je nudila isplatu u roku od pet godina pod uslovom da se radnici odreknu zateznih kamata. Oni, s druge strane, nude reprogram na tri godine.Svjesni su da im od svojih prihoda firma ne može isplatiti dugove pa pomoć traže od Vlade Republike Srpske koja godišnje za željeznicu izdvoji 25 miliona maraka., piše Dobojski info.