HIFA OIL GRUPACIJA: Kruna 15-godišnjeg razvojnog ciklusa bio je ulazak u oblast proizvodnje

/

Gost Kluba menadžera je Kenan Ahmetlić, zamjenik generalnog direktora i član Uprave HIFA Oil grupacije. 

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Dvadesetšestogodišnji Kenan Ahmetlić trenutno se nalazi na čelu jedne od najuspješnijih bosanskohercegovačkih kompanija. Zvanje ekonomiste stekao je studirajući na Sarajevskoj školi za nauku i tehnologiju, a trenutno obnaša funkciju zamjenika generalnog direktora i člana Uprave HIFA Oil grupacije.

Obzirom da se nalazite na čelu jedne od najuspješnijih bh. kompanija, možete li nam ukratko opisati tok razvoja HIFA Oil grupacije?

Hifa Oil je nastala prije 15 godina s ciljem da najprije na domaćem tržištu ponudi vrhunski kvalitet u segmentu distribucije nafte i naftnih derivata. Nakon toga, kako bismo podigli razinu kvaliteta usluge pokrenuli smo posebnu kompaniju sa fokusom na transport Petrobit. Do 2009. godine poslovali smo isključivo u Bosni i Hercegovini. Međutim, skoriji trendovi i povećanje kapaciteta ponude u regionu uticali su na novi odgovor firme – nastup na tržištima regije uključujući i članice EU. U tom smislu smo razvili kompanije Bitrol Slovenija i najnoviju Hifa Oil CG (Crna Gora). S druge strane, naše poslovanje smo također disperzirali na tri kompanije Euro Metali, Euro Roal i Euro Stil, koje su svaka u svome segmentu lideri na domaćem tržištu. Euro – Metali su lideri u distribuciji proizvoda i poluproizvoda crne i obojene metalurgije u BiH, Euro – Roal je vodeći distributer Aluminijskih, PVC LB. Profila, materijala od Inoxa, polikarbonata i pleksiglasa, a Euro – Stil je jedan od lidera u distribuciji peleta i briketa. Kruna ovog 15-godišnjeg razvojnog ciklusa bio je naš ulazak u oblast proizvodnje i to, može se kazati, u “velikom stilu”, kupovinom poznate njemačke kompanije sa najdužom tradicijom produkcije profila za vrata i prozore LB.Profile GmbH.

Ranije smo bili zastupnici ovog njemačkog branda koji traje već 50 godina, a nakon toga smo se odlučili za kupovinu ove firme.

Već duže vrijeme HIFA Oil spada u kategoriju vodećih uvoznika, izvoznika i distributera naftnih derivata na području BiH, te prema relevantnim pokazateljima među 15 top kompanija u BiH, računajući sve privredne oblasti i djelatnosti. U svom portfoliu kao kupce posebno ističemo NATO snage, sa kojima imamo zaključene ugovore o snabdijevanju i distribuciji svih vrsta derivata, uključujući i avio goriva, za njihove potrebe. Također, od prošle godine značajno smo investirali u podizanje razine kvaliteta naše usluge u segmentu isporuke avio – goriva, čime smo osim NATO-a kao dugodišnjeg partnera, zadobili povjerenje i najvećih svjetskih avio – kompanija na Sarajevskom aerodromu.

Obzirom da se HIFA Oil sastoji od većeg broja manjih firmi, u kojim sve industrijama je grupacija zastupljena?

Tri su oblasti u kojima posluje Grupacija: distribucija, proizvodnja i transport. U okviru distribucije i prodaje fokusirani smo na naftu, metale i pelet. U prošloj godini smo u okviru našeg branda Euro Oil pokrenuli i novi projekat Euro Marketi u okviru kojeg ćemo razvijati segment maloprodaje kao podršku razvoju našeg novog branda benzinskih pumpi. U okviru proizvodnje za sada smo fokusirani na PVC profile kroz brand LB.Profile, dok smo u oblasti transporta aktivni kroz više segmenata našeg poslovanja, pružajući vrhunsku logističku uslugu za kompanije u okviru naše Grupacije.

Koliko se firmi članica trenutno nalazi u sklopu HIFA Oil grupacije, te da li namjeravate tom broju u budućnosti dodati nove firme?

HIFA Oil Grupaciju čine: Hifa Oil, Euro Metali, Euro Roal, Euro Stil, Petrobit, Bitrol, Hifa Oil CG, i LB. Profile. Svi zajedno kao Grupacija bilježimo ukupni godišnji promet od oko 500 miliona KM. Međutim, mi svoje poslovanje, osim ovih parametara gradimo i na drugim važnim osnovama i postulatima, kao što su razvoj ljudskih potencijala, društvena odgovornost i unaprjeđenje ekoloških sistema.

Svakako da imamo dugoročne planove. Dalje širenje bit će usmjereno na jačanje liderske pozicije na domaćem tržištu, kao i na što bolje pozicioniranje na regionalnim tržištima. Sve značajnije za nas je i tržištu EU na kojem smo sa našim proizvodima i uslugama prisutni od Nizozemske, preko Njemačke i Austrije, pa sve do Mađarske, Češke Republike, Slovenije, i Hrvatske. Dokazali smo da imamo šta ponuditi ovim tržištima i naši partneri nas prepoznaju kao novu vrijednost i novu snagu sa kojom žele dalje razvijati snažne poslovne odnose. Naša budućnost usko je vezana za Evropu i mi smo svjesni šansi koje imamo. Zato će naše poslovanje u budućnosti sve više biti okrenuto razvoju i jačanju pozicije na tržištu EU.

Distributivna mreža HIFA Oil grupacije prostire se diljem BiH, te izvozite i u zemlje regije, kao i širom Europe. Koliko ste zadovoljni ostvarenim rezultatima na domaćem i inostranim tržištima, te šta smatrate najznačajnijim uspjehom?

Puno je značajnih uspjeha koje smo imali do sada, ali među najznačajnije možemo svrstati akvizicije njemačkog LB.Profile GmbH i slovenskog lidera u distribuciji metala Mersteel sa njegovim kapacitetima u BiH. Također, izvanredan uspjeh je i ulazak u posao snabdijevanja austrijskog i slovenskog tržišta bitumenom. Inače, tokom 15 godina iskustva i kontinuiranog rasta izgrađeno je partnerstvo i povjerenje sa skoro 200 kompanija u oblasti distribucije nafte i naftnih derivata. Danas HIFA Oil pokriva preko 20% tržišta BiH, a na tržištima u regiji očuvan je status najozbiljnijeg i najkvalitetnijeg distributera o čemu govori saradnja sa najvećim kompanijama iz oblasti asfaltgradnje u Austriji, Sloveniji, Hrvatskoj i drugim zemljama regiona.

Prošla godina je okončana sa ukupnom količinskom realizacijom većom od 300.000 tona različitih derivata u devet zemalja regiona. Sva ova tržišta prepoznala su nas u svakom od segmenata našeg poslovanja kao partnera koji je u stanju pružiti dodanu vrijednost i to je zapravo razlog naše ekspanzije.

Kako biste okarakterisali poslovnu klimu koja trenutno vlada u BiH, te na koji način ona utiče na poslovanje grupacije?

Da bismo bili efikasniji u cjelini kao privreda, potrebno je povećati razinu naše ukupne konkurentnosti. “Made in B&H” mora postati jak brand, poželjan i tražen daleko izvan naših granica. Svi zajedno trebamo unaprijediti naše okruženje, učiniti našu infrastrukturu i komunikacije snažnijim i modernijim. Potrebno je da značajno investiramo u obrazovanje i nove tehnologije. Naša administracija treba ići u korak s vremenom na način da bude kudikamo efikasnija i konkurentnija. Također, naše politike bi trebale više biti naklonjene razvoju ekonomije. Međutim, sve ovo dobiva na težini ukoliko je postignuta politička stabilnost. Nadam se da ćemo i u tom smislu uskoro imati rješenje koje će obradovati sve ljude u ovoj zemlji, a prije svega radnike i poslodavce, kao i one koji traže posao. Jer, tada će sve biti puno jednostavnije i lakše. Tada ćemo, siguran sam, svi zajedno iskoristiti šansu, a ovu zemlju pokrenuti u smjeru dugoročnog uspjeha i blagostanja.

Koliko je, po Vašem mišljenju, važno ulagati u edukaciju i nove tehnologije, te pratiti europske i svjetske standarde?

Nema razvoja bez investicija u znanje, ljude i tehnologije. U našoj kompaniji radi oko 50% mladih ljudi i isto toliko ih je sa visokom stručnom spremom, među kojima je nekolio doktora nauka i čitav niz magistara. Ulažemo u edukacije, jer svjesni smo da su ljudi naš najvažniji resurs. To je jednostavno uvjet bez kojeg se ne može ukoliko želimo postići neophodan nivo konkurentnosti na globalnom nivou.

Koji su to ključni faktori koji su omogućili HIFA grupaciji da postane bh. lider u svojoj sferi poslovanja?

Uvijek smo bili iznimno predani onome što radimo. Disciplinovano smo izvršavali zadatke koji su bili pred nama, a prema partnerima smo se odnosili onako kako bismo željeli da se drugi prema nama odnose. Povjerenje koje smo izgradili temelji se na sigurnosti i kvaliteti. Jednostavno, naši partneri znaju da ćemo sve uraditi za njih. S druge strane, poseban je osjećaj i zadovoljstvo kada vidite da ste uspjeli riješiti još jedan izazov za vašeg partnera. Takav odnos dugoročno znači obostran interes i gradi neraskidivu vezu.

Koji su Vaši budući planovi za dalji razvoj poslovanja?

U 2018. imamo u planu nastavak investicijskog ciklusa sa nekoliko važnih projekata koji će biti usmjereni na dalje jačanje naše ukupne tržišne pozicije. Također, imamo u planu ulazak na ona tržišta na kojim još nismo prisutni. Više detalja o svemu moći ćemo saopćiti u toku godine.

Kada napustite ured, koje aktivnosti okupiraju Vaše slobodne trenutke?

Rekreativno se bavim biciklizmom i dosta vremena provodim u prirodi. Ostalo slobodno vrijeme uglavnom provodim sa porodicom i prijateljima.

Koja je Vaša definicija uspješnog menadžera?

Uspješnim menadžerom smatram onog koji svojim primjerom podstakne saradnike na entuzijazam.

zosradio.ba/manager.ba

spot_img

Povezani postovi

Zvijezde pouzdanosti zasijale na gala svečanosti projekta “Pouzdanost”

Juče je u organizaciji bonitetne kompanije LRC d.o.o. održana...

Smještajni kapaciteti na planinama u BiH skoro popunjeni

Iako do početka zimske skijaške sezone na bh. planinama...

Intervju: Larisa Sara Baltić, PR manager hotela Borovi

Larisa Sara Baltić karijeru iz oblasti komunikacija, marketinga i...

Tešanjska kompanija vlasnik velike domaće prehrambene industrije

Velika domaća prehrambena industrija Vispak iz Visokog od jučer...