U maju 2021. godine bit će predstavljena nova EU oznaka za
gume kako bi potrošači dobili sveobuhvatnije informacije o značajkama odabrane
gume.
U novoj oznaci restrukturirani su razredi otpora kotrljanja
i performansi kočenja u mokrim uvjetima, a proizvodnja buke odsad će biti
označena brojem decibela i slovima A, B ili C. Krajnji korisnici mogu
pristupiti dodatnim informacijama o odabranoj gumi u EU bazi podataka
skeniranjem QR koda na oznaci. Dodatna nova značajka odnosi se na dva
piktograma koji označuju je li riječ o automobilskoj gumi s prianjanjem na
snijegu u skladu s EU-ovim standardima tipnog odobrenja poznatim i kao “test
pahuljica” i/ili gumi bez šiljaka koja pruža prianjanje na ledu u skladu s
novim ISO standardom. Od maja 2021. informacije s EU oznaka za gume moraju biti
dostupne i za gume za teška komercijalna vozila (razred C3).
Razredi od A do C na novoj će oznaci ostati nepromijenjeni.
Gume C1 i C2, i za automobile i za kombi vozila, koje su po otporu kotrljanja i
prianjanju na mokrom prethodno pripadale razredu E odsad će pripadati razredu
D, koji je dotad bio prazan, a gume koje su dosad bile u razredima F i G
pripadat će razredu E. Tako će oznaka biti jasnija i jednostavnija za
tumačenje.
Potrošači mogu preuzeti dodatne informacije o svakoj gumi
skeniranjem QR koda koji se nalazi u gornjem desnom kutu oznake gume. QR kod
nudi poveznicu na bazu podataka EPREL (engl. European Product Registry for
Energy Labelling – Europska baza podataka o označivanju energetske
učinkovitosti) koja sadržava podatke o proizvodu. Ondje su navedene sve
vrijednosti oznake za pojedinu gumu te početak i završetak proizvodnje modela u
pitanju. Informacije o proizvodu u bazu podataka EPREL unose proizvođači guma
pojedinačno za svoje proizvode, a kao i dosad pojedini proizvođač obavlja i
dodjelu odgovarajućeg razreda oznake.
Nova EU oznaka za gume osmišljena je kao pomoć potrošačima
pri izboru guma s učinkovitijom potrošnjom goriva pružajući im ujedno
informacije o putu kočenja. Odabir guma s nižim otporom kotrljanja i kod
krajnjih korisnika i kod komercijalnih korisnika može dovesti do znatnih ušteda
u smislu troškova goriva, kao i manjih emisija. Jasne informacije o prianjanju
na mokrome omogućit će veću prometnu sigurnost, a informacije o buci pri
prolasku osmišljene su kao pomoć u smanjenju zagađenja bukom koje proizvodi
cestovni promet, piše Poslovni.hr.