Izudin Ahmetlić HIFA OIL Grupacija: Evropa traži nove pobjednike

/

Važna je kompanija i njen brand. Važni su naši uposlenici i sigurni i zadovoljni kupci. Važan je razvoj i očuvanje okoliša. Važan je socijalni momenat i ljudski osjećaj za sve one koji nemaju ili su u nevolji, ne mjereći ih i ne djelivši ih po bilo kojoj osnovi.  Važno je da svi zajedno živimo u ekonomski snažnoj i stabilnoj Bosni i Hercegovini, ali i cijeloj našoj regiji. Jedino tada mogu biti ispunjen kao čovjek i privrednik.

Zagrebački sedmičnik “Privredni vijesnik” u svom najnovijem junskom izdanju objavio je intervju sa vlasnikom i direktorom HIFA OIL Grupacije iz Tešnja, Izudinom Ahmetlićem, koji prenosimo u cjelosti. 

Među vodećim ste veletrgovcima nafte i naftnih derivata u BiH? Upoznajte nas malo s Hifa OIL grupom, kompanijom i tvrtkama kćerima. Čime se sve bavite,  koliki je godišnji promet, zaposleni, dobit, izvoz, u koliko zemalja poslujete?

U proteklih 15 godina, HIFA OIL Grupacija se razvila u respektabilnu grupu kompanija koja posluje u različitim poslovnim oblastima kao što su distribucija nafte, naftnih derivata i energenata, zatim distribucija i proizvodnja metalskih i pvc proizvoda, te otkup i distribucija poljoprivrednih proizvoda.

Lideri smo u prometu nafte i naftnih derivata u BiH, sa 20% udjela na domaćem tržištu bijelih naftnih derivata, a prva je i u distribuciji crnih derivate na domaćem, i tržištima regije u oblasti asfaltgradnje u Austriji, Sloveniji, Hrvatskoj i u drugim zemljama regiona. Zajedno sa kompanijama kćerkama EURO ROAL, EURO METALI, EURO STIL, EURO POWER, PETROBIT, BITROL Slovenija, te njemačkim LB.Profile,

Ukupni prometi naših kompanija već dosežu iznos od blizu  500 miliona KM, i dobiti se računaju u dvocifrenom milionskom iznosu, no mi svoje poslovanje osim ovih parametara gradimo na drugim osnovama i postulatima.

HIFA OIL grupacija zapošljava ukupno 257 radnika. Samo radi bitnosti želim naglasiti da 42% od ukupnom zaposlenih u majci kompaniji HIFA OIL je visokoobrazovani kadar, ali sa najvećim prosjekom izmedju 26 i 35 godina starosti, te i kod ostalih kompanija prosjeci su daleko bolji što mi daje dodatni motiv da unapređujemo i razvijamo sve kompanije, jer me na to tjera najveći resurs koji možemo imati – ljudi.

EURO ROAL, kompanija kćerka HIFA OIL grupacije, kupila je nedavno njemačku kompaniju LB Profile s najdužom tradicijom proizvodnje profila za vrata i prozore. Prva je to inozemna akvizicija HIFA OIL. O čemu je riječ?

Upravo tako. Vijesti je odjeknula širom regije. Radi se o tome da će nam prva naša inozemna strateška akvizicija omogućit da EURO ROAL kao lider u BiH za distribuciju aluminijskih, Inox a sada i PVC profila, osim jačanja pozicije na domaćem tržištu, još snažnije nastupi na tržištima regije i EU. Ovo je naša sedma po redu kompanija kćerka i prva u  Njemačkoj, a koja već duže od 50 godina razvija sisteme za prozore i vrata, sa ogromnom kompetencijom, vrhunskom tehnologijom i akumuliranim znanjem. Naš cilj su domaće, regionalno i evropsko tržište sa jakom HIFA OIL i sa našim tehnološko superiornim kompanijama kćerkama. S tim u vezi trenutno su u toku razgovori sa regionalnim partnerima u okviru kojih privodimo kraju dogovore o ulasku na susjedna tržišta. 

Upravo ste na završenom Sarajevo business forumu dobili i nagradu „SBF Bridge” i najavili nove domaće i inozemne akvizicije, jačanje u segmentima distribucije i maloporodaje. Kakvi su planovi za 2017?

Prije svega, drago nam je da smo od strane ovako značajnog žirija prepoznati kao biznis godine. Veliko je to priznanje dugogodišnjem radu svih naših uposlenika i menadžmenta. Naš brand postao je sinonim za uspjeh i kvalitet, ne samo na domaćem već i na regionalnim i tržištima EU, od Austrije do Bugarske, preko Albanije, pa opet do Slovenije. Cilj naših novih domaćih i inozemnim akvizicija, te jačanja u segmentima distribucije i malopordaje, su dalji rast i razvoj, u smislu ostvarenja još boljih tržišnih pozicija. Ne možemo u ovom trenutku govoriti o čemu je riječ ali mogu samo kazati da ostajemo, u tom smislu, u okvirima razvoja postojećih biznisa.

Mnogi ne znaju da ste među prvima u distribuciji crnih derivate na domaćem, i tržištima regije u oblasti asfaltgradnje u Austriji, Sloveniji, Hrvatskoj i u drugim zemljama regije?

Kompanija ima lidersku poziciju u distribuciji crnih derivate u BiH, a na tržištima u regiji imamo status najozbiljnijeg i najkavlitetnijeg distributera o čemu govori saradnja sa najvećim kompanijama iz oblasti asfaltgradnje u Austriji, Sloveniji, Hrvatskoj i drugim zemljama regiona. Prošla godina je okončana sa ukupnom količinskom realizacijom od oko 300.000 tona različitih derivata u 9 zemalja regiona.  

Također, izvršena je recertifikacija po standardu ISO 9001. HIFA OIL je ponovno izabrana kao najbolji dobavljač za NATO snage u BiH. Ugovorom o snabdijevanju avio kompanija JET A1 avio gorivima, HIFA OIL dala je svoj doprinos podizanju razine konkuretnosti Međunarodnog Aerodroma Sarajevo. U tom smislu mi već snabdijevamo avio kompanije Turkish Airlines i Wizzair, a u pregovorima smo i sa drugim avio kompanijama koje saobraćaju sa Sarajevskog aerodroma.

Ne volite kad vas rangiraju (po Forbesu) među sami vrh najbogatijih BiH poduzetnika. Zašto vam to nije presudno? Što je bitnije u životu poduzetnika?

Važna je kompanija i njen brand. Važni su naši uposlenici i sigurni i zadovoljni kupci. Važan je razvoj i očuvanje okoliša. Važan je socijalni momenat i ljudski osjećaj za sve one koji nemaju ili su u nevolji, ne mjereći ih i ne djelivši ih po bilo kojoj osnovi.  Važno je da svi zajedno živimo u ekonomski snažnoj i stabilnoj Bosni i Hercegovini, ali i cijeloj našoj regiji. Jedino tada mogu biti ispunjen kao čovjek i privrednik.

Osim nafte jedan od segmenata poslovanja je i poljoprivredna proizvodnja, a preuzeli ste prehrambenu industriju Bosanka Doboj. Vraćate li se izvorima, pošto ste diplomirani inženjer agronomije…..kakvi su planovi?

Proizvodnja hrane bi trebala biti jedan  od strateški važnih segmenata kako države pa tako i nas samih . Nastojat ćemo u ovoj oblasti osigurati stabilnost i širinu otkupa i distribucije primarne poljoprivredne proizvodnje sa fokusom na bosanske autohtone sorte zbog kojih smo oduvijek bili cijenjeni na tržištima. Potencijali Bosne i Hercegovine u tom smislu su ogromni. Međutim, to je takva ekonomska grana koja zahtijeva veću stratešku prisutnost države. Osobno smatram, a mislim da dijelim mišljenje većine poljoprivrednika u cijeloj Bosni i Hercegovini, dakle ljudi koji žive od svog rada, da nam je neophodno ministarstvo poljoprivrede na državnoj razini, kako bismo bili u stanju odgovoriti na zahtjeve i izazove koji nam se javljaju u ovoj oblasti. Rascjepkanost nadležnosti nas investitore, ali i poljoprivrednike itekako usporava.

Kupili ste i terminale u Zenici; kakvi su kapaciteti i planovi?

Kapacitet nadzemnih i podzemnih rezervoara „Terminal tečnih goriva Zenica“ je 12.840,00 m3. Kupovinom «Terminala» HIFA OIL postala je kompanija za trgovinu i distribuciju nafte sa najvećim privatnim terminalima u Bosni i Hercegovini, čime je tržišna pozicija ove kompanije znatno poboljšana.

Također, osim jačanja konkurentskih prednosti tu je i sigurnost snabdijevanja tržišta naftom na duži rok. HIFA OIL je sada u poziciji da kao kompanija sa najvećim privatnim terminalima u zemlji, bude porektač razvoja cestovnog i željezničkog saobraćaja. Također, na ovaj način HIFA OIL daje doprinos razvoju industrije Zenice i cijele Bosne i Hercegovine. 

I vaša kompanija startala je iz Tešnja. U čemu je taj tešanjski “X” faktor?

Mnogo je, kako kažete, «faktora X», a po mom mišljenju najavažniji faktor od kojeg sve počinje su ljudi. Mentalitet pobjednika je ono što krasi naše ljude. Ne mirimo se sa porazom. Djelujemo samostalno i sami brinemo o vlastitoj sudbini. Na svu sreću soc-realistički način razmišljanja, življenja i rada nam nije mnogo štete napravio. Brzi smo, i okretni, u stanju smo pokrenuti vlastitu inicijativu, promišljeno i odgovorno. Također, za stabilnost i razvoj potreban je kontinuitet provedbe lokalnih politika. I tu smo u stanju izabrati najbolje predstavnike i dati im mandat ali i odgovornost. Ipak, puno je izazova koji su pred nama i mislim da u tom smislu Tešanj kao centar razvoja, ali i država u cjelini u smislu svog odnosa prema naprednim sredinama i regijama, trebaju u vremenu koje je pred nama odgovoriti na mnoga pitanja razvoja, ne samo ekonomskog, već i javnog komunalnog, infrastrukturnog, obrazovnog, kulturnog, socijalnog i svakog drugog segmenta modernog življenja.

Autor ste krilatice IZVOZ ŽIVOT ZNAČI.

U izvozu je spas. Mi smo malo tržište da bismo planirali naš ukupi rast i razvoj isključivo u domaćim okvirima. S obzirom na geostrateški položaj i blizinu veoma moćnog i finansijski snažnog tržišta EU, vjerujem kako imamo ogromne potencijale da se u nekim od segmenata poslovanja profiliramo kao snažana izvozna destinacija. Ključni zadatak je podići razinu konkurentnosti, a to možemo daljim generiranjem novih znanja i vještina u cilju jačanja kvaliteta proizvoda i usluga. Mislim da je HIFA OIL Grupacija u tom smislu na dobrom putu. S druge strane, osjećam da Evropa upravo traži nove pobjednike, i da mi koji dolazimo sa malih tržišta i iz malih zemalja imamo određene simpatije u tom smislu. Jednom davno, prije skoro 15 godina, kada smo pokrenuli naš biznis, kazao sam da je došlo vrijeme kada za uspjeh nije više važno da li ste mala ili velika riba, već da li ste brza ili spora riba. Jer, upravo male ribe su brže i neće dozvoiliti da budu pojedene.

Gdje je Hrvatska u vašim planovima?

Sasvim je logično da su susjedi Bosne i Hercegovine, pa ako to svedemo preko  općine i naravno naše kompanije ključne u segmentu razvoja regionalne saradnje. Bilo bi potpuno neprirodno se bazirati na neka daleka tržišta a nisi postavio dobre temelje suradnje u regionu sa kojim možeš zajednički mnogo učiniti. HIFA OIL je jedan od ključnih po nama distributera naftnih derivata, naravno uključujući i kćerke firme u metalskoj i aluminijskoj industriji, a to su prepoznale sve kompanije koje sa nama rade. Mi pružamo osim kvalitetne poslovne podrške i jedan dugoročniji pristup kada su u pitanju poslovni odnosi sa partnerima. Ponosimo se kvalitetom saradnje sa kompanijama u Hrvatskoj i vjerujem da ta razina može samo rasti.

Znam da i osobno i kao tvrtka/tvrtke često pomažete i cijene vas kao društveno odgovorne kompanije? Što to za vas znači?

To je posebna satisfakcija. U našoj tradiciji, ruka koja daje je bolja i vrijednija od ruke koja prima, ali upravo zato ruka koja daje ima i veću odgovornost, a time i obavezu. Smatram da živjeti sa ljudima a nemati tu vrstu empatije prema zajednici nije ljudski. Ne govorim o tome često, jer mislim da je bolje da naša djela govore o nama.  

zosradio.ba/mcm.ba

spot_img

Povezani postovi

Snijeg napravio probleme u saobraćaju: Totalni kolaps na brojnim dionicama, kilometarske kolone

Zbog loših vremenskih uvjeta i intenzivnog snijega zabranjen je...

Milioni za poplavljena područja u BiH nestali bez traga

Zima samo što nije došla, a mještani u Donjoj...

Kako su američki helikopteri za Ministarstvo odbrane BiH preko noći poskupjeli za 15 miliona maraka?

Udio institucija BiH za nabavku američkih helikoptera je naglo...

Surova realnost života u BiH: U javne kuhinje dolaze i zaposleni

U BiH je sve veći broj siromašnih. Svako šesto...