Praćenje medija je proces čitanja, gledanja ili slušanja sadržaja
medijskih izvora na neprekidnoj osnovi, a zatim identifikovanje, čuvanje i
analiziranje sadržaja koji sadrži određene ključne riječi ili teme. To je ključno
sredstvo za odnose s javnošću.
Press clipping d.o.o. Banja Luka je specijalizovana agencija za praćenje medija i
analize medijskih objava. Na tržištu BIH, prisutni su od 2004. godine, a u
saradnji sa partner agencijama Press Clipping Grupacije iz Slovenije,
Hrvatske, Makedonije, Srbije i Crnoj Gore svim korisnicima usluga omogućeno je
sistemsko praćenje medija kako iz regiona, tako i cijelog svijeta.
Na pitanje, šta za Vas predstavlja pouzdanost, te sam
projekat pod istim nazivom, Vladimir Savić, navodi: „Da bi posao bio uspješan,
potrebno je da su sve njegove komponente pouzdane i da se na njih u svakom
trenutku možemo osloniti. Kako je projekat dodjele sertifikata bonitetne
pouzdanosti zasnovan isključivo na rezultatima analize pokazatelja poslovanja
koji su uokvireni u međunarodno priznate standarde i kriterije, omogućeno nam
je da pravovremeno imamo uvid u nezavisnu i mjerljivu ocjenu tržišnog
kredibilteta potencijalnih partnera“.
S obzirom na razvoj tehnologije, rast i padove
medija, načine slanja i primanje informacija, Vladimir Savić direktor
Pressclipping d.o.o Banja Luka ističe kako je vrlo zahtjevno biti spreman za
razvoj i istovremeno pripremati korisnika usluga na promjene, da koriste nove sisteme
i nove načine upotrebe. “Kvaliteta, brzina, pouzdanost i dugogodišnje iskustvo glavne
su odrednice u našem radu, a savremena, prilagodljiva softverska i kreativna rješenja, te timski rad omogućuju
nam da smo uvijek među prvima. Naša misija je konstantno razvijati alate za
praćenje i razumijevanje medija. Tako smo početkom 2017. godine uz veliku i
nesebičnu pomoć naših partner agencija iz Slovenije, Hrvatske i Makedonije,
implementirali nova softverska rješenja koja su svim našim korisnicima
omogućili preglede medijskih objava, kako iz tradicionalnih medija, štampe, tv
i radio stanica, tako i online medija, web portala, blogova, foruma i svakako
društvenih mreža, a u zavisnosti od njihvovih potreba najkasnije do 09:00
časova ujutro za tekući dan. Naša platforma je prilagođena svim uređajima
(računar, pametni telefon, tablet) na kojoj je pored pregleda medijskih objava
omogućeno i samostalno kreiranja izvješetaja sa posebnim naglaskom na izradu
analitčkih izvještaja”, navodi Savić.
Press clipping danas koriste kompanije,
institucije, pojedinci, političari, udruženja i svako od njih ima svoje ciljeve
i vizije pa se u skladu s tim i clipping za svakog priprema strateški. Poseban naglasak
stavljamo na analize medijskih objava, kojima provjeravamo kako su mediji
prenijeli poruku, koji su to ključni elementi pojavljivanja u medijima, te kako
vas je ciljana javnost mogla doživjeti kroz različite medijske kanale. U skladu
s priznatim svjetskim metodologijama razvijamo sadržajno različite dnevne,
mjesečne, kvartalne, polugodišnje i godišnje medijske analize.
zosradio.ba