U redakciju ZOS radija je pristigla i Hutba za petak 28.10.2016. godine od strane MIZ Tešanj, koju u cijelosti prenosimo.
Neka je hvaljen i slavljen Onaj koji
je čovjeka peru poučio. Najljepši blagoslovi i najpotpuniji salami, donosiocu
radosnih vijesti Muhammedu, njegovoj časnoj porodici, vrlim ashabima i svima
koji su se za islam kao životni put opredijelili.
Cijenjena braćo!
Imamo li na umu progresivni stav
islama o nauci, pravo je čudo kako su se muslimani svijeta, u zadnjih nekoliko
stoljeća, oglušili o početni kur'anski imperativ uči. Možda u ovome
treba tražiti osnovne razloge njihove sveopće zaostalosti, decenijske
eksploatiranosti i nemogućnosti snalaženja u savremenim tokovima života.
Vjerujući u Allaha, dž.š., snagom nauke, trebalo bi da muslimani sebi potčine
sredstva rada i privređivanja na zemlji i tako, ne samo sebi već i ostalim
ljudima, osiguraju sreću i blagostanje. Takvim pristupom islam bi, kao
posljednja božanska objava, našao svoju istinsku primjenu na zemlji, postavši
atraktivan za ostvarenje i dunjalučkih i ahiretskih ambicija svakog pojedinca i
zajednice. Stoga, uz prvi poslani ajet ikre ne iznenađuje toliki broj
ajeta o važnosti korisnog znanja uopće, a i Poslanikovih hadisa kao potvrda i
objašnjenja svemu tome. Vjerovjesnik, s.a.v.s., potičući nas na sretan život i
na ovom i na buduće svijetu rekao je:
لِكُلَّ شَيْيءٍ طَرِيقٌ وَطَرِيقُ الْجَنَّةِ الْعِلْمُ.
“Svemu se prilazi određenim putem, a put do
Dženneta je – nauka.”[1]
اغْدُ عَالِمًا أَوْ مُتَعَلِّمًا أَوْ
مُسْتَمِعًا وَلَا تَكُنِ الرَّابِعَ فَتَهْلِكَ.
“Budi učen ili onaj koji se obrazuje. Slušaj
učene i ne budi nešto mimo toga pa da propadneš.”[2]
Ignorisanje obrazovanja vodi bijedi i poniženju
Po nekima, Uzvišeni će radije
oprostiti griješenje nego neznanje. Dva su najveća neprijatelja islama: onaj
koji ga želi indoktrinirati i onaj koji ga ne poznaje. Stoga je nezamislivo da
muslimani, nakon jasnog islamskog određenja naspram nauke i blistavih
kulturno-civilizacijskih dostignuća u prvih nekoliko stoljeća islama, budu u
tako bijednom položaju. Ako bismo pokušali tražiti odgovor, jedan od ključnih
razloga bio bi, zbog svjesnog ili nesvjesnog ignorisanja nauke. U historijskom
razdoblju kada su muslimani na dostojan način poštivali i vrednovali nauku i
učenjake, dostigli su svoj zenit. Kada su se oglušili o prve kur'anske
zapovijedi, bili su osuđeni na stagnaciju koja ih je dovela na razinu bijede i
poniženja. Zapravo, oni su se oglušili o sunnetullah,
Allahovu zakonitost na zemlji, a to je, da će oni koji budu najviše ulagali
u Allahovo ikre’ to jeste nauku, biti
dominantni nad ostalima u svakom
pogledu. Preneseno na današnje prilike, najmoćniji i najcivilizovaniji su oni
koji najviše ulažu u nauku. Ako se upitamo ko šalje u svemir kosmičke
letjelice, proizvodi najbolje avione i automobile, primjenjuje najsavremeniju
tehnologiju u medicini i svim granama privrede, lahko ćemo prepoznati da su to zapadne
zemlje, koje ulažu enormne svote novaca i angažuje učenjake iz cijelog svijeta
kako bi radili na unapređenju njihovih tehnologija i općeg blagostanja i napretka.
To je ono što im priskrbljuje moć i zbog čega su nezaobilazni faktor u odlučivanju
o svim bitnim pitanjima svjetske politike i ljudskog djelovanja uopće.
Iako su muslimani ummet knjige, ipak,
prema nekim statistikama, veliki procenat muslimanskih naroda su nepismeni. Statiska
potvrđuje i to, da se univerziteti iz muslimanskih zemalja na svjetskoj rang
listi univerziteta, pojavljuju teka nakon tristotog mjesta. Pitamo se šta oni kao takvi mogu ponuditi
svijetu i kako mogu biti ravnopravni takmaci sa ostalima, na naučno-tehničkom,
političkom, vojnom, ekonomskom i drugim planovima. Islam nema perspektivu sa primitivnim
i zaostalim muslimanima niti će tako postati respektabilan faktor na planu
svjetskih dešavanja.
Samo potpuna svijest o ulozi nauke i
istinska želja da se ovlada njenim tajnama, s vjerom u jedinog Allaha, može
izvesti muslimane na selamet. Za nas Bošnjake, evropske muslimane, to je od
posebnog značaja. Važnu ulogu na tom putu, uz ostale relevantne faktore, imaju i
naše odgojno-obrazovne ustanove (medrese i fakulteti) kao glavni animatori i promotori
ilmu dina, i univerzalnih ljudskih
vrijednosti u širokim narodnim masama.
Poštovana braćo!
Dozvolite nam da vam u ovom mubarek
danu kažemo nekoliko riječi o Islamskom pedagoškom fakultetu u Zenici, koji je
osnovan ratne 1993. god. upravo s namjerom da afirmira našu islamsku duhovnost
kroz različite naučne oblasti. Na svoja četiri odsjeka: Islamskoj vjeronauci,
Socijalnoj pedagogiji, Predškolskom odgoju i obrazovanju i arapskom jeziku i
književnosti, Islamski pedagoški fakultet u Zenici, odgaja i obrazuje kadrove
za potrebe šire društvene zajednice kao i potrebe Islamske zajednice u BiH i
dijaspori. Na ovom Fakultetu do sada je studiralo preko 3300 studenata a
diplomiralo ih je 1252. Na dodiplomskom i master studiju trenutno studira oko
650 studenata. U nastavnom procesu angažirano je 16 profesora, doktora nauka i
dva asistenta, koji su u stalnom random odnosu, te 58 spoljnjih saradnika
profesora i asistenata iz različitih naučnih oblasti. Nakon što je Škupština
Ze-Do kantona, Islamski pedagoški fakulteta, proglasila ustanovom od posebnog
društvenog značaja, od 2004.te god. on je pridružena članica Univerziteta u
Zenici sa svim pravima i obavezama kao i ostale članice, gdje igra značajnu
ulogu u svim akademskim procesima koji se vode na Univerzitetu Zenica i
obrazovnom sistemu Islamske zajednice.
Sagledavajući navedeno, može se
ustvrditi da je IPF u Zenici davno nadišao prostorne kapacitete u kojima je
otpočeo svoj rad. Da bi se obezbjedili iole zadovoljavajući uslovi, menadžment Fakulteta
je, pored postojeće zgrade nekadašnjeg “Radničkog univerziteta”, iznajmio i
sprat osnovne škole (pet učionica) u kvartu Blatuša. U oba objekta nastava se
izvodi u dvije smjene. U želji da se udovolji standardima koje predviđaju
zakonski propisi, a samim time i da se poboljšaju uslovi i kvalitet rada,
menadžment fakulteta je prije tri godine otpočeo gradnju nove zgrade IPF-a u
Zenici, u naselju Radakovo, pored Bijele džamije. Međutim, zbog teške ekonomske
i političke situacije na svjetskom planu, gradnja započete zgrade ne ide
predviđenom dinamikom.
Imajući u vidu da su Bošnjaci uvijek
imali osjećaj za potporu svih plemenitih inicijativa, iskreno se nadamo da će
ovih nekoliko izrečenih napomena, stimulativno djelovati na vas i da ćete se
svojim prilozima, inaša Allah, ugraditi u ovu “kuću znanja”, i tako postanu
vakifi čije djelo će dobiti status trajne sadake, veliku nagradu na ahiretu i
lijep pomen na ovom svijetu. Jer ne zaboravimo, poštovana braćo, da samo
ulaganjem na Allahovom putu priskrbljujemo sebi epitet plemenitih dobročinitelja.
Kao što reče, hazreti Omer, r.a.: “Ne gledajte vjeru jednog čovjeka po tome
koliko ostaje u namazu, već po tome koliko troši na Allahovom putu.”
Molimo Svemilosnog Allaha, dž.š., da
nas pomogne u djelima koja on voli i s kojima je zadovoljan.
Dekan
IPF-a u Zenici:
Prof.dr.hfz. Halil Mehtić