KRATKA ANALIZA: Uloga općinske administracije u zapošljavanju u realnom sektoru

/

Vijest da je broj zaposlenih na području općine Tešanj premašio brojku od 12.000 je svakako vrijedna pažnje i za svaku pohvalu. Inače, vijest je došla iz kabineta općinskog načelnika Suada Huskića. Međutim, treba imati na umu da svaka priča koja dolazi iz općinskih struktura kojom se želi naglasiti uloga općinske administracije pri zapošljavanju i uspjehu privatnih preduzeća pada u vodu kada znamo nadležnosti općina u Bosni i Hercegovini. A nadležnosti su različite u Federaciji i RS-u.

Ako znamo ustavnu nadležnosti općina u Federaciji Bosne i Hercegovine onda znamo da su nadležnosti općine veoma skučene i male u odnosu na nadležnosti opština u Republici Srpskoj. Sasvim je jasno da lokalna vlast u Federaciji, tj. općine, ne mogu imati veliku ulogu u  pokretanju lokalnog razvoja, odnosno općina ima veoma nizak uticaj na lokalni razvoj. Većina nadležnosti je  prenesena na Kantone. 
Općine u Federaciji BiH mogu sa svoje strane ubrzati i olakašati privrednim subjektima neke procedure koje su u nadležnosti općina, ali takvih procedura je veoma mala i ne utiču bitnije na pokretanje privrede i zapošljavanje. 
Pitanje je zašto ovakve izjave ne daju privrednici odnosno udruženje privrednika i pitanje je zašto se udruženje privrednika rijetko oglašava po ovom pitanju i je li baš privrednicima u interesu da se toliko spominje priča o Tešnju kao privrednom čudu?  
Redakcija

spot_img

Povezani postovi

Snijeg napravio probleme u saobraćaju: Totalni kolaps na brojnim dionicama, kilometarske kolone

Zbog loših vremenskih uvjeta i intenzivnog snijega zabranjen je...

Milioni za poplavljena područja u BiH nestali bez traga

Zima samo što nije došla, a mještani u Donjoj...

Kako su američki helikopteri za Ministarstvo odbrane BiH preko noći poskupjeli za 15 miliona maraka?

Udio institucija BiH za nabavku američkih helikoptera je naglo...

Surova realnost života u BiH: U javne kuhinje dolaze i zaposleni

U BiH je sve veći broj siromašnih. Svako šesto...