Na online šoping stanovnici BiH potrošili 5,2 miliona KM

/

Na online šoping stanovnici BiH potrošili 5,2 miliona KM –
Da je virtuelni prostor odavno postao dio naše svakodnevice, potvrđuje i
činjenica da sve više građana BiH i kupovinu obavlja putem brojnih online
platformi.

Građani Bosne i Hercegovine, prema podacima Uprave za
indirektno oporezivanje BiH (UIO BiH), tokom 2019. godine na online kupovinu
potrošili su 5.290.144 KM i naručili robu u težini od 328.302 kilograma.

“Tom prilikom su obračunate i plaćane uvozne
dažbine u iznosu od 1.269.926 KM”, rekli su u UIO BiH za “Nezavisne”.

Najviše narudžbi putem interneta, kako je rečeno, obavili su
građani Sarajeva, za šta su izdvojili 2.581.155 KM.

“Građani Banjaluke su na šoping u virtuelnom svijetu
potrošili 1.474.564 KM, dok su stanovnici Mostara putem interneta kupili robu u
iznosu od 1.234.423 KM”, kazali su u UIO BiH.

Ističu da je 2018. godine na online šoping potrošeno
4.911.290 KM, dok su građani 2017. godine na ovaj vid kupovine potrošili
5.270.126 KM.

U UIO navode da građani najčešće naručuju tekstilne
proizvode, kao što je garderoba, obuća, ali i kozmetičke proizvode.

“Građani putem interneta ne smiju kupovati lijekove i
suplemente, kao što su dodaci ishrani, vitamini i proteini. Takve proizvode
putem interneta mogu kupiti samo lica koja su za to ovlaštena”, objasnili su u
UIO BiH.

Mišljenja građana o ovom vidu kupovine i dalje su ipak
podijeljena.

Tako neki od njih još strahuju da putem online šopinga
neće dobiti tačno ono što su naručili, ali je s druge strane dosta
onih koji kažu da se na ovaj vid kupovine odlučuju zbog nedostatka vremena koje
moraju izdvojiti na kupovinu, kao i nepostojanja pojedinih brendova u
prodavnicama u BiH.

Maja T. iz Mostara kaže da ne preza od kupovine nakita,
kozmetike, te nekih sitnih, zanimljivih predmeta putem interneta, jer takve ne
može pronaći u rodnom gradu, a nerijetko su ti proizvodi i jeftiniji na
internetu.

“Većina tih proizvoda je dosta jeftinija na internetu nego u
prodavnicama, a nekada prosto ne mogu da odolim kada vidim na primjer
dobru masku za telefon koju ne mogu pronaći u Mostaru”, rekla je ova Mostarka.

Dejan Š. iz Banjaluke kaže da već godinama unazad skoro
svake sedmice kupi nešto putem interneta. Savjetuje da je najefikasniji način
da dobijete to što ste naručili da kupujete od dobro rejtingovanih
prodavača.

“Kupovao sam sve i svašta, od garderobe do dijelova za
telefon i kompjuter. Takođe, često preko svog naloga naručujem proizvode za
članove svoje porodice”, kazao je ovaj Banjalučanin.

Samir H. iz Sarajeva je rekao da uviđa prednosti online
šopinga, ali da ipak više voli pješice otići u kupovinu, jer sve što želi da
kupi može odmah i isprobati.

“Vidio sam da se online, recimo, može naručiti mnogo
zanimljive i, kako se čini, kvalitetne obuće po povoljnim cijenama, ali više
volim patike da probam u prodavnici pa da tačno znam da li mi odgovaraju ili
ne”, rekao je on.

 zosradio.ba/zenicablog.com

spot_img

Povezani postovi

Natalitet iz godine u godinu opada: Sve manje beba se rađa u BiH

U porodilištima širom Bosne i Hercegovine tokom prvih šest...

Željava je na ovo “čekala” 30 godina: Jedna od najvećih tajni bivše SFRJ bi mogla ponovo oživjeti

Svečana primopredaja deminiranog dijela nekadašnjeg vojnog aerodroma Željava, koji...

Koji turisti se najviše zadržavaju u BiH?

Za devet mjeseci ove godine BiH je posjetilo više...

Kako nedosljedan pravni okvir odvlači kapital i blokira ekonomski napredak BiH

Pravna nesigurnost u Bosni i Hercegovini postaje ključni kamen...