Rješenja za borbu sa vanrednim situacijama u poslovanju

/

Bisnode se pridružio kompanijama koje su
prepoznale trenutak i potrebu da se angažuju u cilju pokretanja pozitivnih
kretanja i opstanka privrede u cjelosti, kao partner prvom CEO Summitu održanom
prije prošle sedmice u Sarajevu. Među okupljenim liderima privrede današnjice i
liderima novog doba iz zemlje i regiona, koji će odrediti put i održivost
kompanija u novom ”starom” početku, bio je i Milan Dragič, Area Director SEE
Bisnode, koji je predstavio Bisnode rješenja za borbu u vanrednim situacijama u
poslovanju.

Jedna od posljedica ekonomske krize koju je
izazvala pandemija je pogoršanje kreditnog rejtinga kompanija, zbog gubitaka koji
smanjuju kapital i finansijsku snagu kompanije. Stoga se pred svaku kompaniju kao
novi izazov postavljaju pitanja koliko će trenutna ekonomska kriza uticati ne
samo na njeno poslovanje već i na saradnju s poslovnim partnerima – da li su
oni još uvijek sigurni poslovni partneri i koliko dugo će to biti.

U Bisnodeu smatraju da je najbolje rješenje za
ovaj izazov napredni uvid u kreditnu sposobnost vaših poslovnih partnera.
Najaktuelnije su opcije: TTW (time to wall) – kratkoročna mjera stresa i kreditni
rejting stresa, koji simulira kreditni rejting kompanije u slučaju pojave krize
iz 2008. godine.

TTW (time to wall) pokazuje sposobnost
kompanije da kratkoročno preživi u stresu, odnosno prikazuje koliko dana
kompanija može preživjeti smanjenja prodaje na različitim nivoima. Jedan od
scenarija TTW je i smanjenje prodaje za 100%, dakle na nulu, baziran na
pretpostavki da je prodaja robe na tržištu nemoguća ili ograničena, kao što je
bio slučaj na početku nedavne pandemije. Ova je metrika korisna i u drugim
kriznim vremenima, jer pokazuje koliko vremena kompanija može preživjeti ako se
odjednom desi bilo kakva jaka kriza a biti će još zanimljivija ako se pojavi najavljivani
drugi val koronavirusa.

Kreditni rejting stresa je dugoročna mjera
stresa koja pokazuje očekivani kreditni rejting kompanije, ukoliko bi se
ponovio krizni scenarij iz 2008. godine. Korisna je kao pokazatelj odabrane
kreditne ocjene kompanije u kriznom vremenu, kao i dugoročnih efekata te krize
na ekonomiju i pomaže u donošenju poslovnih odluka s dugoročnim efektom. Ona je
značajna ne samo za period korona krize, već i ako se pojavi nova kriza zbog
bilo kojeg razloga.

Pored predstavljenih rješenja, Bisnode
trenutno radi na uvođenju dodanih alata u okviru ovih postojećih rješenja kojim
bi se kompanije pratile „u stvarnom vremenu“.

Naime, kada su u pitanju podaci o finansijskom
rezultatu kompanija, trenutno su raspoloživi izvještaji o poslovanju zaključno
sa 2019. godinom. Kako se COVID-19 pojavio početkom 2020. godine, a
uzimajući u obzir njegov kompletan negativni ekonomski efekat, ovi podaci sami
po sebi, bez uzimanja u obzir i nekih dodatnih parametara, nisu dovoljni da bi
se mogli koristiti za procjenu zdravlja poslovnih partnera. U tom smislu,
planirani Bisnodeov program „Monitoring 2020“ se zasniva na raspoloživim
informacijama „u stvarnom vremenu“ tj. kako one pristižu.

„Kao i do sada naša kompanija prati statusne
promjene bankovnih računa u smislu blokada, deblokada, gašenja i sl., koje se
ažuriraju na dnevnoj bazi, ali pored ovih informacija, planiramo da u sklopu
programa praćenja ugradimo i dodatne informacije koje uključuju podatke o
pripadnosti djelatnostima koje su direktno ili indirektno pogođene vladinim
restriktivnim mjerama, informacije o eventualnim primljenim vladinim
subvencijama, koje se daju na osnovu dokumentiranog pada prihoda, otvorenim
likvidacijama, stečajima…“, objasnio je Milan Dragič i dodao: “Navedeni
parametri, u kombinaciji sa određenim finansijskim pokazateljima iz godišnjih
izvještaja, mogu dati potpuniju, a samim tim i bolju sliku o trenutnom stanju
poslovnih partnera, te pomoći u donošenju odluka o nastavku ali i intenzitetu
poslovanja sa njima“.

Regionalni direktor kompanije Bisnode
pridružio se pozivu lidera CEO Summita na akciju. Njegova preporuka je da, zbog
različitih uticaja krize na kompaniju, ovisno o djelatnostima, treba pomno
pratiti svoje poslovne partnere: „Očekujte promjene u finansijskoj snazi vaših
poslovnih partnera, koji vam mogu postati vidljivi tek kad bude kasno.
Posmatrajte uvozne i izvozne aktivnosti zemalja, jer one mogu potaknuti
proizvodnju vaših poslovnih partnera i imajte na umu da makroekonomske
varijable utiču na kreditnu sposobnost vaših poslovnih partnera. Bisnode je tu
uz vas i za vas, kao siguran i odgovoran poslovni partner, koji sva svoja
rješenja kreira da omogući uvid u značajne informacije za održavanje i
unaprjeđenje vašeg poslovanja“, dodao je Dragič, pridružujući se poruci privrednih
lidera regije CEO Summita u Sarajevu: pokrenimo se da bismo pokrenuli druge!

zosradio.ba


spot_img

Povezani postovi

Zvijezde pouzdanosti zasijale na gala svečanosti projekta “Pouzdanost”

Juče je u organizaciji bonitetne kompanije LRC d.o.o. održana...

Smještajni kapaciteti na planinama u BiH skoro popunjeni

Iako do početka zimske skijaške sezone na bh. planinama...

Intervju: Larisa Sara Baltić, PR manager hotela Borovi

Larisa Sara Baltić karijeru iz oblasti komunikacija, marketinga i...

Tešanjska kompanija vlasnik velike domaće prehrambene industrije

Velika domaća prehrambena industrija Vispak iz Visokog od jučer...