Svjesni smo važnosti koju danas informacije imaju u našem društvu. Informacije su važne za razvoj ljudskoga bića, formiranje identiteta i lični razvoj pojedinca.
Ako pravo na informacije potražimo u Konvenciji o pravima djeteta, vidimo da se ono eksplicitno odnosi na pravo djeteta na slobodu izražavanja i na pravo djeteta na pristup
informacijama.
Pravo na informacije omogućuje opisivanje raznih područja na kojima se to pravo treba i može ostvarivati. Jedan od načina implementacije prava na informacije jest razvijanje komunikacijskih vještina.
Prema mišljenju učenika OŠ ”Rešad Kadić” danas su informacije lako dostupne putem medija i interneta. S druge strane smatraju da djeca zbog neinformiranosti ponekad mogu upasti u neprilike, te iz navednog razloga smatraju da je neophodno da tragaju za informacijama.
Kako su učenici stakli u razgovoru sa našom ekipom informacije su im neophodne i za razvoj verbalne komunikacije kako sa vršnjacima tako i sa drugim ljudima. Kao najveću grešku odraslih navode činjenicu da se često smatra kako informacije ne trebaju djeci i da je to najveća greška, jer sve dostupne informacije utiču i na njihovu budućnost.
Djeca moraju učiti o ljudskim pravima i vlastitim pravima, a biblioteke moraju odigrati svoju ulogu u obrazovanju o ljudskim pravima u suradnji sa školama i drugim organizacijama.
Jedna od učenica je istakla kako su djeca prečesto zatrpana nepotrebnim informacijama dok do onih njima potrebnih jako teško dolaze i da nažalost većina djece te informacije bitne za njih smatra dosadnim. Još je pojasnila da mladi informacije najčešće dobijaju iz
specifičnih projekata što je smatra nedovoljnim iz razloga što sve ono što se dešava oko nas utiče na budućnost.
Učenje o tome kako oblikovati pitanja, strategiju pretraživanja i stvaranje kritičnosti prema informacijskim izvorima trebali bi također biti obuhvaćeni. Sudjelovanje u kulturi još je jedno pravo koje ima posebnu važnost za djecu.
Većina ispitanih navela je da kući putem televizije gledaju dokumentarne i obrazovne programe i da su upravo ti programi odabir i njihovih roditelja za zajedničko gledanje. Smatraju da mladi još trebaju učiti o sigurnosti na internetu kako bi bezbjedno mogli dolaziti do neophodnih informacija.
Pojam prava djece potiče kako od širokog pokreta za ljudska prava, tako i od razvojnih koraka ostvarenih u društvu, obrazovanju i psihologiji tokom posljednjih 300 godina. Direktna međuljudska komunikacija najvažnija je za razvoj djeteta i čovjeka.