Početkom godine, kad se još strahovalo da od ove turističke
sezone neće biti ništa, iznajmljivači su snižavali cijene noćenja. Nisu ni
slutili da će se u kolovozu tražiti krevet više. I sad kad je tako neki od
iznajmljivača odlučili su otkazati rezervacije gostima koji su doslovce pred
njihovim vratima, budući da za noćenja prodana početkom godine sad mogu dobiti
puno više.
Facebook je ovih dana tako krcat oglasima iznajmljivača iz
svih krajeva priobalne Hrvatske koji nude apartmane jer su im, kako pišu, u
zadnji čas, u špici sezone, postali slobodni.
Takvo što je sasvim uobičajeno, ali samo ponekad. No, ovih
dana društvene mreže vrve pričama o otkazanim rezervacijama više nego ikad
prije. Turistički djelatnici slažu se da to nije uobičajena situacija.
Kad otkazuju, iznajmljivači se često pravdaju smrtnim
slučajevima u obitelji
Turisti se po grupama na društvenim mrežama masovno žale da
su im iznajmljivači otkazali rezervaciju dan-dva prije puta i to sa suludim
objašnjenjima.
Navode da su morali jer su imali smrtni slučaj u obitelji ili
da im je smještaj “kontaminiran”, da je u njemu “osoba s
koronom”, a neki ni ne ponude objašnjenje. Samo otkažu.
Ima i onih koji otvoreno priznaju da su dali prejeftino i da im se to sada ne isplati.
Turisti se tako nađu na ulici, a iznajmljivači krenu u
potragu za novim gostima, što je poprilično lako jer trenutno su gotovo svi
kapaciteti u popularnijim turističkim zonama na obali popunjeni.
“Dnevno mi u trgovinu uđe pet ljudi i pita za
smještaj”
Da se uvjerimo da je tako i na terenu, a ne samo na
Airbnb-ju i Bookingu, razgovarali smo sa stanovnicima Makarske rivijere. Kažu
da gosti doslovce na ulici traže smještaj.
“Radim u trgovini i u nju u danu uđe pet ljudi da bi
pitalo za smještaj. Sve je popunjeno”, čuli smo i od prodavačice iz Baške
Vode.
“Hotel na Hvaru mi je jutros otkazao boravak, kažu da je to zbog
covid-situacije”
Među gostima koji su ovih dana izvisili je i Robert
Petković. Kaže kako mu je baš jutros rezervaciju otkazao hotel na Hvaru. Rekli
su da će biti zatvoren na datume koje je on rezervirao.
“Evo mi je upravo hotel iz Jelse dva dana prije dolaska
otkazao rezervaciju uz očajnu ispriku: “zbog covid-situacije trajno smo
zatvoreni nakon 11.8.”, i zato je moja rezervacija koja je trebala trajati
do 12.8. – otkazana. Pritom nije bila niska cijena, nego ne žele da im
Booking.com uzima proviziju i čitav je Hvar prebukiran, pa vjerojatno
pokušavaju zaraditi na licu mjesta”, poručuje Petković koji sada traži
novi smještaj.
Malo ga je ova situacija zatekla.
“Lani smo spašavali hotelijere, evo kako nam sad
vraćaju”
“Naravno da sam neugodno iznenađen jer sam to saznao
dva dana prije dolaska, platio sam i kartu za Jadroliniju. Otok je krcat,
mjesta nema. Javila mi se prijateljica koja ima hotel na Hvaru i ona mi
pokušava naći smještaj. Stvarno, sve je popunjeno. Ovo je nečuveno. Naše
hotelijere smo spašavali lani, ali ovo kako nam sad vraćaju… Ali da se
razumijemo, to je manjina. Većina njih su dobri, kvalitetni i trude se oko
svojih gostiju”, dodao je nesuđeni hvarski turist.
Pokušali smo kontaktirati hotel čije nam je ime rekao, ali
se nisu javljali.
Zato im, kao i ostalim objektima dalje u tekstu, nismo
naveli naziv iako se ljudi nisu ustručavali imenovati apartmane čiji su
vlasnici ih ostavili na cjedilu.
“Molim za pomoć, prevareni smo! Platili akontaciju, a
nemamo smještaj”
Ako je suditi po objavama na Facebooku, primjera ne
nedostaje.
U grupi “Iznajmljivanje smještaja – sobe, apartmani,
ville, vikendice…”, korisnica Natalija napisala je da traži
apartman jer joj je iznajmljivač iznenada otkazao: “Molim za pomoć,
prevareni smo, platili akontaciju i sad nam javljaju da nemamo smještaja!?
Dakle, tražim app za 4 odrasle osobe, dvoje djece od šest godina i dvije bebe.
Došli bi između 8 i 10.8. Ostali bi 5-6 noćenja, hvala!”
U grupi “Apartmani, ljetovanje u Hrvatskoj”, našli
smo objavu Ivane koja kaže: “Zbog iznenadnog otkazivanja rezervacije za
apartman (za koji je uredno plaćena rezervacija od 476€) od strane domaćina,
traži se apartman u okolici Zadra od 4.8. do 11.8. za dvije osobe. Molim ponude
u komentar ili inbox. Unaprijed hvala. U pitanju je apartman u Svetom Filipu i
Jakovu.”
“Imamo S.O.S. zahtjev, rezervirani smještaj je otkazan,
troje djece nam je u autu”
Korisnik Aleš u grupi “Chrovatsko – ubytovani – rady a
tipy” piše: “Imamo S.O.S. zahtjev, jučer smo stigli u Podacu i
nažalost rezervirani smještaj je otkazan, imamo troje djece u autu, sinoć smo
spavali kod divne gospođe u Bristu, ali sad više nemamo gdje, tražimo nešto za
dvije odrasle osobe i troje djece, Brist, Zaostrog, Živogošće, okolica…. Hvala
vam na bilo kakvoj pomoći!!!”
Ljudi ga pozivaju da se obrati policiji.
Turistkinja Volejnikova u istoj je grupi napisala
da je došla na Krk i da joj je smještaj iznenada otkazan te da sada traži
apartman za tri osobe i jedno dijete.
Iznajmljivač: “Pozz.. ipak nemamo sobu, došlo je do
nekakvih promjena..”
Aleksandra iz Samobora napisala nam je da je njenom
sinu 12 sati prije dolaska iznajmljivač sobe u Vodicama na Airbnb-ju rekao kako
bi trebao otkazati rezervaciju. Zamolio ga je da to sam učini kako on, vlasnik
apartmana, ne bi morao plaćati naknadu.
Kao objašnjenje zašto otkazuje, napisao mu je: “Pozz..
Ipak nemamo sobu.. došlo je do nekakvih promjena..Moja isprika. Pa ako možete
otkazati rezervaciju.”
Gospođa je bila šokirana: “Ma nemam riječi za takvo
ponašanje. Dno dna. Bili smo u šoku, ne znaš kaj da radiš, stvari u autu, a
apartmana nema. Prestrašno.”
Dio iznajmljivača brane kolege koji otkazuju rezervacije
Najviše objava revoltiranih turista generira grupa
“Crna lista iznajmljivača apartmana i gostiju”.
Na njih se javljaju i iznajmljivači koji pišu da njihovi
kolege nisu učinili ništa protuzakonito i da gosti uopće nisu prevareni
objašnjavajući da to tako ide.
Kažu da neki od gostiju nisu ni platili akontaciju kojom bi
rezervirali smještaj i da se nemaju čemu čuditi kad im je isti otkazan. Gosti,
pak, uglavnom tvrde da su je platili.
Naravno, ima i iznajmljivača koji pišu da ipak nije u redu
to napraviti gostima koji su bukirali prije godinu dana i planirali godišnji po
tome, kupili karte, spakirali se i došli u Hrvatsku.
Neki iznajmljivači tvrde da se radi o greškama na
platformama Airbnb i Booking.com
Zanimljivo je da se ispod objava u toj Facebook grupi
javljaju i ljudi koji su se ranije bavili iznajmljivanjem i tvrde da su im
zadnjih dana dolazile rezervacije za apartmane koji više nisu u njihovom
vlasništvu i koje, prema tome, niti ne iznajmljuju.
Dodaju da se rezervacije događaju bez da nesuđeni
iznajmljivač išta o njima zna.
“Bookingu i Airbnb-ju je od pustih zakazivanja i
otkazivanja pala platforma pa iznajmljivačima kojima piše minimum noćenja
dozvoljavaju rezervacije na dan ili dva. Ljudi dolaze na vrata sa malom djecom,
nemaš im srca reći da ih nisi dužan primit jer niti slobodne štale na Jadranu
ovih dana nema. Korisničke službe je nemoguće dobiti”, napisala je jedna
od iznajmljivačica.
“Ovo nije fer od iznajmljivača, ali kako ih
kriviti?”
Vlasnik turističke agencije iz Dalmacije s kojim smo
razgovarali kaže da mu se čini da je većina gostiju imala usmeni dogovor s
vlasnikom apartmana.
“Znači, nema plaćene akontacije, nema rezervacije.
Gosti su prije sezone tražili isključivo takav smještaj, da ne moraju platiti
akontaciju jer nisu znali kakvo će stanje biti s koronom. Ovo nije fer od
iznajmljivača, ali u drugu ruku kako ih kriviti, tko je njima mogao garantirati
da će gost doći ako nije platio rezervaciju? Na ovih par što varaju je 100.000
onih koji rade uredno”, poručuje naš sugovornik koji se nije htio izlagati
imenom budući da su ovih dana svi, kako kaže, nabrijani na iznajmljivače.
Nijedan ozbiljan iznajmljivač ne bi radio na štetu gostiju
Ukazuje na još jedan problem zbog kojeg dolazi do ovakvih
reakcija turista: “Isto tako ima gostiju koji ne znaju koristiti alate
Airbnb, Vrbo, Tripadvisor… Ako upišete datum rezervacije, broj kartice i
zatražite rezervaciju, ona nije potvrđena dok je vlasnik smještaja ne prihvati,
odnosno u većini slučajeva ovdje – odbije. Pa kad iznajmljivač odbije, pišu da
je otkazano. Nije otkazano, nego su odbijeni. To su uglavnom gosti koji nikada
prije nisu koristili te portale za rezervaciju, ali ih je sila sada natjerala
da moraju jer je sve popunjeno.”
Smatra da niti jedan ozbiljan iznajmljivač ne bi radio na
štetu gostiju jer postoje ocjene na Googleu, a gost ima mogućnost ostaviti ih
čak i ako nije boravio u objektu.
zosradio.ba/BUKA