Naftna scena i HIFA- PETROL D.O.O.

/

Nafta je najtraženiji energent na svijetu, koji se s pravom naziva “crno zlato”, a njenom se preradom dolazi do proizvoda koji čine 40% svjetskih potreba za energijom. Zahvaljujući tehničko-tehnološkim inovacijama olakšano je poslovanje u procesu prerade, skladištenja, transporta i  distribucije nafte i naftnih derivata.

Organizacija koja okuplja najveće proizvođače nafte u svijetu – OPEC, čije ekonomije zavise od izvoznih prihoda nafte, a članice nastoje da sačuvaju stabilnu cijenu nafte u interesu proizvođača i potrošača. Bliski Istok i dalje ima najveće rezerve nafte u svijetu u višem iznosu od polovine evidentiranih globalnih rezervi. Dešavanja na svjetskoj naftnoj sceni utječu i na našu BiH koja nema važnu ulogu u naftnoj industriji, ali je ovisna o uvozu nafte i naftnih derivata.

Ahmetlić je porodica koja je uvidjela potrebu i mogućnost formiranja društva za promet naftom i naftnim derivatima. Došli su do zaključka da je na području BiH potrebno imati kvalitetnog dobavljača i 1990. godine osnivaju poduzeće HIFA d.o.o. Tešanj.

HIFA GROUP

Zahvaljujući poslovnom napretku proširuju svoje poslovnice, kao i članice grupacije koje danas čine: HIFA-OIL, HIFA-BENZ, HIFA-PETROL, HIFA-OKTAN, HIFA-TANK, EURO-METALI i EURO-ROAL.

Za naš je portal zamjenik direktora HIFA-PETROL D.O.O. Ahmed Ahmetlić pojasnio kako je mnogo uloženo u izgradnju prepoznatljivog brenda koji radi po ISO standardu: “Naši naftni derivati su vrhunskog kvaliteta, jer iste uvozimo iz EU. Kao dodatnu mjeru za kontinuirano održavanje kvaliteta naftnih derivata naša firma ima potpisane ugovore sa ovlaštenim kućama za ispitivanje kvaliteta goriva, te smo ,recimo, u prošloj godini vršili ispitivanje/uzorkovanje preko 400 uzoraka, odnosno preko 1.000 uzoraka u grupaciji HIFA i svi su bili zadovoljavajućeg kvaliteta.

Transport nafte!

Kada je u pitanju transport nafte, prije isporuke podrazumijeva se separacija, dehidracija i skladištenje nafte, a transport se vrši morskim, željezničkim i drumskim putem. Što se tiče transporta iz HIFA-PETROL kažu:“Transport naftnih derivata vršimo sa 26 vlastitih cisterni, odnosno preko 60 u sklopu grupacije, iz razloga što imamo posebne cisterne za benzin, a posebne za dizel, tako da nikako ne može doći do miješanja različitih derivata. Sve autocisterne su opremljene najsavremenijom opremom za ekoutovar naftnih derivata u skladu sa standardima EU. Također, gorivo dovozimo u sopstvena skladišta kapaciteta 3.200.000 litara, koja su pod stalnom kvantitativnom i kvalitativnom kontrolom“.

Ova kompanija u sastavu svojih objekata posjeduje i mrežu samouslužnih autopraonica, vulkanizerskih radnji i ugostiteljskih objekata koji spadaju u rang fast-food kafića, a u svojim poslovnicama imaju preko 200 uposlenika, a više od 500 zaposlenih na nivou grupacije vode računa o usluživanju oko 15.000 kupaca u maloprodaji dnevno. “HIFA-PETROL bazira svoje poslovanje na području cijele BiH sa preko 1.200 potpisanih aktivnih ugovora sa pravnim licima, od čega se preko 220 odnosi na državne institucije i javna preduzeća (Predsjedništvo BiH, Služba za zajedničke poslove institucija BiH, SIPA, OSA, Granična policija BiH, Ministarstvo odbrane BiH, Ministarstvo financija Županije Posavske, Federalni MUP, MUP RS-a, Šume RS-a, Vlada HNK, MUP KS, MUP ZE-DO, MUP SBK, Općina Čapljina, Općina Široki Brijeg, JP Elektroprivreda BiH, JP BH Pošta, BH Telecom, HT Mostar itd.), dok grupacija HIFA ima preko 2.600 aktivnih ugovora. Najsavremenija oprema omogućava besprijekorno i sigurno funkcionisanje cjelokupnog sistema (DOMS sistem, sonde, specijalno projektovani softverski sistemi, kartično poslovanje, itd.)“, tvrdi Ahmetlić.

Tržište nafte i cijene

Upravljanje i regulisanje tržišta nafte u BiH je najvećim dijelom pod ingerencijama entitetskog nivoa, odnosno Ministarstva za trgovinu FBiH, te Ministarstva za industriju, energetiku i rudarstvo RS-a. Ministarstvo za trgovinu Federacije BiH za period od I do III mjeseca 2015. godine donosi podatke o ukupnom uvozu: HIFA-OIL d.o.o. Tešanj u iznosu od 7.595 tona.

NAFTA

Izvor: Federalno ministarstvo trgovine

Iz HIFA-PETROL ističu da su u 2014. ostvarili promet od preko 120 miliona litara goriva i 20 miliona litara plina. Ove godine imaju povećanje prometa od 12% u odnosu na prošlu godinu.

Faktori koji utječu na formiranje maloprodajne cijene su kretanje cijena na svjetskom tržištu, rafinerijske cijene koje približno prate kretanje cijena na svjetskom tržištu i promjene zakonskih propisa, odnosno nove takse koje se moraju primjenjivati (izgradnja autoputa, putarina, taksa za održavanje federalnih terminala). Pored navedenih, veoma važan faktor u formiranju cijene jeste i porijeklo robe i kvalitet, a roba vrhunskog kvaliteta skuplja je u nabavi. Zemlje koje poseduju naftu iskazuju želju da one diktiraju uvjete, što pokazuje složenu geopolitičku situaciju, a cijene se mijenjaju svakim danom. Životni standard, kao i prosječna plaća u BiH, jesu niski, te naftni distributeri ne mogu priuštiti veću maržu.

HIFA-PETROL podjednako dobro posluje u maloprodaji i veleprodaji.

Što se tiče goriva i plina, cjelokupno poslovanje bazirano je na području BiH. Trenutno nemaju namjeru razvijati poslovanje van BiH, jer kako kažu svu dobit zadržavaju i ponovo investiraju u BiH. Zamjenik direktora Ahmed Ahmetlić istakao je: “U narednom periodu planiramo izgradnju više benzinskih pumpi na području BiH. Također, planiramo, ako Bog da, uložiti minimalno 5 miliona KM u poljoprivredni  sektor u naredne dvije godine. Planirano je kultivisanje i obrada 11.600 dunuma na području Unsko-sanskog kantona, izgradnja objekata sa pratećim sadržajem za uzgoj krupne stoke, kupovina mašina za kultivaciju i obradu zemlje. U poljoprivrednom sektoru planiramo uposliti obrazovane kadrove koji će dati značajan doprinos ovoj relativno slabo razvijenoj grani privrede u BiH“.

Nafta i naftni derivati jedni su od važnijih faktora za energetski sistem Bosne i Hercegovine, jer upravo kretanja ovog energenta imaju utjecaj na čitavu ekonomiju. Mnogi smatraju da su pojedina područja naše zemlje bogata naftom, ali to nikada nije istraženo. Potreba za uvozom goriva čini BiH dodatno osjetljivom i iziskuje jačanje domaćih kapaciteta, kao i potencijalne rezerve nafte.

Izvor

spot_img

Povezani postovi

Snijeg napravio probleme u saobraćaju: Totalni kolaps na brojnim dionicama, kilometarske kolone

Zbog loših vremenskih uvjeta i intenzivnog snijega zabranjen je...

Milioni za poplavljena područja u BiH nestali bez traga

Zima samo što nije došla, a mještani u Donjoj...

Kako su američki helikopteri za Ministarstvo odbrane BiH preko noći poskupjeli za 15 miliona maraka?

Udio institucija BiH za nabavku američkih helikoptera je naglo...

Surova realnost života u BiH: U javne kuhinje dolaze i zaposleni

U BiH je sve veći broj siromašnih. Svako šesto...