Novovrijeme.ba
Preduzetništvo na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu i radni angažman od 1995. godine u kompaniji “AS Jelah” osnova su na kojoj gospodin Hrvić gradi svoju poduzetničku i društvenu referentnost. Proklamirana odlučnost da se kao proizvođači konditorskih proizvoda pozicioniraju među pet liderskih kompanija u jugoistočnoj Evropi činila se apstraktnom. Danas su te ambicije stvarnost. Povećanje fizičkog obima proizvodnog programa, proširenje ponude novim proizvodima, širenje distribucijske mreže i tržišta uopće, samo su neki od trendova koji se nezaustavljivo razvijaju rame uz rame s “AS grupacijom”.
NV: Prije svega, važno je napomenuti činjenicu da je “AS” doživio procvat u periodu ekonomske krize, dok su neke kompanije, kakav je tadašnji “Vispak” naprimjer, doživjele neuspjeh. Čemu dugujete uspjeh i kako ste se uspjeli probiti na sam vrh domaće proizvodnje?
Kvalitet, inovacije, domaćinski odnos u našim kompanijama i jasan cilj da postanemo najbolji u onom čime se bavimo. Naša kompetentnost za bosansku kuhinju i bosansku kahvu daje nam prednost na tržištu, kako domaćem tako i stranom.
NV: Vi investirate u preduzeća koja se nisu mogla pohvaliti poslovnim rezultatima i pravite pozitivne priče. Šta mislite, šta je problem tih preduzeća? Kako to da njihov menadžment ne može poslovati uspješno, a Vi možete?
Nisam se posebno bavio analizom rada drugih. Moj fokus je na kompanijama kojima upravljamo i brendovi koje razvijamo. Naše akvizicije su bile usmjerene na brendove. Pokazalo se da su bosanski brendovi veoma vitalni i imaju snagu. Naš zadatak je bio da inovacijama, marketingom i komunikacijom probudimo tu snagu, istrajemo na posebnosti i kvalitetu. Tržišta su nakon toga reagirala pozitivno. Ljudi kao da su čekali da se pojave domaći kvalitetni brendovi koji će se nametnuti zanimljivom i posebnom pričom.
NV: “AS GROUP” je bila aktivna u akvizicijama prethodnih godina, ima li planova za kupovinu još nekih firmi u bliskoj budućnosti?
Mi smo i ranije naglašavali da proces akvizicije nije završen. Rast je izgleda naša sudbina, ako Bog da.
NV: Jednom ste u javnosti kazali da je Vaš san velika prehrambena industrija. Šta to konkretno znači i približavate li se ostvarenju tog sna?
Prema nekim parametrima, mi upravo ovih dana postajemo velika prehrambena industrija. U domaćim uvjetima definitivno. Ima tu mnogo posla. No, već sad je jasno da smo na najboljem putu da prehrambenoj industriji Bosne i Hercegovine vratimo staru slavu. Nekad je naša zemlja uvozila samo 20 posto hrane. Sad je to mnogo više. Taj negativan skor ćemo, ako Bog da, zajedno s ostalim prehrambenim industrijama, radikalno promijeniti.
NV: Koje je tržište trenutno najprivlačnije “AS GROUP-u”, odnosno postoji li tržište koje odudara u odnosu na druge, u smislu količine izvoza i ostvarenog profita?
Sjedinjene Američke Države su tržište na koje najviše izvozimo, slijede Hrvatska, Slovenija, Švedska, Njemačka, Austrija, Švicarska, itd. Izvozimo u 27 zemalja svijeta. Jedan od naših ciljeva je proširenje obima izvoza na postojećim tržištima prije svega. Nastojat ćemo u vremenu koje je pred nama snažnije se fokusirati na tržišta regije.
NV: I za kraj, koji je po Vama recept za pokretanje uspješne kompanije i poslovanja?
Znanje koje se generira u angažmanu timova ljudi, rad i predanost poslu s ciljem nastojanja da se posao radi najbolje što može, ali i vizija bez koje posao inače ne bi imao dušu.
Rusmir Hrvić rođen je 1973. godine u Tešnju. Srednju školu završio je u Doboju, a diplomirao na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu. Trenutno je predsjednik Upravnog odbora “AS GROUP-a” koji slovi za najjačeg proizvođača prehrambenih proizvoda u Bosni i Hercegovini. Spada u red mlađih privrednih lidera koji vlastitim radom i istrajnošću trasiraju put za perspektivniji privredni ambijent, unatoč svim društvenim slabostima i nedostacima.