Umjesto za avione, na sarajevski aerodrom instalirali radar za otkrivanje brodova

/

Na Međunarodnom aerodromu Sarajevo postavljen je radar čija je osnovna namjena rano otkrivanje brodova, a ne za pomoć pri spuštanju aviona – upozorava bh. ekspert za aviosaobraćaj Rifat Tirak, dodajući da su zbog te greške, koja je namjerno napravljena, ugroženi stanovnici Ilidže, Sarajeva i šire.

Tirak tvrdi da je ovaj radar nabavljen 2001. godine od francuske firme TALLIS. Riječ je o izrazito starom polovnom radaru, koji je uz sve i višestruko pretplaćen, a koji služi za rano otkrivanje brodova na moru a ne za spuštanje aviona na aerodrome.

Prema tvrdnjama ovog stručnjaka, radar koji bi trebao biti na sarajevskom aerodrumu postavljen je na planinu Jahorinu. Kupljen je 2006. godine od španjolske firme INDRA, ali je instaliran tek 2011. Taj radar na Jahorini skoro da ne obavlja nikakvu funkciju.

Tirak je ranije u intervjuu za Patriu upozorio da vazdušnim saobraćajem u BiH upravlja mafija. Nebo iznad Bosne i Hercegovine, rekao je on, niko ne štiti već više od 20 godina, jer vazdušni saobraćaj Bosne i Hercegovine kontrolišu domaće i strane kriminalne strukture. Rekao je da prije svega misli na dobro organizirane kriminalce iz Srbije i Hrvatske. 

BiH zbog toga godišnje gubi oko 100 miliona KM koje ne naplaćuje, a mogla bi naplatiti od preleta letjelica iznad BiH. Procjenjuje se da između 1.000 i 1.100 letjelica dnevno preleti nebom iznad BiH.

Potpuno ilegalno, samovoljno, kaže Tirak, sklopljeni su sporazumi sa susjednim državama Srbijom i Hrvatskom da one kontrolišu vazdušni prostor BiH što je grubo narušavanje suvereniteta i teritorijalnog integriteta BiH.

Tirak je naveo da je i priča o tome kako je BiH od 13. novembra 2014. otpočela kontrolu nad svojim nebom do 10 hiljada metara, zapravo velika obmana javnosti.

– Od javnosti je potpuno sakriveno da na preko trećine teritorije vojni radari vojski susjednih država kontolišu naš vazdušni prostor na svim visinama – rekao je Tirak.

Komisija za saobraćaj i komunikacije Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH u četvrtak je javno saslušala rukovodioce Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA), Direkcije za civilno zrakoplovstvo (BHDCA) i Vijeća ministara BiH u vezi sa propustima u kontroli zračnog saobraćaja u BiH.

I prema zvaničnim revizorskim izvještajima sistem kontrole zračnog saobraćaja u BiH je neefikasan, zbog čega BiH trpi velike posljedice, prije svega ekonomske.

Izvor

Ukoliko imate vijest a želite to podijeliti s nama pošaljite nam sadržaj putem kontakt forme. Ako imate najavu događaja ili poznajete neku osobu o kojoj biste voljeli da čitate budite slobodni da nas kontaktirate. Osim kontakt forme Vaše materijale možete slati i putem vibera na broj 061/388-818 NAPOMENA: PUTEM OVE FORME SE NE MOŽETE PRIJAVLJIVATI NA OGLASE ZA POSAO. MOLIMO VAS DA KORISTITE MAIL ADRESE NAVEDENE U OGLASIMA.


Povezani postovi

Posljedice suše odražavaju se na cijene hrane: Čekaju li nas nova poskupljenja

Katastrofalna suša ovog ljeta izazvala je velike štete na...

Kiša u većem dijelu BiH

Danas se u Bosni i Hercegovini očekuje pretežno oblačno...

Keks i čokolada kao luksuz: Ko će sebi priuštiti čokoladu po cijeni od 10 KM?

Dugotrajan rast troškova, ponajviše sirovina, natjerao je preduzeća iz...

Visoke školarine u BiH: Roditelji uzimaju kredite za obrazovanje svoje djece

Visoke cijene studija, skup podstanarski život i često neuvjetni...