Na Pelješki most dolaze zadnji segmenti iz Kine, piše u
danas Večernji list, navodeći da će do oktobra Hrvatska biti potpuno spojena.
Na gradilištu Pelješkog mosta do kraja februara postavljeno je 49 od ukupno 165
segmenata čelične rasponske konstrukcije.
Sredinom februara je između morskog
stupnog mjesta S3 i kopnenog S2 postavljen segment ukupne dužine 52 metra i
težak 581 tonu, navodi dnevnik. Do kraja proteklog mjeseca, prema podacima
Hrvatskih cesta, na Pelješkom mostu zabijeni su i betonirani svi čelični piloti
te završeni svi radovi na izradi naglavnica, stupova i pilona.
Stupovi su visoki
od 38 do 54 metra, a piloni na šest središnjih stupova visoki su 40 metara. Na
mostu je u toku montaža i zavarivanje segmenata čelične rasponske konstrukcije,
ugradnja kosih zatega, a izvode se i zemljani radovi na pristupnoj cesti mostu.
U Hrvatskim cestama dnevnik doznaje da je, prema dinamičkom planu izvođača
radova, China Road and Bridge Corporation (CRBC), završetak ugradnje
posljednjeg segmenta predviđen do početka oktobra ove godine. A to znači da će
Hrvatska za nešto više od pola godine napokon biti spojena, prenosi Hina.
Radovi na mostu tada ipak neće biti gotovi, oni završni potrajat će do kraja
godine. Postavljanje zadnjeg segmenta imat će simbolično značenje za Hrvatsku.
Spajanje kopna s Pelješcom trebalo se dogoditi nekoliko mjeseci prije, ali je
zbog koronske krize dinamika radova na gradilištu poremećena.
No Kinezi su
dosad ipak obavili 65 posto posla na mostu, odnosno trenutačna realizacija na
tom projektu iznosi 1,3 milijarde kuna, od ukupno 2,08 milijardi koliko je
ugovoreno. Prema podacima HC-a, zadnja dva broda sa segmentima iz Kine trebala
bi doći na gradilište otprilike 21. aprila i 17. maja.
zosradio.ba/Tuzlanski.ba